Τοπικά

Μελέτη για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα Καλά Νερά με δυο σενάρια

Στο Δημοτικό Συμβούλιο Νοτίου Πηλίου παραπέμπεται από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής με ομόφωνη απόφαση η μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, σχετικά με την εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στα Καλά Νερά. Η μελέτη προβλέπει δυο σενάρια με εναλλακτικές διαδρομές της κυκλοφορίας, οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν την κυκλοφοριακή ικανότητα των οχημάτων.

Η κεντρική ιδέα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είναι ο αποκλεισμός της κυκλοφορίας στο τμήμα Διασταύρωση 5- Διασταύρωση 20 του παραλιακού δρόμου των Καλών Νερών, το οποίο φαίνεται με πράσινη γραμμή για το χρονικό διάστημα 20:00-00:00 και από 1 Ιουλίου έως 10 Σεπτεμβρίου, ώστε να διεξάγεται ομαλά η κυκλοφορία των πεζών και η λειτουργία των καταστημάτων. Ωστόσο, το μέτρο αυτό θα έχει ως συνέπεια τη διοχέτευση του κυκλοφοριακού φόρτου στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο, που είναι ήδη φορτωμένο. Επομένως, για την επίλυση αυτού του ζητήματος προτείνονται εναλλακτικές διαδρομές της κυκλοφορίας, οι οποίες όμως δεν θα επιβαρύνουν την κυκλοφοριακή ικανότητα των οχημάτων. Η πρόταση για τη διευθέτηση της κυκλοφορίας θα αφορά στη μονοδρόμηση των παράλληλων οδών προς την παραλιακή, καθώς και κάποιων κάθετων προς αυτή, ώστε να δημιουργούνται διαδρομές και χώροι στάθμευσης, οι οποίοι θα εξυπηρετούν την περιοχή και να εξασφαλίζονται οι ασφαλείς είσοδοι και έξοδοι από το οδικό δίκτυο του οικισμού.

Όπως αναφέρεται στη μελέτη η επεξεργασία του πρώτου σεναρίου έγινε με βάση την ικανή εφαρμογή των προτεινόμενων ρυθμίσεων σε συνδυασμό με την ασφαλή έξοδο των λεωφορείων από τον οικισμό στο τριτεύον εθνικό δίκτυο. Τα κριτήρια που εξασφαλίζουν την ασφάλεια αυτή είναι η ορατότητα και η κατά μήκος κλίση των δευτερευόντων οδών κατά την έξοδο από τον οικισμό, αλλά και η στροφή των λεωφορείων εντός του οδικού δικτύου.
Στο μεγαλύτερο μέρος της περιοχής μελέτης προτείνεται να μετατραπούν οι οδοί του οδικού δικτύου σε μονόδρομους. Μέχρι σήμερα όλοι οι οδοί του οικισμού ήταν διπλής κατεύθυνσης και τα οχήματα στάθμευαν εκατέρωθεν του οδοστρώματος με αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζεται το επιτρεπόμενο πλάτος κυκλοφορίας για οδούς με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, δηλαδή τα 5,50μ..
Το μέτρο της μονοδρόμησης, θα έχει ως πλεονέκτημα την εξασφάλιση του ικανού πλάτος κυκλοφορίας των οχημάτων και τη στάθμευση αυτών, χωρίς να εμποδίζουν την κυκλοφορία.

