Τοπικά

Μαθητές του 3ου ΓΕΛ Βόλου εντρυφούν στην επιστημονική γνώση μέσα από πειράματα 

Τη χαρά να εντρυφούν σε σημαντικές επιστημονικές γνώσεις μέσα από τη δυνατότητα των πειραμάτων είχαν οι μαθητές των Λυκείων μετά την επιστροφή τους στα διά ζώσης μαθήματα.
Πριν λίγες ημέρες στο 3ο ΓΕΛ Βόλου πραγματοποίησαν πειράματα στη διδακτική ενότητα της οπτικής. Το σχολείο εδώ και λίγα χρόνια έχει εξασφαλίσει τον σχετικό πειραματικό εξοπλισμό.
Παράλληλα αξιοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα φασματοσκόπια που προσφέρουν επίσης σημαντικές δυνατότητες ανάδειξης της πειραματικής γνώσης.

Ο καθηγητής βιολογίας και φυσικής του σχολείου κ. Διονύσης Σταμάτης επισήμανε πως «κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης οι μαθητές δεν είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στα πειράματα με τον ίδιο τρόπο, όπως συνέβαινε κατά την παρουσία τους στο σχολείο. Με την επιστροφή τους, τούς προσφέρεται ξανά αυτή η δυνατότητα. Έτσι πριν λίγες ημέρες στο μάθημα της φυσικής και ειδικότερα στην ενότητα της οπτικής είδαν φαινόμενα, όπως είναι η διάθλαση, η ανάκλαση του φωτός και απέκτησαν μια καλύτερη κατανόηση των πειραματικών φαινομένων. Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα και δεν ξεκολλούσαν από τους πάγκους του εργαστηρίου, καθώς ήθελαν να αναλύσουν τα αίτια των φυσικών φαινομένων. Το σχολείο μας έχει προμηθευτεί από την αγορά τον πειραματικό εξοπλισμό οπτικής. Παράλληλα έχουμε και άλλα πειραματικά όργανα που λάβαμε από το υπουργείο Παιδείας για να καλύψουμε την ύλη».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως συγχρόνως διεξάγουμε και πειράματα με τα φασματοσκόπια. Κάθε φορά που έχουμε τα μαθήματα για το φως, βλέπουμε τα φάσματα των στοιχείων και του ηλιακού φωτός και οι μαθητές γνωρίζουν, πώς μπορούμε από το φασματοσκόπιο να καταλήξουμε στο μεγάλο τηλεσκόπιο και να αναλύσουν το φως και τα στοιχεία που υπάρχουν από τα αστέρια.
Στο πείραμα οπτικής συμμετείχαν μαθητές της Β’ Τάξης Λυκείου που δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους.

Ο Μάριος Βλασταρίδης ανέφερε πως «στην τηλεκπαίδευση δεν μπορούσε να αναπληρωθεί το ενδιαφέρον του μαθητή για το διά ζώσης πείραμα. Είναι πολύ διαφορετικό το πείραμα με το οποίο δεν έχουμε διά ζώσης επαφή σε σχέση με ένα πείραμα με το οποίο μπορούμε να ασχοληθούμε από κοντά και να κάνουμε όλες τις διαδικασίες».
Παίρνοντας τον λόγο ο μαθητής Μηνάς Κουτανίτης επισήμανε πως «με τα πειράματα μπορούμε να καταλάβουμε ακόμη καλύτερα το μάθημα. Ειδικότερα τα πειράματα της οπτικής ήταν πολύ ενδιαφέροντα και μας βοήθησαν στην κατανόηση του μαθήματος».

Επίσης η μαθήτρια Ευαγγελία Μπέτα υπογράμμισε πως «με το διά ζώσης πείραμα επιτυγχάνεται μια πιο εμπειρική προσέγγιση της γνώσης που καθιστά και το μάθημα πιο ενδιαφέρον, πιο πρακτικό. Και όλα αυτά που μάθαμε στα διαδικτυακά μαθήματα, μπορούσαμε να το δούμε και στην πράξη. Η τηλεκπαίδευση είχε άλλα καλά, αλλά τα διά ζώσης πειράματα μας έλειψαν. Άλλωστε τα πειράματα έχουν μεγάλη σημασία για την κατάκτηση της γνώσης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το