Τοπικά

Μαθητές του 1ου Δημοτικού Βόλου σε εικονικό περιβάλλον μάθησης – Φόρεσαν κάσκες και ταξίδεψαν στον Άρη

Φόρεσαν τις κάσκες εικονικής πραγματικότητας και ταξίδεψαν στον Άρη περπατώντας στο τοπίο και βλέποντας τις περιοχές ενός πλανήτη που ίσως στις επόμενες δεκαετίες οι επισκέψεις και τα ταξίδια αποτελούν καθημερινότητα.
Σε ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα της Ελληνογερμανικής Αγωγής συμμετέχουν οι μαθητές της Ε’ Τάξης του 1ου Δημοτικού Βόλου, οι οποίοι χθες είχαν την τύχη να γνωρίσουν μέσω της εικονικής πραγματικότητας τα νέα περιβάλλοντα μάθησης που στη δεκαετία του 2020-2030 θα αποτελούν μια συνήθη πρακτική στα σχολεία.
Για δύο και πλέον ώρες οι μαθητές, οι οποίοι εκπονούν στο πλαίσιο του προγράμματος «Ιστορίες του αύριο» με αναφορά το ταξίδι στον Άρη, ενημερώθηκαν και «ταξίδεψαν» στο διάστημα μέσω των τρισδιάστατων ψηφιακών εργαλείων.

«Το 1ο Δημοτικό Βόλου συμμετέχει σε πρόγραμμα της Ελληνογερμανικής Αγωγής με τίτλο «Ιστορίες του αύριο». Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές γράφουν για το ταξίδι στον Άρη» τόνισε ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιώργος Μεταφετζής και πρόσθεσε πως «στο σχολείο βρέθηκαν ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου για τις φυσικές επιστήμες Θεσσαλίας κ. Σεραφείμ Σπανός και ο ερευνητής από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής κ. Γιάννης Αλεξόπουλος μεταφέροντας τους μαθητές σε ένα εικονικό περιβάλλον εκπαίδευσης και μάθησης γνωρίζοντας πώς είναι να βρίσκονται στο διάστημα, να περπατούν στον Άρη. Άλλωστε στη δημόσια εκπαίδευση η διερευνητική και βιωματική μάθηση κερδίζει συνεχώς έδαφος για την προσέγγιση των φυσικών επιστημών».

Ο κ. Σπανός, που είναι ένας εκ των σχεδιαστών του προγράμματος «Ιστορίες του αύριο», ανέφερε πως «οι μαθητές δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες ενσωματώνοντας το ψηφιακό περιβάλλον και την εικονική πραγματικότητα. Το ερευνητικό πρόγραμμα «Ιστορίες του αύριο» της Ελληνογερμανικής Αγωγής είναι πρωτοποριακό όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη».
Ο ερευνητής από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής κ. Γιάννης Αλεξόπουλος τόνισε πως «οι μαθητές προσέγγισαν τη γνώση με έναν διαφορετικό τρόπο, όπως είναι το βιβλίο, και γίνονται οι ίδιοι οι παραγωγοί υλικού βιώνοντάς το σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας. Άλλωστε τα παιδιά αυτά θα προλάβουν σε 20-30 χρόνια την προσεδάφιση του ανθρώπου στον Άρη».

Χθες οι μαθητές φόρεσαν τις κάσκες και μέσα ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας ταξίδεψαν στο διάστημα, περπάτησαν στον Άρη, είδαν μελλοντικές βάσεις αυτού του πλανήτη.
Η μαθήτρια Σωτηρία Τσιούλκα τόνισε πως «ήταν κάτι πρωτόγνωρο αυτό που ζήσαμε και γνωρίσαμε. Το σχολείο μας βοηθά να μυηθούμε στη νέα τεχνολογία, να κάνουμε έρευνα γράφοντας ένα κείμενο».
Ο μαθητής Μάνος Βογιατζής επισήμανε πως «είμαστε τυχεροί που γνωρίσαμε όλα αυτά τα πράγματα. Ήταν πραγματικά εντυπωσιακό. Προσωπικά αυτή την περίοδο γράφουμε για τα πειράματα στον Άρη και γι’ αυτό μελετούμε σχετικά επιστημονικά στοιχεία».
Οι ιστορίες του αύριο που γράφουν οι μαθητές του 1ου Δημοτικού βασίζονται σε κανόνες των φυσικών επιστημών χρησιμοποιώντας τον γραπτό λόγο, τις εικόνες, τα βίντεο παράγοντας έτσι και τέχνη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το