Οι οδοί που προτείνεται να μονοδρομηθούν είναι οι εξής:
-Ο πρώτος παράλληλος δρόμος προς την παραλιακή οδό με κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 3 προς τη Διασταύρωση 19. Στην οδό αυτή λόγω του ικανοποιητικού της πλάτους, θα επιτρέπεται η στάθμευση και από τις δύο πλευρές του δρόμου.
-Ο δεύτερος παράλληλος δρόμος προς την παραλιακή οδό με κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 18 προς τη Διασταύρωση 2. Στην οδό αυτή λόγω του ικανοποιητικού της πλάτους, θα επιτρέπεται η στάθμευση και από τις δύο πλευρές του δρόμου, εκτός από το τμήμα Διασταύρωση 11-Διασταύρωση 7 και αυτό προκειμένου να εξασφαλίζεται η στροφή των λεωφορείων στη Διασταύρωση 7.
-Ο κάθετος δρόμος προς την παραλιακή οδό με κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 9 προς τη Διασταύρωση 6. Στην οδό αυτή θα επιτρέπεται να σταθμεύουν μόνο από την αριστερή πλευρά του οδοστρώματος.
-Ο κάθετος δρόμος προς την παραλιακή οδό με κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 10 προς τη Διασταύρωση 13. Στην οδό αυτή θα επιτρέπεται να σταθμεύουν μόνο από τη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος.
-Ο κάθετος δρόμος προς την παραλιακή οδό με κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 14 προς τη Διασταύρωση 15. Στην οδό αυτή θα επιτρέπεται η στάθμευση και από τις δύο πλευρές του δρόμου λόγω του ικανοποιητικού της πλάτους.
-Ο κάθετος δρόμος προς την παραλιακή οδό με κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 20 προς τη Διασταύρωση 18. Στην οδό αυτή θα επιτρέπεται να σταθμεύουν μόνο από τη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος.
-Ο κάθετος δρόμος προς την παραλιακή οδό με κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 16 προς τη Διασταύρωση 18. Στην οδό αυτή δεν θα επιτρέπεται να σταθμεύουν σε καμία πλευρά του οδοστρώματος, λόγω του περιορισμένου πλάτους της.
-Ο κάθετος δρόμος προς την παραλιακή οδό με κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 17 προς τη Διασταύρωση 23. Στην οδό αυτή δεν θα επιτρέπεται να σταθμεύουν σε καμία πλευρά του οδοστρώματος, λόγω του περιορισμένου πλάτους της.

Για την εξυπηρέτηση των κυκλοφοριακών συνθηκών προτείνεται κάποιοι δρόμοι να διατηρήσουν την αμφίδρομη κίνησή τους. Οι δρόμοι αυτοί θα αφορούν στην κεντρική είσοδο και έξοδο του οικισμού και το δευτερεύον οδικό δίκτυο, το οποίο εξυπηρετεί κατοικίες συγκεκριμένα, οι οδοί που προτείνεται να παραμείνουν ως διπλής κατεύθυνσης.
Η κίνηση των λεωφορείων εντός του οικισμού έχει ιδιαίτερη σημασία, κατά τη μελέτη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων των Καλών Νερών. Εκτός από το λεωφορείο του ΚΤΕΛ, που εισέρχεται εντός του οικισμού κατά την περίοδο 11/9 έως 16/6, υπάρχουν και αρκετά τουριστικά λεωφορεία. Το μεγάλο μέγεθος των λεωφορείων σε συνδυασμό με το μικρό κυκλοφοριακό πλάτος, λόγω της στάθμευσης των οχημάτων εκατέρωθεν των οδών, δημιουργούσε πρόβλημα στην κίνησή τους. Επίσης, κάποια λεωφορεία εξέρχονταν από τη Διασταύρωση 16, η οποία πρόκειται για ένα αρκετά επικίνδυνο σημείο εξόδου εξαιτίας της περιορισμένης ορατότητας και της μεγάλης κατά μήκος κλίσης της τοπικής οδού. Προτείνονται κάποια δρομολόγια κίνησης των λεωφορείων κατά την είσοδό τους και έξοδο τους από τον οικισμό.

Η διαφορά του δεύτερου σεναρίου από το πρώτο είναι οι κατευθύνσεις των δυο μονόδρομων, που είναι κάθετοι προς την παραλιακή οδό. Συγκεκριμένα, οι οδοί αυτοί θα έχουν κατεύθυνση από τη Διασταύρωση 6 προς τη Διασταύρωση 9 και από τη Διασταύρωση 13 προς τη Διασταύρωση 10. Η πρόταση αυτή γίνεται έτσι ώστε η έξοδος των λεωφορείων να γίνεται από τη Διασταύρωση 10, η οποία εξασφαλίζει καλή ορατότητα κατά την έξοδο από τον οικισμό.
Η εφαρμογή των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τον οικισμό των Καλών Νερών, βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην τοποθέτηση και εφαρμογή της αναγκαίας κατακόρυφης σήμανσης με βάση τις προτεινόμενες ρυθμίσεις σε κάθε περίπτωση, αλλά και στην κατάργηση υφιστάμενης σήμανσης σε περιπτώσεις που αυτή δεν εξυπηρετεί.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το