Τοπικά

Μεϊκόπουλος για το λιμάνι του Βόλου: Η ιδιωτικοποίηση θα οδηγήσει σε χρεωκοπία τον Οργανισμό Λιμένος

Να παρουσιαστεί το πλήρες σχέδιο της αναπτυξιακής επένδυσης για το λιμάνι του Βόλου στους εκπροσώπους της βιομηχανικής, τουριστικής, αγροτικής και κτηνοτροφικής οικονομίας της Μαγνησίας αλλά και εν γένει στην τοπική κοινωνία, ζητά με ερώτησή του προς τους αρμόδιους Υπουργούς Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Οικονομικών ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
Ο Βουλευτής επεσήμανε πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4597/2019 θεσμοθέτησε τη δυνατότητα υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων για την αξιοποίηση των λιμανιών, ανατρέποντας το σχεδιασμό των προηγούμενων κυβερνήσεων για πώληση είτε της μιας και μοναδικής μετοχής κάθε λιμανιού που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, είτε της κατάτμηση της μετοχής σε περισσότερα μερίδια για να μεταβιβασθεί το πλειοψηφικό πακέτο σε ιδιώτες.

Ωστόσο, με προσφάτως ψηφισθείσα τροπολογία της ΝΔ, αφαιρείται η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του ν. 4597/2019, όπου οριζόταν ότι «κατ’ εξαίρεση, το ύψος του αντισταθμιστικού-ανταποδοτικού τέλους μπορεί να υπερβαίνει το 5% των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων του υποπαραχωρησιούχου, αν με αντικειμενικό τρόπο τεκμηριώνεται ότι διακυβεύεται η βιωσιμότητα του Οργανισμού Λιμένος». Έτσι, πλέον ορίζεται ως ανώτατο όριο του ανταποδοτικού τέλους που λαμβάνει ο Οργανισμός μετά την υποπαραχώρηση, το 5%, ανεξάρτητα από το αν αυτό πιστοποιείται η βιωσιμότητά του ή όχι.

Ακόμη, με τη νέα διάταξη ορίζεται ότι ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος που θα κάνει τη μελέτη βιωσιμότητας του Οργανισμού Λιμένος, δε θα προσλαμβάνεται πλέον από τη διοίκηση αυτού, όπως οριζόταν με το νόμου του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς στη νέα διάταξη αφαιρείται η συγκεκριμένη αναφορά, περνώντας σιωπηρά την αρμοδιότητα στον μέτοχο, δηλαδή, στο ΤΑΙΠΕΔ.

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος τόνισε πως με τον τρόπο αυτό αφαιρείται ουσιαστικά κάθε δυνατότητα οικονομικής επιβίωσης των Οργανισμών Λιμένα, οι οποίοι αναπόδραστα θα οδηγηθούν αργά ή γρήγορα σε χρεωκοπία, ενώ ταυτόχρονα αποξενώνεται πλήρως το λιμάνι από την τοπική κοινωνία, η οποία τελικά αποκόπτεται από τη μέριμνα και την ευθύνη για την καλή λειτουργία και την ανάπτυξη του λιμανιού της περιοχής της.
Σύμφωνα με το Βουλευτή, ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου έχει μια μακρά ιστορία συνδεδεμένη με την οικονομία της Μαγνησίας και ολόκληρης της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Η αγροτική, η κτηνοτροφική και η βιομηχανική παραγωγή, όπως και η τουριστική οικονομία της περιοχής ήταν και παραμένουν σε σχέση απόλυτης αλληλεξάρτησης με το λιμάνι του Βόλου.

«Τα τελευταία μάλιστα χρόνια οι Διοικήσεις κατόρθωσαν, και εν μέσω κρίσης, όχι μόνο να διατηρήσουν το λιμάνι ζωντανό αλλά και να αυξήσουν τη διακίνηση πλοίων και φορτίων, να αξιοποιήσουν την ακίνητη περιουσία του – που σημειωτέον επί δεκαετίες παρέμενε ανενεργή και απαξιωμένη – να ενισχύσουν τα μέσα και τις υποδομές του λιμανιού», σημείωσε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, καλώντας τους αρμόδιους Υπουργούς να γνωστοποιήσουν τις ενέργειες και τις προθέσεις τους για το λιμάνι του Βόλου, που είναι συνυφασμένο με την ιστορία, την οικονομία και την ανάπτυξη της Μαγνησίας, αλλά και ολόκληρης της Θεσσαλίας.
Την ερώτηση συνυπογράφoυν και οι αρμόδιοι τομεάρχες & αναπληρωτές τομεάρχες Ναυτιλίας και Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το