Τοπικά

Μεγάλη ζήτηση για ειδικότητες των ΕΠΑΛ στην αγορά εργασίας

Ιδιαίτερη ζήτηση από την αγορά εργασίας εμφανίζουν ορισμένες ειδικότητες, όπως μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων, δομικών έργων, δημιουργώντας έτσι προοπτικές στους μαθητές να έχουν για το μέλλον μια εργασία.
Βέβαια, από την άλλη μπορεί η ιδιωτική οικονομία να προσφέρει θέσεις εργασίας, αλλά υπάρχουν αρκετές φορές που δεν υπάρχει η απαιτούμενη ανταπόκριση για να εργαστούν, καθώς προτιμούν να δραστηριοποιηθούν ακόμη και ως διανομείς, αντί να απασχοληθούν στο αντικείμενο που έχουν καταρτιστεί.
Στα Επαγγελματικά Λύκεια εκπαιδεύονται κάθε χρόνο πολλοί νέοι και δημιουργούνται οι προοπτικές για να εργαστούν στους χώρους που εξειδικεύτηκαν.
Μάλιστα σε ορισμένες ειδικότητες των ΕΠΑΛ η ζήτηση από την ιδιωτική οικονομία είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Για το θέμα μίλησε ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας κ. Δημήτρης Κόκκινος ο οποίος τόνισε πως «στο σχολείο μας λειτουργούν ειδικότητες οι οποίες έχουν τη σημαντική ανταπόκριση από τον ιδιωτικό τομέα. Έρχονται εργοδότες και μας ζητούν απόφοιτους για να πάνε να δουλέψουν, όπως στις ειδικότητες των μηχανολόγων, όπου εμφανίζεται υψηλή ζήτηση. Εμείς έχουμε στο σχολείο μας μια ειδικότητα μηχανολογικών εγκαταστάσεων για την οποία επικοινωνούμε και με τους εκπροσώπους των φορέων που μας ζητούν κόσμο για να πάει να εργαστεί.
Επίσης ζήτηση υπάρχει και για άλλες ειδικότητες, όπως ψυκτικών εγκαταστάσεων, θερμοϋδραυλικών εγκαταστάσεων. Ακόμη μια άλλη ειδικότητα που έχει ζήτηση, είναι των δομικών έργων και γεωπληροφορικής, όπου γίνεται μια σύνδεση της οικοδομικής και της πληροφορικής. Μάλιστα αυτή την περίοδο με τη δημιουργία του κτηματολογίου, έχουμε περιπτώσεις τοπογράφων, πολιτικών μηχανικών που μας έχουν πλησιάσει και μας ζητούν απόφοιτους για εργασία.
Παράλληλα και συνεργεία αυτοκινήτων ζητούν εργαζόμενους».

Σημαντικές οι επιλογές των νέων για εργασία
Ωστόσο, όπως αναφέρουν εκπαιδευτικοί, οι νέοι αναζητώντας το εύκολο και γρήγορο χρήμα, προτιμούν, άλλες εργασίες, όπως να εργαστούν ως διανομείς, παρά να σπουδάσουν μια ειδικότητα που θα τους εξασφαλίσει το μέλλον. Βέβαια όλα τα επαγγέλματα έχουν την αξία τους, ωστόσο με την απόκτηση ενός πτυχίου τεχνικής ειδικότητας, θα μπορούσαν να έχουν μια πιο μόνιμη απασχόληση.
«Προ πανδημίας είχαμε πραγματοποιήσει διάφορες ενημερωτικές εκδηλώσεις στο σχολείο παρουσία εκπροσώπων επαγγελματικών φορέων. Τα παιδιά αποκτούν μια επαγγελματική ταυτότητα, αλλά είναι καλό να γνωρίζουν και τα επαγγέλματα από κοντά» ανέφερε ο κ. Κόκκινος.
Ένα πρόγραμμα που υλοποιήθηκε με επιτυχία τα προηγούμενα χρόνια και το οποίο συνέβαλε στη σύνδεση με την αγορά εργασίας, ήταν και η μαθητεία του μεταλυκειακού έτους, όπου απόφοιτοι εντάσσονται για εννιά μήνες σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Την περασμένη σχολική χρονιά λόγω των υγειονομικών συνθηκών το πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε και οι ενδιαφερόμενοι ενδεχομένως να πρέπει να υποβάλλουν νέες αιτήσεις για τους χώρους εργασίας που επιθυμούν να απασχοληθούν.
Ο κ. Κόκκινος ανέφερε για το θέμα πως «ελπίζουμε από Σεπτέμβριο να ξεκινήσει να υλοποιείται κανονικά το πρόγραμμα της μαθητείας. Εμείς στο σχολείο είχαμε τέσσερα τμήματα μαθητείας που θα λειτουργούσαν, αλλά τελικά δεν υλοποιήθηκε πουθενά το πρόγραμμα. Πάντως τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, όπου εφαρμόστηκε η μαθητεία, ήταν θετικά για την απόδοση των μαθητών μας που αποφοίτησαν».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το