Τοπικά

Μαθητές της Ε’ τάξης «υιοθέτησαν» από ένα πρωτάκι στο 4ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας “Θ”

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ

Με έναν πρωτότυπο τρόπο επιχειρείται η πρόληψη της ενδοσχολικής βίας στο 4ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας, όπου ο κάθε μαθητής της Ε’ τάξης «υιοθέτησε» ένα συμμαθητή του της Α’ τάξης για να τον προσέχει και τον φροντίσει, αν χρειαστεί. Το πρόγραμμα ξεκίνησε να εφαρμόζεται εδώ και περίπου δύο μήνες στο σχολείο και οι μαθητές είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι εκτιμώντας ότι το περιβάλλον γίνεται ακόμη πιο φιλικό.

Ενδεικτικά σε πρόσφατη εκδήλωση στο σχολείο διαβάστηκαν και γράμματα των μαθητών της Ε’ τάξης με τα οποία επισημαίνουν τις εντυπώσεις τους και, πόσο όμορφα νιώθουν για το ρόλο τους.

Παρόμοια δράση «υιοθεσίας» έχει αναπτυχθεί και σε άλλα σχολεία πανελλαδικά.

Η διευθύντρια του 4ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας κ. Έμμυ Ριζοπούλου τόνισε πως «εδώ και τρία χρόνια αναπτύσσουμε δράσεις στο σχολείο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας. Φέτος επικεντρωνόμαστε στο γενικότερο ζήτημα των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών και πώς μπορούν να επιλύονται. Έτσι αποφασίσαμε να θέσουμε έναν εσωτερικό κανονισμό του σχολείου που θα τον διαμορφώσουν οι μαθητές, ενώ στο τέλος της χρονιάς θα γίνει και ο απολογισμός. Παράλληλε υλοποιείται η δραστηριότητα «υιοθετώ ένα πρωτάκι», ώστε μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων να γίνουν φίλοι και να ταιριάξουν με μαθητές των μικρότερων τάξεων. Μέσα από την «υιοθεσία» οι μαθητές της μεγαλύτερης τάξης προστατεύουν τους μικρότερους, τους φροντίζουν και γίνονται διαμεσολαβητές σε κάποια αντιπαράθεση δίνοντας λύσεις.

Στο σχολείο έχει αναπτυχθεί ήδη ομάδα αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας».

20151129_161824έος θεσμός

Η ιδέα της πρωτοβουλίας «υιοθετώ ένα πρωτάκι» προέκυψε από την καθηγήτρια Αγγλικών κ. Άννα Αντωνιάδου. Η ίδια μαζί με τις εκπαιδευτικούς Σίση Αδαμοπούλου και Τ. Γκιώνη είναι υπεύθυνες του παρατηρητηρίου βίας.

«Από τις πρώτες μέρες της φετινής σχολικής χρονιάς, όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας με την προτροπή των υπεύθυνων του παρατηρητηρίου βίας, αναζητούσαμε νέους τρόπους και δράσεις για την πρόληψη και την αποτροπή φαινομένων ενδοσχολικής βίας» ανέφερε η κ. Αντωνιάδου και πρόσθεσε πως «αναζητώντας λοιπόν καινοτόμες δράσεις που θα είχαν απήχηση στα παιδιά, ώστε να συνεργαστούν με κέφι, ανακαλύψαμε το νέο θεσμό της «υιοθεσίας», που εφαρμόζεται με επιτυχία από πολλά σχολεία της χώρας, και από την πρώτη στιγμή η ιδέα μάς ενθουσίασε όλους πάρα πολύ.

Ο νέος θεσμός προβλέπει ότι κάθε εκτάκι υιοθετεί ένα πρωτάκι και αναλαμβάνει να το φροντίζει, να το καθοδηγεί και να το βοηθάει να προσαρμοστεί στο καινούριο του «σπίτι» και στη νέα του «οικογένεια». Το πρωτάκι από την πλευρά του μαθαίνει με το «αδελφάκι» του να ξεπερνάει με μεγαλύτερη ευκολία το φόβο και το ενδεχόμενο άγχος που του δημιουργεί ο νέος χώρος. Μπορεί να απευθυνθεί και σε κάποιον άλλο εκτός από το δάσκαλό του για ό,τι το απασχολεί και να αισθάνεται ένα χέρι βοηθείας έτοιμο να απλωθεί, ένα πλέγμα ασφάλειας και προστασίας. Στο σχολείο μας, όμως, αναγκαστήκαμε να κάνουμε κάποιες τροποποιήσεις στο θεσμό. Εξαιτίας του αριθμού των μαθητών μας στην Α’ Δημοτικού (3 τμήματα) και των μαθητών μας στην ΣΤ΄ (2 τμήματα) σκεφτήκαμε να προχωρήσουμε στην υιοθεσία ανάμεσα στην Ε΄ (3 τμήματα) και στην Α΄».τικές εντυπώσεις

Η Μαρία Σιμιτζή της Ε’ τάξης νιώθει πολύ όμορφα που έχει «υιοθετήσει» ένα πρωτάκι λέγοντας ότι τα παιδιά θα αισθάνονται ασφαλή. «Χαίρομαι που είμαι υπεύθυνη για κάποιο παιδάκι, το προσέχω και παίζουμε μαζί» ανέφερε. Από την πλευρά της η μαθήτρια Νέλη Μιχάλη «υιοθέτησε» ένα αγοράκι. «Ήταν πολύ καλή η ιδέα της «υιοθεσίας» και ελπίζω το πρωτάκι να νιώθει καλά». Ο μαθητής Μάρκος Πολυμέρου μάς είπε πως «θα είναι υπεύθυνος για κάποιο μικρότερο μαθητή, αν παραστεί ανάγκη».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το