Τοπικά

Μελωδικό ταξίδι με φόντο την παράδοση από την Βολιώτισσα φοιτήτρια Μαρία-Νεφέλη Σγατζή

Μία Βολιώτισσα φοιτήτρια, η Μαρία-Νεφέλη Σγατζή, δευτεροετής στο Τμήμα Μουσικής επιστήμης και τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, συνδυάζει τις σπουδές με την αγάπη της για το τραγούδι και την παραδοσιακή μουσική.
Παράλληλα συνεχίζει τις σπουδές της με υποτροφία στα κρουστά στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, ενώ πρόσφατα είδε το όνομά της ανάμεσα στους συντελεστές του cd «Παραδοσιακά χοροτραγουδίσματα» που κυκλοφόρησε στον Βόλο από τις εκδόσεις Ιδιόμελον. Η νεαρή μουσικός ερμήνευσε τρία τραγούδια με προέλευση τη Μικρά Ασία, αλλά και ένα από το Τρίκερι Πηλίου, μην κρύβοντας την αδυναμία της στο ελληνικό ρεπερτόριο. «Η ηχογράφηση έγινε πέρυσι το καλοκαίρι, αλλά βγήκε φέτος το cd. Είναι ένα αφιέρωμα στα παραδοσιακά τραγούδια. Περιλαμβάνει κομμάτια από διάφορες περιοχές, όπως είναι η Μακεδονία, η Θράκη, ο Πόντος και η Μικρά Ασία. Τα τραγούδια που ερμήνευσα ήταν: «Καροτσέρης», «Τέσσερα μάτια δυο καρδιές» και «Μπαρμπούνι μου θαλασσινό», αλλά και ένα πηλιορείτικο συρτό με τίτλο «Μία κόρη Τρικεριώτισσα». Πρόκειται μία δισκογραφική δουλειά, που έγινε με μεράκι, αλλά και σεβασμό στη λαϊκή μας παράδοση από τους Κωνσταντίνο Μούτο, Νίκο Κερασιώτη, Χρήστο Δασκαλόπουλο, Αναστασία Λύτρα, Φανή Μπαρμπή και Ρία Ελληνίδου», είπε η νεαρή ερμηνεύτρια.

Κληρονόμησε την… καλλιτεχνική φλέβα της μητέρας της και από πολύ νωρίς άρχισε να μαθαίνει κρουστά, ενώ την εποχή που πήγαινε γυμνάσιο άρχισε τα μαθήματα τραγουδιού. «Η μητέρα μου έπαιζε πιάνο για πολλά χρόνια και τραγουδούσε και η ίδια. Από εκείνη ουσιαστικά εμπνεύστηκα και θέλησα να ασχοληθώ με τη μουσική», εξήγησε η Μαρία-Νεφέλη, καθώς αναφέρθηκε στα ακούσματα που είχε στο οικογενειακό της περιβάλλον και την ώθησαν να ασχοληθεί με τη μουσική.
Μαθήτρια ήταν ακόμη στη β’ τάξη του Δημοτικού, όταν πέρασε για πρώτη φορά το κατώφλι του Δημοτικού Ωδείου Βόλου: «Τότε ξεκίνησα τα κρουστά, μέχρι τη δευτέρα Λυκείου, που σταμάτησα λόγω των πανελλαδικών εξετάσεων. Τώρα που βρίσκομαι Θεσσαλονίκη, θέλησα να τελειώσω και με τις σπουδές μου στα κρουστά. Γι’ αυτό και πήγα στο Κρατικό Ωδείο. Πέρασα από ακρόαση, γιατί μόνο με υποτροφία μπορείς να μπεις κι αφού με δέχθηκαν, πλέον συνεχίζω από εκεί που το άφησα, ώστε να πάρω και το δίπλωμά μου στα κρουστά. Κάνω ευρωπαϊκά κρουστά, συμφωνικά στην ουσία, όπως τύμπανα, ξυλόφωνο, όλα αυτά».

Η Μαρία-Νεφέλη Σγατζή δεν περιορίστηκε στην εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου, αφού παράλληλα ασχολείται και με το τραγούδι. «Ξεκίνησα να κάνω μαθήματα ελληνικού τραγουδιού στον Βόλο, στο Ωδείο «Ρυθμός», με καθηγητές τους κ.κ. Ζαφείρη Κουκουσέλη και Νίκο Παρθένη. Το 2013 ξεκίνησα, ενώ όταν αποφοίτησα από το λύκειο πήρα και το δίπλωμα στο ελληνικό τραγούδι», σημείωσε, ενώ έπειτα γύρισε πίσω τον χρόνο, στην εποχή που φοιτούσε στο Μουσικό Σχολείο Βόλου: «Στο Μουσικό είχα την ευκαιρία να βιώσω φανταστικές εμπειρίες. Θυμάμαι για παράδειγμα το αφιέρωμα στον Βασίλη Τσιτσάνη το 2015, όταν και εμφανιστήκαμε με το σχολείο στην τηλεοπτική εκπομπή «Στην υγειά μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου. Όπως ακόμη και τις συμπράξεις του Μουσικού με δύο σπουδαίους ερμηνευτές. Το 2016 είχαμε κάνει αφιέρωμα στον Μανώλη Μητσιά, ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά στην Άλκηστη Πρωτοψάλτη. Είναι μοναδικό το να βρίσκεσαι κοντά σε τόσο μεγάλους καλλιτέχνες και να έχεις ευκαιρία να σε ακούσουν να τραγουδάς, να σου πούνε τη γνώμη τους. Εγώ έπαιζα κιόλας, αφού ήμουν στην ορχήστρα».
Πρόπερσι καταφέρνοντας να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μπόρεσε να συνδυάσει την αγάπη της για τη μουσική με τις σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Η νεαρή καλλιτέχνιδα, η οποία στις 4 Μαρτίου 2019 γιόρτασε τα 20ά γενέθλιά της, πλέον παρακολουθεί τα μαθήματα του Τμήματος Μουσικής επιστήμης και τέχνης. «Επέλεξα την κατεύθυνση της «Ελληνικής παραδοσιακής (δημοτικής) μουσικής». Στο πανεπιστήμιο υπάρχει η επιλογή είτε της μονωδίας του κλασικού, είτε του παραδοσιακού τραγουδιού. Επέλεξα το δεύτερο, γιατί μ’ αρέσει περισσότερο να ασχολούμαι με την παράδοση»», τόνισε η Μαρία-Νεφέλη Σγατζή και κατέληξε, λέγοντας: «Πέρα από την καριέρα, με ενδιαφέρει εξίσου να διδάξω σ’ ένα σχολείο ή σε ωδείο. Να συνδυάσω με κάποιο τρόπο το τραγούδι και τα κρουστά, γιατί μου αρέσουν εξίσου και τα δύο. Πιστεύω ότι ένας τραγουδιστής μπορεί να είναι και μουσικός, γιατί έτσι είναι πιο ολοκληρωμένος σαν καλλιτέχνης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το