Τοπικά

Μαθητές του 1ου ΓΕΛ Βόλου μυήθηκαν στα μυστικά της κρυπτογραφίας 

Η κρυπτογραφία βρίσκεται στην καθημερινότητά μας και έχει πολύ μεγάλη σύνδεση με τα μαθηματικά, τόνισαν δύο μαθήτριες της Β’ Τάξης του 1ου ΓΕΛ Βόλου που συμμετείχαν στο πανελλήνιο μαθητικό μαθηματικό συνέδριο στη Λάρισα πριν μερικές ημέρες.
Την εργασία με τίτλο «Κρυπτογραφία και Μαθηματικά» επιμελήθηκαν οι μαθήτριες Κωνσταντίνα Ρασβάνη και Δήμητρα Γκρίνια υπό την επίβλεψη των καθηγητών κ.κ. Ροδόλφου Αρκά Κολέτσου και Ιωάννη Ματσάγγου.
Στην ομάδα συμμετείχε ακόμη μία μαθήτρια η Ευαγγελία Παπαδοπούλου.
Ποια σχέση, όμως μπορούν να έχουν τα μαθηματικά με την κρυπτογραφία; Όπως αναφέρεται στην περίληψη της εργασίας «ο κεντρικός άξονας της εργασίας μας είναι η κρυπτογραφία καθώς και το πώς εμπλέκονται τα μαθηματικά σε αυτήν. Πιο συγκεκριμένα εισάγεται η έννοια της κρυπτογραφίας και απαριθμίζονται οι στόχοι της. Έπειτα γίνεται μια ιστορική αναδρομή από την ανακάλυψη της κρυπτογραφίας έως σήμερα δίνοντας βάση σε μια από τις μεγαλύτερες εφευρέσεις του 20ού αιώνα, την μηχανή Enigma. Τονίζονται ακόμη τα είδη και οι εφαρμογές της κρυπτογραφίας τόσο στον τεχνολογικό τομέα όσο και στη σύγχρονη καθημερινότητα του ατόμου. Εκτός αυτού αναλύεται η μέθοδος της κρυπτογράφησης μέσω ενός παραδείγματος και της θεωρίας αριθμών. Τέλος γίνεται αναφορά στον πιο διαδομένο αλγόριθμο, τον RSA, υπεύθυνο για την ασφαλή μεταφορά δεδομένων στο διαδίκτυο.

Ο κ. Ματσάγγος τόνισε πως η εργασία των μαθητριών ήταν υψηλού επιπέδου και θα μπορούσε να σταθεί επάξια στις εργασίες του μαθηματικού συνεδρίου που την ίδια μέρα διεξαγόταν στη Λάρισα. Πρόσθεσε δε πως «το σύγχρονο σχολείο δεν αποτελεί μόνο πηγή γνώσης αλλά και εφαλτήριο για την ανασύνθεση και δημιουργική μετεξέλιξη αυτής».
Η μαθήτρια Δήμητρα Γκρίνια ανέφερε πως «μέσω της εργασίας εντρυφήσαμε τόσο στα μαθηματικά όσο και στην κρυπτογραφία που μας ενθουσίασε ιδιαίτερα. Για να είναι δυνατή η κρυπτογραφία που χρησιμοποιείται ευρέως στην καθημερινότητά μας, χρησιμοποιούνται διάφοροι μαθηματικοί υπολογισμοί σε υπολογιστές και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές. Ζούμε σε μια κοινωνία με την τεχνολογία να έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και η κρυπτογραφία υπάρχει παντού, απλώς δεν την αντιλαμβανόμαστε, καθώς τη συνθέτουν ειδικά στοιχεία».
Από την πλευρά της η μαθήτρια Κωνσταντίνα Ρασβάνη τόνισε πως «ασχοληθήκαμε περίπου δύο μήνες με την εργασία μας. Η κρυπτογραφία είναι η βάση των αλγορίθμων που χρησιμοποιούμε για την ασφαλή μετάδοση δεδομένων στο διαδίκτυο. Και τα μαθηματικά στηρίζουν την κρυπτογραφία με πράξεις και θεωρήματα. Εμείς μελετήσαμε την κρυπτογραφία κάνοντας μια ιστορική αναδρομή, αλλά και βλέποντας την εφαρμογή της στην καθημερινότητά μας».
Και οι δύο μαθήτριες τόνισαν πως ήταν ξεχωριστή εμπειρία η συμμετοχή τους στο συνέδριο, αφού κατάφεραν και διεύρυναν τη μαθηματική τους γνώση.
Το 1ο ΓΕΛ Βόλου ήταν το μοναδικό σχολείο από τη Μαγνησία που συμμετείχε στο πανελλήνιο μαθητικό μαθηματικό συνέδριο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το