Τοπικά

Μελετούν την ιστορία του σχολείου τους μαθητές της Β’ τάξης του 2ου ΓΕΛ Βόλου “Θ”

Σ17 Φ1 (16)

Συμπεριφορές των μαθητών είτε σήμερα είτε πριν 50 χρόνια παραμένουν ίδιες, μόνο που στο παρελθόν τα πράγματα ήταν πιο αυστηρά, είναι ένα από τα συμπεράσματα μαθητών της Β’ Τάξης του 2ου ΓΕΛ Βόλου, οι οποίοι στο πλαίσιο προγράμματος μελετούν την ιστορία του σχολείου τους.

Το πρόγραμμα υλοποιείται υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας κοινωνιολογίας κ. Κλεοπάτρα Μπατζούκη και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών τμήματος της Β’ Τάξης.

Οι μαθητές χωρίστηκαν αρχικά σε ομάδες και μελέτησαν ανά δεκαετία την εξέλιξη του σχολείου, ενώ προγραμματίζουν να λάβουν συνεντεύξεις και από παλιούς καθηγητές και διευθυντές του σχολείου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε εκδήλωση στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Οι συνεδριάσεις των διδασκόντων, οι συμπεριφορές των μαθητών, τα κτιριακά ζητήματα, οι συνθήκες διδασκαλίας, η επίδραση διαφόρων γεγονότων, όπως Κατοχή, σεισμοί, στην εκπαίδευση, είναι μερικές από τις διαστάσεις που αναδεικνύονται από τη μελέτη της ιστορίας του 2ου ΓΕΛ Βόλου.

Οι συμμετέχοντες μαθητές στο πρόγραμμα είναι οι εξής: Χαράλαμπος Βραζιώτης, Δημήτρης Ζάχος, Σταύρος Θεοφανίδης, Χρίστος Κριστιάν Καραγιάννης, Απόστολος Κλειδωνάρης, Θωμαή Κωνσταντίνου, Μαρία Σοφία Λιακοπούλου, Θεοδόσης Μασούρας, Χαράλαμπος Μπαλαφούτης, Αλεξάντρ Νικολόπουλος, Θανάσης Παραλίκης, Χαϊδεμένη Περράκη, Γαρυφαλιά Σίμου, Κωνσταντίνος Σκαπέτης, Δημήτρης Σπύρου, Νικόλαος Αλέξανδρος Σπύρου, Ευαγγελία Τάσιου, Αθανάσιος Τσανιός, Μαρία Αγγελική Τσατίρη, Αικατερίνη Χατζηαποστόλου.

«Στο πλαίσιο της τοπικής ιστορίας φέτος υλοποιούμε ένα πρόγραμμα για την ιστορία του σχολείου μας» τόνισε η κ. Μπατζούκη και πρόσθεσε πως «βασιστήκαμε για τη μελέτη του πληροφοριακού υλικού στο λεύκωμα που έχει εκδοθεί για την ιστορία του 2ου Γυμνασίου-Λυκείου Βόλου στην περίοδο 1939-1989». Και έχουν αντληθεί πολλές πληροφορίες που αφορούν στις συνεδριάσεις των συλλόγων, τα ζητήματα που προέκυπταν από τη συμπεριφορά των μαθητών και οι ποινές που επιβάλλονταν, όπως αν τους έβλεπαν οι καθηγητές να κυκλοφορούν στις 8 το βράδυ. Επίσης μάθαμε για τις συνθήκες διδασκαλίας στην περίοδο των σεισμών, όπου το σχολείο είχε μεταφερθεί σε ένα ελαιοπερίβολο στην Άλλη Μεριά».

Πειράγματα τότε και τώρα

Για τη συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο η κ. Μπατζούκη ανέφερε πως αυτή είναι διαχρονικά ίδια, όσες δεκαετίες και να περάσουν. Οι μαθητές είναι έφηβοι και έχουν εκρήξεις, αφού αντιτίθενται σε κάθε εξουσία, πάντα σε επίδραση από τα ήθη που επικρατούν σε κάθε εποχή. Μάλιστα στο λεύκωμα είδαμε εφημερίδες που έβγαζαν οι μαθητές και σατίριζαν τους καθηγητές τους, αλλά και τα παρατσούκλια που τους έβγαζαν, την κριτική που τους ασκούσαν.

Για το συγκεκριμένο θέμα ο μαθητής Θανάσης Τσάνιος σημείωσε πως όπως τώρα έτσι και τότε οι μαθητές έκαναν πειράγματα μεταξύ τους εντός και εκτός αίθουσας, είχαν μια ενθουσιώδη συμπεριφορά.

Από την πλευρά της η μαθήτρια Θώμη Κωνσταντίνου υπογράμμισε πως οι συμπεριφορές των εφήβων είναι ίδιες στο πέρασμα των δεκαετιών με τη διαφορά ότι τότε τα πράγματα ήταν πιο αυστηρά από τους καθηγητές και τους γονείς και οι έφηβοι δεν είχαν ελευθερίες.

Επίσης ο μαθητής Νίκος Σπύρου που ερεύνησε το αθλητικό κομμάτι της ιστορίας του Λυκείου, σημείωσε την αθλητική παράδοση που είχε το σχολείο εκείνες τις εποχές σε διάφορα αθλήματα, κάτι που συνεχίζεται και σήμερα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το