Τοπικά

Με 35 σχολεία και 200 μαθητές το συνέδριο για τον Άνθιμο Γαζή στο Βόλο

Αρχίζει αύριο το 2ο Μαθητικό Συνέδριο για τον Άνθιμο Γαζή στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος. Το συνέδριο θα διαρκέσει έως τις 19 Απριλίου και σε αυτό θα συμμετέχουν 35 σχολεία και πάνω από 200 μαθητές με εισηγήσεις, θεατρικά δρώμενα, βιντεοσκοπημένες εργασίες. Ενδιαφέρον ιδιαίτερο παρουσιάζει το γεγονός ότι στο πλαίσιο έρευνας μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ αποδείχθηκε ότι οι νέοι δεν γνωρίζουν πολλά για τον Άνθιμο Γαζή και τους δασκάλους τους γένους.

Στο θέμα αναφέρθηκε η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Β’θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, κ. Σοφία Κανταράκια, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, τονίζοντας ότι η Β’θμια Εκπαίδευση αποφάσισε να υλοποιήσει και φέτος μαθητικό συνέδριο αφιερωμένο στον Άνθιμο Γαζή, τοπικό διανοούμενο και από τους σημαντικότερους διαφωτιστές που μαζί με τους Κωνσταντά και Φιλιππίδη ίδρυσαν τη σχολή στις Μηλιές. «Μέσα από αυτό το συνέδριο δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν με την τοπική ιστορία, μέσω βιωματικής προσέγγισης με τη βιβλιοθήκη των Μηλεών, να μελετήσουν την πνευματική προσφορά του Ανθ. Γαζή», ανέφερε.

Το συνέδριο που πραγματοποιείται από την Διεύθυνση Β’θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, στηρίζεται από πολλούς φορείς, ενώ θα υπάρχουν και πανεπιστημιακού τύπου εισηγήσεις. Καταθέτοντας την εμπειρία τους οι μαθητές ανέφεραν μεταξύ άλλων ότι εντυπωσιάστηκαν από το γεγονός ότι ο Άνθιμος Γαζής καταγόταν από φτωχή οικογένεια και ήταν προστάτης οικογένειας. Με την πίστη και τη θέλησή του έμαθε ξένες γλώσσες και έγινε μεγάλος λόγιος. Επιπλέον όπως αναφέρει στο βιβλίο το ο Καραμπερόπουλος, ο Άνθιμος Γαζής «προσπαθούσε να διαβάσει με λάμπα με λάδι και η μαμά του έλεγε ότι χαλάει το λάδι που το χρειάζονταν για να επιβιώσουν. Και εκείνος πήγαινε και διάβαζε τα γράμματα ξενιτεμένων στις αγράμματες συζύγους για να του δώσουν κάποια χρήματα να αγοράσει λάδι για να διαβάζει», ανέφερε χαρακτηριστικά η Ευαγγελία Σκαντζού του 3ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας.

Την χαρά των συμμαθητών της που τους δόθηκε η ευκαιρία να ανακαλύψουν το έργο και τη δράση του Άνθιμου Γαζή εξέφρασε η Παναγιώτα Παπουτσή από το Β’ Γυμνάσιο Βόλου, ενώ ο Νίκος Παπαστάμος από το Γ’ Λύκειο Βόλου ανέφερε ότι το σχολείο του συμμετέχει στο συνέδριο, με μία μελέτη για τη λεξικογραφική προσπάθεια του Άνθιμου Γαζή και με την Ακαδημία του Πηλίου.

Ο διευθυντής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Απ. Ατσιάς, επισήμανε ότι οι συμμετοχές των δημοτικών είναι λίγες καθώς η ηλικία των μαθητών δεν τους επιτρέπει να ασχοληθούν με ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα, την ανάδειξη δηλαδή ενός ιστορικού θέματος. Ο Βασίλης Καραφέρης, μαθητής της Στ’ τάξης του δίου δημοτικού αναφέρθηκε στη δράση που έκανε το σχολείο του και αυτή συμπεριελάμβανε μία εκδρομή της τάξης στις Μηλιές για να δούν από κοντά τον τάφο των δασκάλων τους Γένους αλλά και την ιστορία τους μέσα από τα μέρη που έζησαν.

Η Ευαγγελία Σκαντζού του 3ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας ανέφερε ότι ο σχολείο της συμμετέχει με πηλιορείτικα χορευτικά και ένα θεατρικό δρώμενο με στόχο να αναδειχθεί η πνευματική προσφορά του Άνθιμου Γαζή αλλά και η συμβολή του στην επανάσταση του Πηλίου. «Είμαστε περήφανοι που στον τόπο μας είχαμε τόσο σπουδαίες προσωπικότητες και νιώθουμε ντροπή γιατί δεν γνωρίζαμε γι αυτές». Επισήμανε μάλιστα ότι στο συνέδριο θα παρουσιάσουν μία πρόταση για να μάθουν όλοι την τοπική ιστορία μέσα από την τεχνολογία.

Η Ελένη Χρόνη του  9ο Γυμνασίου Βόλου ανέφερε ότι η ομάδα της μελέτησε το χάρτη του Άνθιμου Γαζή που έχει ιδιαίτερη ιστορική αξία λόγω και του μικρού αριθμού των αντιτύπων που διασώζονται. «Είναι οκτώ στον αριθμό, από τα οποία επτά φιλοξενούνται σε δημοτικές βιβλιοθήκες του εξωτερικού ενώ το όγδοο αντίτυπο διαθέτει Έλληνας συλλέκτης», ανέφερε.

Η Ελένη Καρδαρά του 1ου ΕΠΑΛ Βόλου ανέφερε ότι το σχολείο της εκπόνησε μία έρευνα με γενικό τίτλο «Ο δρόμος έχει τη δική του ιστορία», όπου ρωτήθηκαν ανήλικοι και ενήλικοι για το αν και τι γνωρίζουν για τον Άνθιμο Γαζή, και τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά.

Τέλος η φιλόλογος στο Λύκειο Καναλίων, Μαρία Μαθηνού, ανέφερε ότι το σχολείο της μελέτησε επιστολές που αντάλλαξε ο Άνθιμος Γαζής με φιλέλληνες από τη Γαλλία και τη Γερμανία, οι οποίοι στήριξαν τον αγώνα των Ελλήνων κατά των Τούρκων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το