Τοπικά

Μέχρι 1.200 οχήματα διέρχονται από τη σήραγγα Γορίτσας

Ταχύτητες που αγγίζουν ακόμη και τα 240 χιλιόμετρα, σκύλοι που κάνουν βόλτες, πολίτες που χαλαρώνουν με τζόκινγκ, είναι μόνο λίγα από τα αξιοπερίεργα που έχουν καταγραφεί στη σήραγγα της Γορίτσας, από την ημέρα λειτουργίας της μέχρι και σήμερα, ενώ έχουν καταγραφεί ακόμη και 10.000 οχήματα να διέρχονται σε μία ημέρα από τη σήραγγα.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΣΑ

Ο Γεράσιμος Μέμτσας, εκπρόσωπος και διαχειριστής της εταιρείας που έχει αναλάβει τη σήραγγα, μέσω σύμβασης με τον Δήμο Βόλου τα τελευταία πέντε χρόνια, εξηγεί στη «Θ» πώς λειτουργεί η σήραγγα της Γορίτσας, καθώς και όλα τα χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν την ασφαλή διέλευση των οχημάτων.
Ένα έργο που πέρασε «διά πυρός και σιδήρου» μέχρι την ολοκλήρωση και παράδοσή του, τηρεί όλες τις προδιαγραφές που προτείνονται και είναι πλήρως λειτουργικό.
Σύμφωνα με τον κ. Μέμτσα, η σήραγγα ανήκει στο ευρωπαϊκό δίκτυο σηράγγων λόγω μήκους, που σημαίνει ότι υπάρχει μια ευρωπαϊκή και κρατική διαχείριση και λόγω του ότι είναι διπλής κατεύθυνσης, έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις και χρειάζεται 24ωρη παρακολούθηση με προσωπικό.

Κάμερες – Συστήματα
Να σημειωθεί ότι υπάρχουν πέντε κάμερες δύο στις εισόδους και τρεις στο εσωτερικό, ενώ όλες παρακολουθούνται από τον χώρο ελέγχου – ειδικά διαμορφωμένος χώρος πριν την είσοδο από Βόλο προς Αγριά. Επίσης στον χώρο υπάρχουν συστήματα για το ρεύμα λειτουργίας της σήραγγας. Υπάρχει σύστημα, σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, ups που διατηρεί την τάση για ένα χρονικό διάστημα και κατόπιν υπάρχει μια γεννήτρια που λειτουργεί με πετρέλαιο, διατηρώντας σε λειτουργία τα βασικά συστήματα της σήραγγας, ώστε να δουλέψουν ο φωτισμός και η ασφάλεια.
Επίσης, υπάρχει σύστημα πυρόσβεσης και δεξαμενή γύρω στα 200 κυβικά για τυχόν πρόκληση φωτιάς.

Σήραγγα
Μπαίνοντας στη σήραγγα η οποία τηρεί όλες τις προδιαγραφές που προβλέπονται, θα διαπιστώσει κανείς αριστερά και δεξιά ότι υπάρχουν ηλεκτρικοί πίνακες, οι οποίοι δίνουν ρεύμα για τη λειτουργία. Όποια εσοχή είναι κενή, σύμφωνα με τον κ. Μέμτσα, προορίζεται για μελλοντική αναβάθμιση. Όπως ανέφερε ο κ. Μέμτσας «όταν αναβαθμιστεί η σήραγγα στις κενές εσοχές θα μπούνε ηλεκτρικοί πίνακες. Αλλάξαμε κάμερες, ενώ προβλέπεται αλλαγή του φωτισμού σε led για εξοικονόμηση ενέργειας. Ωστόσο, οποιαδήποτε αλλαγή γίνει, φωτισμός κ.ά. πρέπει να πάει στην Επιτροπή Σηράγγων του υπουργείου και χρειάζονται εγκρίσεις για να μην υπάρξουν αυθαιρεσίες».
Οι τουρμπίνες που βρίσκονταν στην οροφή του εσωτερικού της σήραγγας, λειτουργούν σε περίπτωση φωτιάς και διώχνουν τον καπνό έξω και υπάρχει σύστημα – ανεμόμετρο για να φεύγει ο καπνός προς τη σωστή κατεύθυνση, για να μην εγκλωβίζεται μέσα στον χώρο της σήραγγας.
Ο κ. Μέμτσας πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει τέτοια σήραγγα που να διαχειρίζεται ο Δήμος. Συνήθως τις σήραγγες τις διαχειρίζονται είτε η περιφέρεια, είτε το υπουργείο, είτε ιδιωτικές εταιρείες». Να σημειωθεί ότι εντός της σήραγγας υπάρχει τόσο αυτόματος, όσο και χειροκίνητο σύστημα πυρόσβεσης. «Βλέποντας και από άλλες σήραγγες, η σήραγγα της Γορίτσας, έχει όλες τις προδιαγραφές. Θα βόλευε να μην ήταν διπλής κατεύθυνσης – να υπήρχαν δύο τούνελ» είπε ο κ. Μέμτσας και διευκρίνισε ότι, πρόκειται για περιαστικό δρόμο.
Σύμφωνα με τον κ. Μέμτσα «σε μια ημέρα φόρτου κυρίως καλοκαιρινούς μήνες, το μάξιμουμ που έχει καταγραφεί είναι 10.000 αμάξια ημερησίως, ενώ τις υπόλοιπες ημέρες διέρχονται περίπου 1.000 – 1.200 οχήματα. Το βασικό όφελος είναι ότι, τα φορτηγά δεν επιβαρύνουν κυκλοφοριακά το κέντρο του Βόλου».
Ένα από τα συμβάντα που ήταν ιδιαίτερα σοβαρό και θυμάται ο κ. Μέμτσας ήταν, τροχαίο ατύχημα με ένα νεαρό παιδί, το οποίο τραυματίστηκε σοβαρά μέσα στη σήραγγα, ενώ σημείωσε ότι γίνονται διάφορα ατυχήματα και συγκρούσεις, οδηγοί που διέρχονται ακόμη και με 240 χιλιόμετρα τη σήραγγα, σκυλιά που βολτάρουν, άλλοι που κάνουν διάφορες πλάκες, χωρίς να έχουν συναίσθηση πού βρίσκονται.

Έξοδος – Σχέδιο
Στη μέση περίπου της σήραγγας υπάρχει μια έξοδος κινδύνου. Αν κάποιος εγκλωβιστεί και δεν υπάρχει άλλο τρόπος να φύγει, υπάρχει μία πόρτα που οδηγεί σε έναν χώρο, όπου υπάρχει τηλέφωνο SOS και στη συνέχεια υπάρχει και δεύτερη πόρτα η οποία οδηγεί σε τούνελ διαφυγής στη Γορίτσα που μπορεί κάποιος πεζός να τη διασχίσει για να σωθεί.
Να σημειωθεί ότι, έχει προβλεφθεί και σχέδιο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (πόλεμος), προκειμένου να αποσοβηθεί τυχόν επίθεση στη σήραγγα. Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται να τοποθετηθούν σακιά σε ύψος 3-4 μ. ώστε να μην μπορεί ένας πύραυλος να πλήξει τη σήραγγα και μεταλλικό καπελάκι – στέγαστρο για να προστατευτεί ο χώρος.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το