Τοπικά

Μετ’ εμποδίων η τηλεκπαίδευση σε Δημοτικά – Νηπιαγωγεία της Μαγνησίας – Έπεσε το σύστημα μετά τη δεύτερη ώρα

Με σημαντικά προβλήματα έγινε χθες η πρεμιέρα της τηλεκπαίδευσης στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία της Μαγνησίας, καθώς από τη δεύτερη διδακτική ώρα και μετά το σύστημα «έπεσε», με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν μαθήματα.
Οι μαθητές και οι γονείς προετοιμάστηκαν παραμένοντας στους υπολογιστές τους, όπως και οι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι, αλλά το σύστημα webex του πανελλήνιου σχολικού δικτύου δεν άντεξε την υπερφόρτωση με χιλιάδες τα σχολικά τμήματα και μαθητές να έχουν συνδεθεί, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Μόνο σε πολύ λίγες περιπτώσεις σχολείων μπόρεσαν οι δάσκαλοι να κάνουν μάθημα.

Τα μαθήματα σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας ξεκίνησαν στις 2.10 το μεσημέρι και επρόκειτο να τελειώσουν στις 5.20 το απόγευμα, αλλά δυστυχώς σχεδόν στα περισσότερα σχολεία το διδακτικό ωράριο έληξε πρόωρα και άδοξα.
Όπως δήλωσε ο διευθυντής του 30ού Δημοτικού Βόλου κ. Πασχάλης Δήμου «ξεκινήσαμε να κάνουμε τα μαθήματα πολύ καλά στην πρώτη διδακτική ώρα, αλλά από τη δεύτερη διδακτική ώρα και μετά, το σύστημα «έπεσε» και δεν κατέστη δυνατόν να γίνει διδασκαλία. Δάσκαλοι και μαθητές περίμεναν, μήπως επανέλθει το σύστημα, αλλά το πρόβλημα παρέμεινε».

Από την πλευρά του ο διευθυντής του 19ου Δημοτικού Βόλου κ. Λάμπρος Σδρόλιας σημείωσε πως «μόλις ένα 30% των εκπαιδευτικών μπόρεσε να κάνει μάθημα και μετά τη δεύτερη διδακτική ώρα. Παρουσιάστηκε πρόβλημα στη σύνδεση και φάνηκε πως το δίκτυο πανελλαδικά ακόμη δεν μπορεί να αντέξει το πλήθος των σχολείων. Στο σχολείο μας ήρθαν αρκετοί δάσκαλοι για να κάνουν από τις αίθουσες διδασκαλίας την τηλεκπαίδευση».
Ο ίδιος είχε αναλάβει και τον ρόλο συντονιστή προσπαθώντας να επιλύει προβλήματα που παρουσιάζονταν.

Στα Νηπιαγωγεία οι γονείς μαζί με τα προνήπια και τα νήπια περίμεναν στις οθόνες των υπολογιστών και των τάμπλετ την έναρξη των μαθημάτων. Η αγωνία ήταν αισθητή, καθώς για πολλούς πρώτη φορά θα συμμετείχαν σε ψηφιακά μαθήματα. «Ξεκινήσαμε καλά τα μαθήματα, αλλά από τη δεύτερη διδακτική ώρα «έπεσε» το σύστημα και το μόνο που έβλεπαν οι γονείς, ήταν να έχει παγώσει στην οθόνη η σήμανση «connecting» δήλωσε η αντιπρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και προϊσταμένη στο 4ο Νηπιαγωγείο Νέας Ιωνίας κ. Αποστολία Μπέκα.
Η ίδια πρόσθεσε πως «στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεχθήκαμε πολλά μηνύματα από γονείς, γιατί δεν μπορούσαν να συνδεθούν και τους εξηγούσαμε τι είχε συμβεί. Παρόμοια εικόνα εντοπίστηκε και με άλλα Νηπιαγωγεία με τα οποία είχαμε επικοινωνία».

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών
Σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Μαγνησίας αναφέρει μεταξύ άλλων πως «το υπουργείο Παιδείας δοκιμάζει την υπομονή εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών με τον ανεύθυνο τρόπο που αντιμετωπίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να στηρίξουν τους μαθητές. Παντού είναι τεράστια τα προβλήματα, μαθητές και δάσκαλοι, αν είναι τυχεροί και μπουν στην πλατφόρμα, συνεχώς μπαινοβγαίνουν, άλλοι μένουν εντελώς απ’ έξω. Είναι τεράστιες οι διαφορές από τάξη σε τάξη κι από ώρα σε ώρα.

Αποδεικνύεται ότι το μόνο που ενδιαφέρει το υπουργείο Παιδείας είναι να ανακοινώσει αύριο ότι δημιουργήθηκαν τόσα διαδικτυακά τμήματα (άσχετα αν ήταν λειτουργικά), ότι συμμετείχαν τόσες χιλιάδες εκπαιδευτικοί (άσχετα αν κατάφεραν να κάνουν κάτι), ότι το ρολόι του υπουργείου κατέγραψε τόσες χιλιάδες λεπτά διαδικτυακού μαθήματος, και όλα αυτά τα επικοινωνιακά τερτίπια για να κρύψει τη γύμνια του.

Εμάς, όμως, μας ενδιαφέρει να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας με ουσιαστικό τρόπο, όπως το κάναμε καθ’ όλη τη διάρκεια του 1ου lockdown. Η κυβέρνηση, αφού δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο όλο αυτό το διάστημα, ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή, έφτασε στο σημείο να τα κλείσει. Τώρα λοιπόν που η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ο μοναδικός τρόπος για να κρατήσουν επαφή τα παιδιά με τη μαθησιακή διαδικασία, η κυβέρνηση συνεχίζει να μην παίρνει κανένα μέτρο, ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να έχουν πρόσβαση σε αυτή!
Εδώ και τώρα το υπουργείο να αφήσει στην άκρη τις επικοινωνιακού τύπου δηλώσεις και να προχωρήσει στα απολύτως αναγκαία μέτρα:
– Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που επιλέγονται πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαριστεί ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα (σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης) χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια που τελικά στρέφονται εναντίον των μαθητών.
– Να εξασφαλιστεί ότι το σχολικό δίκτυο θα υποστηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να αλληλεπιδρούν τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το