Τοπικά

Μαθητικές εργασίες και δράσεις στο Δημοτικό Ιωλκού

Αρκετές δράσεις και παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών με αφορμή το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς έγιναν στο Δημοτικό Σχολείο Ιωλκού τις τελευταίες ημέρες της λήξης των μαθημάτων. Όπως τόνισε η διευθύντρια του σχολείου κ. Έλλη Παπανελοπούλου «όλα αυτά έδωσαν τη δυνατότητα στους μαθητές να δράσουν συλλογικά και συμμετοχικά μέσω της απαιτούμενης γι’ αυτές τις ηλικίες βιωματικότητας, κλείνοντας έτσι τη σχολική χρονιά με τον καλύτερο τρόπο».

Η Τρίτη 13 Ιουνίου ήταν αφιερωμένη σε αθλητικές δραστηριότητες όπως η ποδηλασία αλλά και η παρουσίαση του άγνωστου στους πολλούς αθλήματος της ξιφασκίας από εξειδικευμένους προπονητές, με την επιμέλεια του καθ. Φυσικής Αγωγής του σχολείου κ. Δημ. Βαταμίδη.

Στη γιορτή λήξης των μαθημάτων παρουσιάστηκαν δύο θεατρικά δρώμενα. «Το παραμύθι χωρίς όνομα» της Π. Δέλτα από τους μαθητές της Δ΄ τάξης, σε επιμέλεια του δ/λου κ. Γ. Αθανασίου και «Ο πόλεμος της Ωμεγαβήτας» του Ευγ. Τριβιζά από την Ά τάξη σε επιμέλεια της δ/λας κ. Νίκης Γεροπούλου.

Παράλληλα στον χώρο του σχολείου παρουσιάστηκαν οι εργασίες και οι κατασκευές που έγιναν από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της σχ. χρονιάς στο μάθημα των Αγγλικών και της Ευέλικτης Ζώνης με επιμέλεια της καθηγήτριας Αγγλικών του σχολείου κ. Λουκίας Σαράντη. Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση των αντιγράφων κυκλαδικών ειδωλίων που κατασκεύασαν οι μαθητές της Γ΄ τάξης, με την καθοδήγηση της κεραμίστριας κ. Βάγιας Μπεκιώτη και επιμέλεια της δασκάλας κ. Αφροδίτης Μπαντοπούλου.

Η φωτογραφική ομάδα της Στ΄ τάξης παρουσίασε έκθεση φωτογραφίας στο πλαίσιο project που υλοποιήθηκε το τελευταίο διάστημα, με υπεύθυνο τον δάσκαλο της τάξης κ. Νικ. Φιλάρετο, ο οποίος δήλωσε πως «την περασμένη σχολική χρονιά καταργήθηκε από το πρόγραμμα μαθημάτων των Ε΄ και Στ΄ τάξεων η δραστηριότητα της Ευέλικτης Ζώνης, χρόνος ο οποίος μπορούσε να διατεθεί για την εκπόνηση προγραμμάτων (πολιτιστικά, αγωγής υγείας, περιβαλλοντικά κ.λπ.). Υπάρχει όμως η δυνατότητα για μικρότερα project – σχέδια εργασίας με αφόρμηση από σχετικά κεφάλαια του αναλυτικού προγράμματος και εντός του χρόνου των μαθημάτων.

Σ΄ αυτά το πλαίσιο λοιπόν υλοποιήσαμε ένα project έξι διδακτικών ωρών, το περιεχόμενο του οποίου αναφέρεται στη φωτογραφική μηχανή και τη φωτογραφία γενικότερα και σχετίζεται με τα αντίστοιχα κεφάλαια του μαθήματος της Φυσικής και της Γλώσσας. Ο προφανής στόχος είναι η γνωριμία των μαθητών με την ιστορία της φωτογραφίας και της φωτογραφικής μηχανής, η συσχέτιση της λειτουργίας της με τη λειτουργία του ανθρώπινου ματιού και τέλος η αναφορά σε απλούς κανόνες για μια σωστή φωτογραφία, αφού τα τελευταία χρόνια έχει γενικευτεί η χρήση συσκευών που συλλαμβάνουν εικόνα (φωτογρ. μηχανές-κινητά τηλέφωνα) κάτι που μπορεί μελλοντικά να αποτελέσει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον χόμπυ.

Έγιναν δύο παρουσιάσεις στην τάξη με Power Point και σχετικά βίντεο για την ιστορία της φωτογραφίας και τη λειτουργία της φωτογραφικής μηχανής καθώς και επίδειξη λειτουργίας και χρήσης απλής φωτογραφικής μηχανής. Στη συνέχεα προχωρήσαμε σε μια μικρή φωτογραφική εξόρμηση στον χώρο γύρω από το σχολείο (Κραυσίδωνας – Άγ. Ιωάννης Ανακασιάς – Μουσείο Θεόφιλου) και κατόπιν οι φωτογραφίες παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στην τάξη.

Η επόμενη φάση ήταν η φωτογράφιση στον προσωπικό χρόνο των μαθητών, εκτός σχολείου, με θέματα που τους δόθηκαν, όπως αξιοθέατα της περιοχής, φύση-περιβάλλον, αντικείμενα της παλιάς ζωής κ.ά. Οι φωτογραφίες αυτές τυπώθηκαν με σκοπό να γίνει μια έκθεση φωτογραφίας η οποία και παρουσιάστηκε στη γιορτή της λήξης των μαθημάτων την Τετάρτη 14 Ιουνίου. Η έκθεση συμπληρώθηκε με έκθεση παλιών φωτογραφικών μηχανών από τις πρώτες δεκαετίες μέχρι και το τέλος του περασμένου αιώνα κι έτσι οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν την εξέλιξη της φωτογραφικής μηχανής μέχρι την έλευση της ψηφιακής τεχνολογίας που έχει επικρατήσει στις μέρες μας».

Η κ. Παπανελοπούλου, τέλος, ανέφερε πως «ήταν πολύ σημαντική αυτή εργασία των μαθητών, καθώς, πέρα των άλλων ωφελειών για τους ίδιους, αποτύπωσε τον τόπο μας στον παρόντα χρόνο και πως οι 50 συνολικά φωτογραφίες μετά την έκθεση θα αρχειοθετηθούν και θα παραμείνουν στο σχολείο ως τεκμήριο για τις επόμενες γενιές».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το