Τοπικά

Μαθητές της Μαγνησίας σχεδιάζουν το μέλλον με καινοτόμες ιδέες

Όχημα περιπολίας εξοπλισμένο με αισθητήρα φωτιάς, ανιχνευτή υγρασίας φυτών, εξοικονόμηση ενέργειας με σωστή χρήση των ρολών και των τεντών του σπιτιού, μπαστούνι τυφλού… με όραση, εφαρμογή για Android κινητές συσκευές με στόχο την ανάδειξη της τοπικής ιστορίας, περιλαμβάνουν οι καινοτόμες ιδέες των μαθητών από το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Ν. Ιωνίας και το ΓΕΛ Αλμυρού, που συμμετείχαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό Generation Next της Vodafone. Ως γνωστόν, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, που παρουσίασε προ ημερών η «Θ», το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό, κέρδισε η ομάδα μαθητών από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού με τον διακριτικό τίτλο «ex-almyrou» και την ιδέα για τη δημιουργία προηγμένου σταθμού δασικής προστασίας.

Στον διαγωνισμό συμμετείχε το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας Μαγνησίας με το «Fire Instinct». Περιγράφοντας το πρόβλημα οι μαθητές, αναφέρουν: «Με έναυσμα την εμπειρία ενός μέλους της ομάδας που στο παρελθόν είχε αντιληφθεί φωτιά σε δάσος χωρίς, όμως, να έχει τη δυνατότητα να ειδοποιήσει την πυροσβεστική υπηρεσία, αλλά και τις φωτιές του περσινού καλοκαιριού (και κυρίως της Εύβοιας που ο καπνός ήταν ορατός μέχρι και την περιοχή μας) οι μαθητές προβληματίστηκαν για το αν θα μπορούσε να υπάρχει μια μόνιμη περιπολία στο δάσος – από ένα αυτόνομο σύστημα και όχι κατ’ ανάγκη από ανθρώπους – με κύρια ευθύνη την ανίχνευση φωτιάς και ειδοποίηση για επέμβαση, με όποιο πρόσφορο μέσο.


Η λύση αφορά ένα όχημα περιπολίας το οποίο είναι εξοπλισμένο με αισθητήρα φωτιάς. Έτσι σε περίπτωση φωτιάς ενεργοποιείται μια σειρήνα για την ειδοποίηση. Εναλλακτικά θα μπορούσε να στέλνει ένα μήνυμα μέσω WiFi (κάτι που δεν καταφέραμε να υλοποιήσουμε) δίνοντας ταυτόχρονα και τις συντεταγμένες. Το όχημα κινείται σε συγκεκριμένη τροχιά, ενώ η ενέργειά του προέρχεται από μια μπαταρία. Εναλλακτικά, θα μπορούσε να τροφοδοτείται με ενέργεια μέσω φωτοβολταϊκών».
Για την υλοποίηση του έργου οι μαθητές χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο για να ενημερωθούν για τα κατασκευαστηκά υλικά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν, ενώ πολύτιμη πηγή βοήθειας στον προγραμματισμό αποτέλεσε η ιστοσελίδα https://arduinogetstarted.com/
Την ομάδα αποτελούσαν η καθηγήτρια Ευαγγελία Βούλγαρη και οι μαθητές της Α’ Λυκείου Αντώνιος Ασπρούδης, Μάριος- Ιωάννης Εμμανουήλ και Θεόδωρος Καντάνιος.
Επίσης, το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας Μαγνησίας συμμετείχε με την «WaterTeam». Περιγράφοντας το πρόβλημα η ομάδα επισημαίνει ότι «το καλοκαίρι τα φυτά χρειάζονται νερό. Δεν πρέπει να ποτιστούν, όμως, οποιαδήποτε ώρα της ημέρα. Η μεγάλη μεσημεριανή ζέστη σε συνδυασμό με πότισμα απαγορεύεται. Το πότισμα πρέπει να γίνει νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα. Το πότισμα το βράδυ δεν είναι καλή λύση επίσης γιατί και τα φυτά «ξεκουράζονται» κατά τις νυχτερινές ώρες». Όπως αναφέρουν «μια λύση στο πρόβλημα είναι να ανιχνεύεται η υγρασία του φυτού και να ξεκινάει η διαδικασία ποτίσματος όταν η ηλιοφάνεια και η ζέστη είναι περιορισμένες (νωρίς το πρωί, αργά το απόγευμα)».
Την ομάδα αποτελούσαν η καθηγήτρια Ευαγγελία Βούλγαρη και οι μαθητές της Α’ Λυκείου Κωνσταντίνος Κοντοστέργιος, Αριστοτέλης Τραγουδάρας και Φωτεινή Καρανίκα.
Η τρίτη συμμετοχή του 1ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας Μαγνησίας αφορούσε το «EcoHouse». Περιγράφοντας το πρόβλημα η ομάδα του σχολείου αναφέρει:
«Είναι θεμιτό τα σπίτια μας να μπορούν να κάνουν εξοικονόμηση ενέργειας. Ο ήλιος μπορεί να θερμάνει ένα σπίτι τον χειμώνα κάτι που είναι θεμιτό, ενώ σε περιόδους μεγάλης ηλιοφάνειας η απαίτηση είναι να τον «εμποδίσουμε» να μπει μέσα, κρατώντας το σπίτι δροσερό. Επίσης τις ζεστές καλοκαιρινές βραδιές, τέντες και ρολά παραθύρων συνίστανται να είναι ανοιχτά για καλύτερη φυσική ψύξη του χώρου».
Μια λύση στο πρόβλημα είναι τα ρολά παραθύρων και οι τέντες του σπιτιού να είναι ανοιχτά ή κλειστά ανάλογα με τις συνθήκες. Έτσι αν είναι μέρα και έχει πολλή ζέστη θα πρέπει να παραμένουν κλειστά κρατώντας το σπίτι δροσερό. Τις κρύες μέρες θα πρέπει να είναι ανοιχτά επιτρέποντας τον ήλιο να θερμάνει φυσικά το χώρο. Τα ζεστά βράδια θα πρέπει επίσης να είναι ανοιχτά με στόχο τον καλύτερο αερισμό και ψύξη του χώρου.
Την ομάδα αποτελούσαν η καθηγήτρια Ευαγγελία Βούλγαρη και οι μαθητές της Α’ Λυκείου Αλέξιος Ανδρεόγλου, Πλάτων Ζαμηλούδης, Χριστόδουλος Σδρόλιας και Φώτιος Παπαπάνος.

