Τοπικά

Μαθητές του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας μελέτησαν το μπάσκετ… συνδυάζοντας έρευνα και πείραμα

Κοντά στους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας βρέθηκαν πρόσφατα μπασκετμπολίστες της Νίκης Βόλου. Συγκεκριμένα, οι παίκτες Σάκης Κουτίνας, Φώτης Τάσσος και Βασίλης Γιωτόπουλος, μαζί με τον προπονητή τους Ανδρέα Τσιριγωτάκη βρέθηκαν στις 5 Δεκεμβρίου στο 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, όπου μίλησαν με τους μαθητές για το μπάσκετ, για τα οφέλη της ενασχόλησης από την παιδική ηλικία με τον αθλητισμό και κυρίως με τα ομαδικά αθλήματα, αλλά και για την πορεία της ομάδας στο πρωτάθλημα.


Η επίσκεψη προγραμματίστηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας και του ιδιαίτερου θέματος με τίτλο «Το ύψος του μπασκετμπολίστα παίζει ρόλο στην ευστοχία από την γραμμή των ελεύθερων βολών;», με το οποίο επέλεξαν να ασχοληθούν φέτος οι μαθητές Γ΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας.
Τα παιδιά έχοντας την εμπειρία του αθλήματος του basket υπέθεσαν ότι το ύψος του αθλητή δεν επηρεάζει την ευστοχία στις ελεύθερες βολές. Διερεύνησαν το θέμα βιβλιογραφικά μέσω internet και έγραψαν μικρές εργασίες/εκθέσεις για την ιστορία του αθλήματος, τους κανόνες, το ελληνικό basket, διάσημους αθλητές κτλ.

Με τη βοήθεια της υπεύθυνης εκπαιδευτικού σχεδίασαν την ερευνητική διαδικασία που θα ακολουθήσουν (στόχοι, μεταβλητές, μέθοδος, επεξεργασία κτλ) και την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου μια μεγάλη έκπληξη τους περίμενε στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου όπου πραγματοποιήθηκε η α΄φαση της πειραματικής διαδικασίας. Στο χώρο παρευρίσκονταν οι μπασκετμπολίστες της ομάδας ανδρών της «ΝΙΚΗ», οι οποίοι έλαβαν μέρος στην έρευνα/πείραμα των παιδιών.
Σε συνέχεια αυτής της επίσκεψης, χθες Κυριακή η διευθύντρια του σχολείου Ματίνα Ζαφειρίου μαζί με έναν μαθητή παρακολούθησαν από τον πάγκο της ομάδας το παιχνίδι απέναντι στην ΧΑΝΘ.


Σημειώνεται ότι το κλειστό γυμναστήριο του 2ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας είναι ο αθλητικός χώρος που έχει παραχωρηθεί με αντιμισθία στην ΝΙΚΗ για τις καθημερινές προπονήσεις των ακαδημιών μπάσκετ, καθώς και των γυναικείων τμημάτων της και έτσι υπήρχε εύκολη πρόσβαση στην ομάδα από το σχολείο.

Γνώσεις για τις καθημερινές ανθρώπινες δραστηριότητες
Το μάθημα της Τεχνολογίας είναι ένα «διαθεματικό» μάθημα που συνδέεται με όλες τις διαστάσεις της καθημερινής ζωής, χρησιμοποιώντας συνθετικά στην πράξη την γραπτή έκφραση, μαθηματικά/στατιστική, πληροφορική, ελληνική και ξένες γλώσσες, διαδικασίες ανάλυσης και σύνθεσης πληροφοριών, κριτικής κλπ. Για την διδασκαλία του μαθήματος εφαρμόζονται διάφορες εκπαιδευτικές μέθοδοι, δεν διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη, και η εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμόζεται σύμφωνα με την διαφοροποιημένη διδασκαλία, στα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του κάθε μαθητή και είναι προσαρμοσμένη στα δεδομένα του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του κάθε σχολείου, προσπαθώντας να αξιοποιήσει τους διαθέσιμους υλικούς πόρους για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία.


Το προτεινόμενο πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τη Γ΄τάξη του γυμνασίου προβλέπει την εφαρμογή της μεθόδου «έρευνα και πειραματισμός». Στόχοι της μεθόδου αυτής, μεταξύ άλλων, είναι οι μαθητές να αναπτύσσουν υψηλότερου επιπέδου ικανότητες σκέψης, όπως είναι η διατύπωση ερωτήσεων, η εξερεύνηση και η έρευνα. Επιπλέον, να κατανοήσουν ότι οι γνώσεις που αποκτώνται στο σχολείο συνδέεται με καθημερινές ανθρώπινες δραστηριότητες.
Κατά την εφαρμογή της μεθόδου, οι μαθητές συσχετίζουν την μεθοδολογία της έρευνα με πραγματικές καταστάσεις που ήδη γνωρίζουν.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το