Τοπικά

Μαθήτρια από τη Συρία στο 16ο Δημοτικό σχολείο Βόλου “Θ”

Σ17 Φ2 (3)

Μια οκτάχρονη μαθήτρια από τη Συρία φοιτά στο 16ο Δημοτικό Βόλου από τον περασμένο Οκτώβριο, με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου να καταβάλλουν συστηματικές προσπάθειες για την ένταξή της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, από τη στιγμή μάλιστα που η αραβόφωνη μαθήτρια δεν γνώριζε καθόλου τα ελληνικά.
Είναι η πρώτη φορά που στο σχολείο φοιτά μια μαθήτρια από τις αραβικές χώρες. Το κοριτσάκι προέρχεται από τη Συρία, που εδώ και έξι χρόνια βιώνει ένα αιματηρό εμφύλιο πόλεμο.
Ο πατέρας της μικρής έχει έρθει εδώ και μερικά χρόνια στην Ελλάδα και στο Βόλο, ενώ τους τελευταίους μήνες ήρθε και η υπόλοιπη οικογένεια.
Η μαθήτρια φοιτά στη Β’ Τάξη του 16ου Δημοτικού Βόλου. Δεν γνώριζε καθόλου την ελληνική γλώσσα και επομένως οι δάσκαλοι έπρεπε να ξεκινήσουν από τα βασικά. Μάλιστα για να μπορεί να έχει μια στοιχειώδη επικοινωνία με τη μαθήτρια η δασκάλα της τάξης προμηθεύτηκε λεξικό της αραβικής γλώσσας και άλλο εκπαιδευτικό υλικό.
Τα βήματα της ένταξης της μαθήτριας στην ελληνική πραγματικότητα και στο σχολείο είναι σταθερά. Γιατί εκτός από το εκπαιδευτικό κομμάτι, υπάρχει και το θέμα της πολιτισμικής προσαρμογής σε ένα ξένο περιβάλλον.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως από το υπουργείο Παιδείας δεν έχει αποσταλεί κάποιο ειδικό εκπαιδευτικό υλικό, αν και στους επόμενους μήνες θα προκύψει ως ζήτημα, αφού είναι πολύ πιθανό τα χιλιάδες παιδιά των Σύριων που είναι εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα να χρειαστεί να φοιτήσουν για κάποιο διάστημα στα σχολεία.
Ο διευθυντής του 16ου Δημοτικού κ. Φίλιππος Κωνσταντινίδης σημείωσε πως για το σχολείο μας αποτελεί μια πρόκληση η επιτυχής φοίτηση της αραβόφωνης μαθήτριας που από τον περασμένο Οκτώβριο εντάχθηκε στη Β’ Τάξη. Σε συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης, τη σχολική σύμβουλο και τους άλλους αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς, προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για να μάθει την ελληνική γλώσσα η μαθήτρια και να προσαρμοστεί σταδιακά στο νέο της εκπαιδευτικό περιβάλλον. Και ήδη έχουν γίνει σημαντικά βήματα μέχρι στιγμής, αφού η μαθήτρια αρχίζει και λέει βασικές ελληνικές λέξεις, ώστε να υπάρχει συνεννόηση, ενώ καταβάλλει προσπάθεια και για τα μαθήματα, όπως στα μαθηματικά.
Οι υπόλοιποι μαθητές της τάξης έχουν αγκαλιάσει τη μικρή συμμαθήτριά τους, η οποία αν και αρχικά ήταν λίγο εσωστρεφής λόγω των νέων συνθηκών που συνάντησε, στην πορεία ανοίχτηκε περισσότερο και νιώθει πιο οικεία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το