Μπαστούνι τυφλού …με όραση


Το Γενικό Λύκειο Αλμυρού (ex-almyrou) συμμετείχε στον διαγωνισμό με δυο ακόμη καινοτόμες ιδέες.
Η πρώτη αφορά το μπαστούνι τυφλού… με όραση. Περιγράφοντας το πρόβλημα η ομάδα του σχολείου αναφέρει: «Γνωρίζουμε ότι τα άτομα που είχαν την ατυχία να χάσουν την όρασή τους, αναπτύσσουν ιδιαίτερα τις υπόλοιπες αισθήσεις τους και εκπαιδεύονται ώστε να μπορούν να κινούνται αυτόνομα, κάτι που είναι ιδιαίτερα θαυμαστό για τον υπόλοιπο κόσμο. Παρόλα αυτά, μια κατασκευή που θα βοηθούσε στην κίνηση ενός ατόμου με απώλεια όρασης θα ήταν πολύτιμη για αυτήν την ιδιαίτερη ομάδα.
Η ομάδα ex-almyroy III, για να διευκολύνει την κινητικότητα αυτών των ατόμων, δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό μπαστούνι τυφλού. Το μπαστούνι είναι εφοδιασμένο με αισθητήρες απόστασης που αντιλαμβάνονται εμπόδια δεξιά, αριστερά και εμπρός όπως και λακκούβες στη διεύθυνση κίνησης. Αν αντιληφθεί κάτι που πρέπει να αποφευχθεί, ειδοποιείται το κινούμενο άτομο για το είδος του εμποδίου. Η ειδοποίηση γίνεται με δύο τρόπους που μάλιστα μπορεί να επιλεγεί ποιος θα χρησιμοποιηθεί.
Με ηχητικά μηνύματα «εμπόδιο μπροστά», «χαμηλή επιφάνεια» κλπ. Ο ήχος μπορεί να μεταφερθεί και μέσω ακουστικών ώστε να γίνεται αντιληπτός και σε χώρους με θόρυβο.
Με άσκηση πίεσης στο χέρι που κρατάει το μπαστούνι σε τέσσερα διαφορετικά σημεία. Κάθε σημείο αντιστοιχεί σε έναν προσανατολισμό».
Την ομάδα αποτελούσαν ο καθηγητής Δημήτρης Μαμούρας και οι μαθητές της Α’ Λυκείου Απόστολος Παπανάτσιος, Νίκος Σχώρης και Σταύρος Κοντοβάς.
Επίσης, το Γενικό Λύκειο Αλμυρού συμμετείχε με την ομάδα ex-almyrou I και το «gLA – Διαδρομές με Ιστορία». Η ομάδα περιγράφοντας το θέμα αναφέρει: «Έχουμε διαπιστώσει πως η τοπική ιστορία δεν έχει προβληθεί όσο θα της άξιζε ακόμα και μεταξύ των κατοίκων της πόλης μας. Αυτό απασχόλησε την ομάδα μας. Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας και ταυτόχρονα της ίδιας της πόλης μας, του Αλμυρού Μαγνησίας.
Για να αναδείξουμε την τοπική ιστορία αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια εφαρμογή για Android κινητές συσκευές μέσα από την οποία ο χρήστης θα έχει πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες. Η σκέψη μας είναι να παρουσιάσουμε την ιστορία που κρύβει το όνομα των 80 περίπου οδών της πόλης του Αλμυρού και των 25 της Ευξεινούπολης. Έτσι, ο χρήστης πολύ εύκολα και παρακινούμενος από την περιέργειά του θα έρθει σε επαφή με ποικίλες ιστορικές αναφορές. Ταυτόχρονα, η εφαρμογή μας θα αναδείξει ιστορικά στοιχεία της πόλης μας και άλλα αξιοθέατα».
Την ομάδα αποτελούσαν ο καθηγητής Δημήτρης Μαμούρας και οι μαθητές Βασιλική Αλπάκη (Α’ Λυκείου), Βασίλης Τσιαμανής (Β’ Λυκείου) και Ευαγγελία Τσιαμανή (Α’ Λυκείου).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το