Τοπικά

Μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τον Σιδηροδρομικό Σταθμό – Να συνδεθούν τα Παλαιά με την πλατεία Ρήγα Φεραίου

Την αξιοποίηση χώρων του Σιδηροδρομικού Σταθμού, προκειμένου να γίνει πιο αρμονική η λειτουργία της πόλης, αλλά και οι κάτοικοι να απολαμβάνουν περισσότερο το δημόσιο χώρο προτείνει μελέτη που εκπονήθηκε από το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Μάλιστα η μελέτη παρουσιάστηκε και στο ενδιαφέρον συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Τμήμα Χωροταξίας πριν μερικούς μήνες.
Ο Αναπληρωτής καθηγητής Αστικής Σύνθεσης στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας περιφερειακής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κ. Άρης Σαπουνάκης τόνισε πως μας ενδιαφέρει ο δημόσιος χώρος μέσα στην πόλη και παρατηρούμε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Βόλος, είναι πώς εντάσσεται ο χώρος του Σιδηροδρομικού Σταθμού.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «η μελέτη που κάναμε με τους φοιτητές μας στο Τμήμα Χωροταξίας για το Σιδηρόδρομο, είχε ως στόχο να δούμε, ποιες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν, ώστε η πόλη να συνδεθεί καλύτερα μέσα από την αξιοποίηση κάποιων χώρων.
Το συμπέρασμα είναι πως το τμήμα της κάτω επιφάνειας του Σιδηρόδρομου, προς την οδό Φερών και την πλατεία Ρήγα Φεραίου μπορεί να ανοίξει και να μπορεί ο κόσμος να το περπατά. Αυτό μπορεί να γίνει, αν τα κάγκελα πάνε προς τα πίσω. Εκεί ο χώρος θα μπορούσε να γίνει πράσινο και να συνδεθεί με την πλατεία Ρήγα Φεραίου που δυστυχώς δεν αξιοποιείται. Επίσης θα πρέπει να αφαιρεθούν οι γραμμές που δεν λειτουργούν και να ανοίξει η οδός Παγασών, ώστε τα Παλιά να μην είναι αποκομμένα. Αν υιοθετούταν αυτές οι προτάσεις, η λειτουργία της πόλης θα άλλαζε. Και βέβαια δεν λέμε να αποκλειστεί η λειτουργία του Σιδηροδρομικού Σταθμού που είναι απαραίτητος για την πόλη. Ο Σταθμός αυτός υπάρχει έτσι από τότε που η πόλη ήταν δυνατή βιομηχανικά μεταφέροντας διάφορα προϊόντα. Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει».
Πόλη στα δύο 
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Σαπουνάκης υπογράμμισε πως «ο Σιδηροδρομικός Σταθμός συνεχίζει να έχει την έκταση και τις εγκαταστάσεις που είχε και κατά την εποχή, όπου ο Βόλος ήταν μια ακμάζουσα βιομηχανική πόλη. Η θέση μας είναι πως πλέον ένα μέρος της έκτασης του Σταθμού θα πρέπει να αφιερωθεί για την πόλη που έχει πρόβλημα. Ένα από τα ζητήματα που είδαμε, ήταν ο μεγάλος τοίχος που περικλείει τον Σιδηρόδρομο, ένα τμήμα του οποίου προς την πλευρά του λιμανιού έχει αντικατασταθεί από κάγκελα και αυτό είναι καλό. Όμως παραμένει ο τοίχος στην οδό Φερών, ακόμη και στην μικρή οδό Μελούνας, καθώς και στην οδό Παπαδιαμάντη. Και, αντί για τοίχο θα μπορούσε να τοποθετηθούν κάγκελα, ώστε να μην εισέρχονται μέσα οι κάτοικοι, αφού μπορεί να είναι επικίνδυνο. Επίσης θα μπορούσε να δοθεί ένα τμήμα του εδάφους για να είναι σε κοινή χρήση».
Επίσης κάποια στιγμή θα πρέπει να ανοίξει και η οδός Παγασών στο τμήμα που κόβεται από τις γραμμές του Σιδηρόδρομου από τις οποίες πλέον λειτουργούν ελάχιστες. Εκεί θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια ισόπεδη διάβαση, ενώ υπάρχουν πολλά βαγόνια εδώ και πολλά χρόνια. Με την επέκταση της λειτουργίας της οδού Παγασών θα διευκολυνόταν η κίνηση των οχημάτων και η πόλη θα συνδεόταν με την περιοχή των Παλαιών».
Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το