Τοπικά

Μικροί “μεταφραστές” στη δομή φιλοξενίας προσφύγων “Μόζας”

Ρόλο μεταφραστή έχουν αναλάβει τα προσφυγόπουλα που διαμένουν στη δομή φιλοξενίας “Μόζας”, στον Βόλο, καθώς έχουν μάθει την ελληνική γλώσσα και αποτελούν τον συνδετικό κρίκο όσων θέλουν μιλήσουν με τους γονείς τους, που ακόμη δεν γνωρίζουν ελληνικά.

Σύμφωνα με τη συντονίστρια εκπαίδευσης προσφύγων της Μαγνησίας, υπεύθυνη για τη δομή φιλοξενίας προσφύγων “Μόζα”, Εύη Βασιλειάδου, στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση φοιτούν 55 προσφυγόπουλα σε τάξεις από νηπιαγωγείο ως λύκειο, καθώς και 25 ενήλικες σε εσπερινό ΕΠΑΛ.
Τα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου πέρυσι φοιτούσαν σε Δομές Υποστήριξης Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ), σε μεσημεριανό τμήμα, και παρακολουθούσαν μαθήματα ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών, χρήσης υπολογιστών και γυμναστικής μόνα τους. Φέτος, αφού ολοκλήρωσαν επιτυχώς τη ΔΥΕΠ, έχουν μεταφερθεί σε πρωινές τάξεις υποδοχής, που λειτουργούν σε Δημοτικό και Γυμνάσιο του νομού.
“Φοιτούν σχεδόν σε καθημερινή βάση και η πρόοδός τους σε σχέση με πέρυσι είναι εμφανής, καθώς φέτος έχουν τη δυνατότητα να φοιτούν παράλληλα με τα ελληνόπουλα και υπάρχει αυτή η επαφή και συναναστροφή που δεν υπήρχε πέρυσι. Είναι ένας σύνδεσμος μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας. Ξέρω την κατάσταση που υπάρχει στην οικογένεια και παρακολουθώ αυτό που συμβαίνει στο σχολείο σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, σε καθημερινή βάση” σημείωσε η κ. Βασιλειάδου.

Όπως η ίδια ανέφερε, χρησιμοποιεί τα παιδιά που έχουν μάθει ελληνικά σαν μεταφραστές για να επικοινωνήσει με τους γονείς τους. “Το επίπεδο κατανόησης είναι λίγο μεγαλύτερο από το επίπεδο ομιλίας, αλλά με βοηθούν όταν θέλω να μιλήσω με τους γονείς τους και δεν αναγκάζομαι να χρησιμοποιώ τον μεταφραστή της ΜΚΟ. Νιώθω και εγώ πιο άνετα όταν έχω τα παιδιά ως μεταφραστές”.

Ένα από τα θέματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις ένταξης αποτελεί η μεγάλη κινητικότητα των προσφύγων, που έχει ως αποτέλεσμα προσφυγόπουλα να εντάσσονται σε τμήματα στη μέση της χρονιάς.
“Έχουμε οικογένειες που έχουν φύγει και η κινητικότητα είναι πολύ μεγάλη. Με βάση τα κριτήρια ευαλωτότητας, κάποιες οικογένειες φεύγουν σε διαμερίσματα και αντικαθίστανται από άλλες οικογένειες. Έτσι κάποια παιδιά είναι πιο προχωρημένα αν ξεκίνησαν από τον Σεπτέμβριο, ενώ τα νέα παιδιά δεν έχουν το αντίστοιχο επίπεδο. Όμως χάρη στην καλή θέληση και στην ευελιξία που έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων όλα λύνονται” επισήμανε η συντονίστρια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το