Τοπικά

Μικρή «ανάσα» από τις εκπτώσεις στην εμπορική αγορά του Βόλου – Έως 30% οι απώλειες από την κλειστή εστίαση

Μικρές «ανάσες» δίνουν στην εμπορική αγορά οι εκπτώσεις οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη και κυμαίνονται ακόμη και σε ποσοστό 50%. Τα εμπορικά καταστήματα στον Βόλο εδώ και τρεις εβδομάδες λειτουργούν με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή δέχονται κανονικά πελάτες στους εσωτερικούς τους χώρους, με τα απαραίτητα βέβαια μέτρα προστασίας, και αυτό έχει προσδώσει μια άλλη προοπτική στην κατανάλωση.
Βέβαια η αγωνία των εμπόρων είναι μέχρι πότε θα συνεχιστεί η δυνατότητα να είναι ανοικτές οι επιχειρήσεις τους και δεν θα κλείσουν λόγω του τρίτου κύματος ή ενδεχόμενης ένταξης της Μαγνησίας στις «κόκκινες» περιοχές.
Οι έμποροι αυτή την περίοδο λαμβάνουν κάποιες μικρές «ανάσες» από τις εκπτώσεις, αφού υπάρχει μια αγοραστική κίνηση και δεν είναι στο μηδέν, όπως τους προηγούμενους μήνες, αλλά σίγουρα είναι πολύ δύσκολο να βγουν για τα καλά από το τέλμα της πανδημίας.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος κληθείς να κάνει έναν απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας των καταστημάτων τόνισε πως «τα εμπορικά καταστήματα άνοιξαν για πρώτη φορά από τις αρχές Νοεμβρίου και χωρίς click away, στις 18 Ιανουαρίου. Έχουν συμπληρωθεί τρεις εβδομάδες που μπορούν να δέχονται πελάτες στους εσωτερικούς τους χώρους και το πρώτο στοιχείο που μπορούμε να δώσουμε είναι πως υπάρχει μια αγοραστική κινητικότητα. Βέβαια την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων η κίνηση ήταν πιο έντονη, κάτι που αναμέναμε, καθώς είχαν συσσωρευτεί ανάγκες, ενώ στη συνέχεια επήλθε μια ισορροπία. Ο κόσμος προσπαθεί να αξιοποιήσει τις εκπτώσεις που είναι σε εξέλιξη με τα ποσοστά τους να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα».
Βέβαια η κατάσταση δεν μπορεί να συγκριθεί με άλλες αντίστοιχες περιόδους χειμωνιάτικων εκπτώσεων.

«Το γεγονός ότι δεν λειτουργεί η εστίαση, είναι πολύ αρνητικό για την εμπορική αγορά, καθώς οι δύο κλάδοι λειτουργούν αλληλένδετα. Εκτιμάται ότι με κλειστή την εστίαση αφαιρείται ένα 20-30% κατανάλωσης από την αγορά, καθώς ο κόσμος δεν έχει κίνητρο για να αγοράσει είδη για την καλλωπισμό και την εμφάνισή του και να συναναστραφεί σε μια εκδήλωση, σε ένα κέντρο διασκέδασης» επισήμανε ο κ. Οντόπουλος και συμπλήρωσε πως «σημαντικά στην μειωμένη κατανάλωση επιδρά και η αρνητική ψυχολογία που έχει διαμορφωθεί στην κοινωνία λόγω της πανδημίας. Επίσης και η μη παρουσία των επισκεπτών από άλλες περιοχές επιφέρει απώλειες στα έσοδα των καταστημάτων. Εξάλλου η Μαγνησία κάθε σαββατοκύριακο δεχόταν επισκέπτες».
Ο πρόεδρος πρόσθεσε πως απαιτούνται μέτρα στήριξης από την πολιτεία, καθώς από τις επιστρεπτέες προκαταβολές τα έσοδα των εμπόρων ήταν πολύ λίγα, ενώ υποχρεώσεις, όπως οι ασφαλιστικές εισφορές οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ και οι οφειλές προς τους προμηθευτές γονατίζουν τους εμπόρους.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το