Τοπικά

Μείωση επιτυχόντων με το νέο σύστημα εισαγωγής – Πώς αποτιμούν εκπαιδευτικοί και πανεπιστημιακοί τις αλλαγές

Αναπροσαρμογές στις βάσεις των πολύ χαμηλόβαθμων τμημάτων, αλλά και μείωση των υποψήφιων που εισάγονται κάθε χρόνο στα ελληνικά πανεπιστήμια βλέπουν διευθυντές Λυκείων και πανεπιστημιακοί στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε προχθές το σχετικό νομοσχέδιο προς διαβούλευση και οι αλλαγές θα ισχύσουν από φέτος. Η κυριότερη αλλαγή είναι πως τα Πανεπιστήμια θα καθορίζουν τη βάση εισαγωγής.

Το νέο σύστημα θα ισχύει από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα είναι το ποσοστό επί του μέσου όρου επιδόσεων συνυποψήφιων, ανά επιστημονικό πεδίο. Το υπουργείο θα δίνει το εύρος της διακύμανσης της βάσης, από 80% έως 120% και το κάθε πανεπιστημιακό Τμήμα θα μπορεί να προσδιορίζει ποιο ποσοστό επιθυμεί. Αν για παράδειγμα η ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι για ένα πεδίο 13 (μέσος όρος των βαθμών όλων των εξετασθέντων του πεδίου) και το Τμήμα επιλέξει να βάλει 90% τότε η βάση για το συγκεκριμένο Τμήμα διαμορφώνεται σε 11,7.

Ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ιωαννίδης επισήμανε πως «επιχειρείται ένα εξορθολογισμός, ώστε και οι τελειόφοιτο να ξέρουν τις δυνατότητές τους και πού μπορούν να φτάσουν. Από την άλλη φαίνεται να υπάρχει και ένας σχεδιασμός για να σταματήσει η απρόσκοπτη είσοδος των υποψήφιων στα πανεπιστήμια, ένα μέρος των οποίων εγκλωβιζόταν σε σχολές που δεν επιθυμούσε. Πλέον αυτοί που εισάγονταν με βαθμούς τρία και τέσσερα, ίσως θα πρέπει να δουν άλλες επιλογές για σπουδές, ενώ δεν φαίνεται να επηρεάζονται υποψήφιοι που οι επιδόσεις τους κινούνται γύρω στη βάση, καθώς και τα τμήματα με αντίστοιχες βάσεις εισαγωγής θα θελήσουν να διατηρήσουν το φοιτητικό τους δυναμικό και να μην κινδυνεύσει η βιωσιμότητά τους. Σε κάθε περάτωση τα πανεπιστημιακά τμήματα έχουν τον πρώτο λόγο και τα αποτελέσματα του νέου συστήματος εισαγωγής θα τα δούμε τον Σεπτέμβριο».

Από την πλευρά της η διευθύντρια του 1ου ΓΕΛ Βόλου κ. Βούλα Λοντρίδου ανέφερε πως «αν και είναι πολύ νωρίς για εκτιμήσεις, φαίνεται πως με το νέο σύστημα επηρεάζονται περισσότερο οι πολύ χαμηλόβαθμες σχολές και πολύ λιγότερο οι υψηλόβαθμες σχολές. Για πρώτη φορά τα πανεπιστήμια θα καθορίζουν τη βάση εισαγωγής και αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή. Εμείς θα περιμένουμε να μας έρθει στα σχολεία ο νόμος, όπως θα έχει ψηφιστεί, και πολύ άμεσα θα ενημερώσουμε γονείς και μαθητές, καθώς το ζήτημα είναι ζωτικό, με δεδομένο ότι οι αλλαγές θα ισχύουν από φέτος».

Από την πλευρά του ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Βόλου κ. Δημήτρης Τσουλκανάκης επισήμανε πως «το νέο νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήρθε κάπως αιφνιδιαστικά για την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς θα ανέμενε κανείς να ισχύσει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 και όχι του 2021. Πάντως μια πρώτη εκτίμηση είναι πως με το νέο σύστημα αναμένεται να επέλθει μείωση των τόσο πολλών εισακτέων στα ελληνικά ΑΕΙ. Κάθε χρόνο εξετάζονταν 100.000 και εισάγονταν οι 80.000, ένα μέρος εκ των οποίων δεν πετύχαινε εκεί που θα επιθυμούσε, με αποτέλεσμα να μην μπορούσε να ολοκληρώσει τις σπουδές».

Ο διευθυντής του ΓΕΛ Αγριάς κ. Θωμάς Καρανίκας σημείωσε πως το υπάρχον σύστημα εισαγωγής έχει κλείσει τον κύκλο του και γι’ αυτό χρειαζόταν κάτι διαφορετικό, πιο καινοτόμο. Νομίζω πως το νέο σύστημα όπου και τα πανεπιστήμια, έχουν καθοριστικό λόγο, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ο κοσμήτορας της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Νίκος Δαναλάτος δήλωσε πως «το μέτρο να βάζουν οι σχολές τη βάση εισαγωγής είναι σωστό. Και νομίζω πως τα Τμήματα θα βάλουν λογικές βάσεις, ώστε από τη μια να διασφαλιστεί η ποιότητα των σπουδών και από την άλλη να μην απωλέσουν σημαντικό μέρος του φοιτητικού τους δυναμικού. Η εμπειρία για το Τμήμα Φυτικής Παραγωγής από το οποίο προέρχομαι, δείχνει ότι με 90-110 εισακτέους φοιτητές και βάση εισαγωγής γύρω στο 12 τα πράγματα κυλούν ομαλά. Γιατί στόχος είναι και οι φοιτητές που θα εισαχθούν να μπορέσουν να πάρουν το πτυχίο τους, κάτι που εξαρτάται και από το ύψος της βάσης εισαγωγής».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το