Τοπικά

Μεγάλα προβλήματα υποστελέχωσης στην ειδική αγωγή

Σημαντικά προβλήματα υποστελέχωσης αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή, ενώ και το κτιριακό είναι σοβαρό ζήτημα, όπως τονίστηκε στη χθεσινή έναρξη της διημερίδας στο ΤΕΕ Μαγνησίας που διοργανώνεται από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής το Ινστιτούτο Μελετών του υπουργείου και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.
Πρόεδροι από συλλόγους από όλη τη χώρα, στελέχη του υπουργείου, το προεδρείο της ΔΟΕ, εκπαιδευτικοί, φοιτητές έδωσαν χθες το πρωί στην διημερίδα που είχε θέμα τις προκλήσεις και τις προοπτικές στην ειδική αγωγή.
Στην έναρξη των εργασιών φοιτητές σήκωσαν πανό διεκδικώντας τα δικαιώματά τους για πρόσληψη στην εκπαίδευση.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος τόνισε πως «όλοι οι φορείς θα συνδιαμορφώσουμε το μέλλον της ειδικής αγωγής και οι προτάσεις θα μεταφερθούν στο υπουργείο παιδείας. Οι προοπτικές για την ειδική αγωγή είναι πολύ καλές, αλλά θα πρέπει να υπάρξουν παρεμβάσεις. Ζητάμε να γίνονται μόνιμοι διορισμοί ΑΣΕΠ για τους αποφοίτους ειδικής αγωγής. Ακόμη θα πρέπει να αρθεί η αδικία και οι απόφοιτοι με τετραετές πτυχίο ειδικής αγωγής να μπορούν να προπορεύονται στους διορισμούς ως αναπληρωτές και να υπάρχει ένας επικουρικός πίνακας που να απορροφούνται οι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ειδική αγωγή. Παράλληλα θα πρέπει να γίνουν μόνιμοι διορισμοί και για το επιστημονικό βοηθητικό προσωπικό. Από τη μια δημιουργούνται δομές στην εκπαίδευση, αλλά δεν στελεχώνονται όσο θα έπρεπε, και αυτό είναι το πρόβλημα. Εμείς θέλουμε ποιότητα για όλους τους μαθητές. Θετικό είναι πως όλο και περισσότερα παιδιά εντάσσονται πλέον στις δομές για την ειδική αγωγή».

 

Ακάλυπτα κενά εκπαιδευτικών
Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ κ. Βασίλης Παληγιάννης ανέφερε πως «το πρόβλημα στην ειδική αγωγή είναι αφενός κτιριακό αφετέρου στελέχωσης. Πρόκειται για ένα ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης και θα πρέπει τα προβλήματα να αντιμετωπιστούν. Ειδικότερα και φέτος φτάσαμε στον Ιανουάριο, αλλά μόνο τα μισά κενά είχαν καλυφθεί. Ακόμη και τώρα υπάρχουν κενά. Και αυτό έχει επιπτώσεις στην εκπαίδευση των παιδιών».
Ο κ. Παληγιάννης πρόσθεσε πως φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών στην ειδική αγωγή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανήλθαν στις 9.847 και ήταν περισσότερες κατά 860 από πέρυσι. Άρα η αύξηση αγγίζει το 10% Υπάρχουν όμως εκατοντάδες κενά στην Παράλληλη Στήριξη.
Πάντως από τις 21.000 προσλήψεις αναπληρωτών και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης φέτος, οι 9.847 ήταν στην ειδική αγωγή, δηλαδή κοντά στο 50%.
Ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής κ. Διονύσης Βαβουγυιός επισήμανε πως «φέτος θα αποφοιτήσουν για 15η συνεχή χρονιά οι φετινοί τεταρτοετείς φοιτητές του Τμήματός μας. Και δυστυχώς δεν θα μπορούν να διοριστούν ως μόνιμοι, αφού διαγωνισμός δεν γίνεται. Παράλληλα ζητάμε το κύριο εργαλείο για πρόσληψη στην εκπαίδευση να είναι το τετραετές πτυχίο στην ειδική αγωγή και τα όποια κενά να καλύπτονται από εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακά που θα έχουν κάνει πρακτική άσκηση. Το πρόβλημα με τον άδικο νόμο του υπουργείου Παιδείας παραμένει και εμείς θα συνεχίσουμε τα διαβήματα, τις πορείες, τα ένδικα μέσα».
Η γραμματέας του συλλόγου Αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Π.Θ. Βασιλική Κυρίτση ανέφερε πως το κτύπημα για τους αποφοίτους είναι διπλό, γιατί από τη μια δεν μπορούν να διοριστούν ως μόνιμοι στη δημόσια εκπαίδευση, από την άλλη κινδυνεύουν με τον άδικο νόμο της κυβέρνησης να χάσουν τις θέσεις για αναπληρωτές από τους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών.
Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Μαγνησίας και αιρετός του ΠΥΣΠΕ κ. Φίλιππος Κωνσταντινίδης επισήμανε τα οργανικά στην ειδική αγωγή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Μαγνησία ανέρχονται στα 50 και κάθε χρόνο προσλαμβάνονται αναπληρωτές που απολύονται τον Ιούνιο. Και εκτός από τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης ανάγκες υπάρχουν και στην παράλληλη Στήριξη. Η πολιτεία εδώ και χρόνια έχει ξεχάσει τα ειδικά σχολεία.
Ο πρόεδρος της Δασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας κ. Θανάσης Κικινής επισήμανε πως «η ημερίδα είναι πολύ σημαντική, γιατί ασχολείται με την ειδική αγωγή που σε ένα μεγάλο βαθμό είναι εγκαταλειμμένο από την πολιτεία. Εμείς καταθέτουμε προτάσεις στο υπουργείο Παιδείας το οποίο μας το τελευταίο διάστημα βγάζει συνεχώς ρυθμίσεις που είναι σε αρνητική κατεύθυνση».
Ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικών Μελετών κ. Κώστας Λολίτσας τόνισε πως «αυτό που λείπει από την ειδική αγωγή είναι η στόχευση. Θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και να δουν τι θα γίνει με την ειδική αγωγή. Γιατί νομοθετούνται πράγματα, χωρίς να είναι ξεκάθαρος ο στόχος».
Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το