Τοπικά

Μεγάλωσε για περισσότερους Βολιώτες η ανασφάλεια στις βραδινές μετακινήσεις “Θ”

volos

Ανασφάλεια για να κυκλοφορούν πεζοί ή με το ποδήλατο τις βραδινές ώρες λόγω αύξησης της εγκληματικότητας νιώθουν όλο και περισσότεροι Βολιώτες μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα όταν θέλουν να μετακινηθούν να χρησιμοποιούν κυρίως το αυτοκίνητο και όχι το ποδήλατο ή να μετακινηθούν πεζή.
Ο διδάκτωρ και διδάσκων στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Αθανάσιος Γαλάνης παρουσίασε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Οδοποιίας με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Νίκο Ηλιού σε συνεργασία με τους καθηγητές του ΑΠΘ κ.κ. Πορφυλίδη και Μποτζώρη. Τα στοιχεία της έρευνας αντλήθηκαν από τη διπλωματική εργασία του κ. Αναστάσιου Σιάππου.
Το θέμα της έρευνας αφορούσε στην επίδραση της οικονομικής κρίσης για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στον Βόλο και παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο του Εργαστηρίου Μεταφορών του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών.
Στο ερωτηματολόγιο συμμετείχαν 605 Βολιώτες και διενεργήθηκε το 2013 κάνοντας σύγκριση της κατάστασης που υπήρχε μεταξύ του 2008 και του 2012.
Ο κ. Γαλάνης τόνισε πως η έρευνα εξέτασε πολλές παραμέτρους στα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούν οι Βολιώτες και εξήχθησαν ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Τα σημαντικότερα είναι ότι έχουν μειωθεί σε σημαντικό βαθμό οι μετακινήσεις με Ι.Χ. τόσο για την εργασία, όσο και για την ψυχαγωγία. Αυτό βέβαια οφείλεται και στο γεγονός της αύξησης της ανεργίας, αλλά και των μειωμένων δαπανών για ψυχαγωγία λόγω οικονομικής αδυναμίας. Αλλά φαίνεται μια γενικότερη τάση να μην χρησιμοποιούν οι Βολιώτες πολύ το αυτοκίνητο και λόγω κόστους. Έτσι σύμφωνα με τα στοιχεία οι Βολιώτες μέσα στην κρίση μείωσαν τη χρήση του Ι.Χ. για να μεταβούν στην εργασία τους σε ποσοστό 47% και για τη μετάβαση σε χώρους ψυχαγωγίας σε ποσοστό 82%. Ουσιαστικά το αυτοκίνητο το έχουν αφήσει. Μάλιστα το 74% των πολιτών πιστεύει ότι οι χρήστες έχουν μειώσει τη χρήση του αυτοκινήτου, ενώ το 75% των πολιτών θέλει να μειωθεί ακόμη περισσότερο η χρήση του αυτοκινήτου.
Ο κ. Γαλάνης πρόσθεσε πως το 2008 το 91% των Βολιωτών αισθανόταν προσωπική ασφάλεια να κυκλοφορεί τις πρωινές ώρες και σε ποσοστό 65% τις βραδινές ώρες. Μετά από τέσσερα χρόνια όμως, το 2012 και ενώ ήταν σε εξέλιξη η κρίση και είχαν εκδηλωθεί κρούσματα εγκληματικότητας, το ποσοστό Βολιωτών που ένιωθαν ασφαλείς να κυκλοφορούν πεζή στους δρόμους την ημέρα είχε πέσει από το 91% στο 68% και τις βραδινές ώρες από το 65% στο 52%.
Μάλιστα και οι ποδηλάτες από το 80% που ένιωθαν ασφαλείς το βράδυ να κυκλοφορούν προ κρίσης, αυτό μειώθηκε στο 64% μέσα στην κρίση, ενώ το πρωί από το ποσοστό 96% που ένιωθαν ασφαλείς να κυκλοφορούν, αυτό το ποσοστό έπεσε στο 80%. Στην οδική ασφάλεια μειώθηκε πολύ λίγο το ποσοστό μέσα στην κρίση.
Οι πολίτες που ζουν σε χαμηλότερες οικονομικές συνθήκες επηρεάζονται στην επιλογή των μέσων μεταφοράς που χρησιμοποιούν και παρατηρείται μια αύξηση της χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς. Βέβαια τη νύχτα οι πολίτες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. κυρίως για την προσωπική τους ασφάλεια και αυτό είναι αποτρεπτικό για την τόνωση της μετακίνησης με ποδήλατο ή πεζή.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το