Τοπικά

Μαθητές στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ν.Ιωνίας κατασκευάζουν μπάρα που ανοιγοκλείνει

Μπάρα που να ανοίγει και να κλείνει σε πάρκιν αλλά και σε εσωτερικούς χώρους, κατασκευάζουν μαθητές στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας μέσω του Ομίλου Ρομποτικής και stem, όπου δηλαδή γίνεται συνδυασμός της τεχνολογίας με την πληροφορική, τα μαθηματικά και τη φυσική.
Στον όμιλο συμμετέχουν δεκατέσσερις μαθητές, με την καθοδήγηση δύο καθηγητών.
«Στον Όμιλο Ρομποτικής και stem χρησιμοποιούμε την πληροφορική, τα μαθηματικά, την τεχνολογία, τη φυσική και τη μηχανική ως μέσα για διάφορες κατασκευές της καθημερινότητας» τόνισε ο καθηγητής Ηλεκτρολογίας στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας κ. Αντώνης Πλαγεράς και πρόσθεσε πως «φέτος η ομάδα ασχολείται με την κατασκευή μιας μπάρας που θα εισέρχονται και θα εξέρχονται τα αυτοκίνητα, αλλά και άτομα αν πρόκειται για εσωτερικούς χώρους, όπως τα μάρκετ. Πρόκειται για ένα σύστημα που θα πρέπει να αναναγνωρίζει το αυτοκίνητο για να ανοίγει η μπάρα και μετά από λίγο να κλείνει ξανά. Αυτό απαιτεί μια κατασκευή, έναν προγραμματισμό και όλο το πλαίσιο της λειτουργικότητας. Και το πλεονέκτημα είναι πως «τα παιδιά φτιάχνουν τη δικιά τους κατασκευή για την επίλυση του προβλήματος.
Χρησιμοποιούμε υλικά που είναι αρκετά οικονομικά, όπως αισθητήρες και Arduino, επιπλέον χρησιμοποιούνται χαρτόνια και άλλα φθηνά υλικά».
Ο έτερος καθηγητής Ηλεκτρολογίας που δραστηριοποιείται στον όμιλο κ. Βασίλης Καραγιάννης τόνισε πως «οι μαθητές να συνδυάζουν τις γνώσεις από μία σειρά επιστήμες και χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά προβαίνουν σε κατασκευές».
Ο Αναστάσιος Κουλάκογλου της Β’ τάξης ανέφερε πως «κάνουμε πολλά πράγματα με λίγα υλικά και ακόμη μικρότερο κόστος. Μαθαίνουμε να εξελίσσουμε τις δυνατότητές μας σε τεχνολογικά πράγματα. Ο αυτοσχεδιασμός είναι κάτι που μου αρέσει».
Από την πλευρά του ο Θωμάς Κωφός της Β’ τάξης ανέφερε πως «μέσα από τον Όμιλο κάνουμε ενδιαφέροντα πράγματα, όπως είναι η μπάρα που κατασκευάζουμε αυτή την περίοδο. Στο σπίτι ασχολούμαι αρκετές ώρες με τον σχεδιασμό στον υπολογιστή και τα σχέδια τα μεταφέρουμε στην πράξη».
Παίρνοντας τον λόγο ο Απόστολος Κατσούδας από τη Β’ τάξη σημείωσε πως «πριν προβούμε στην πράξη σχεδιάζουμε στο ψηφιακό πρόγραμμα, αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Γίνεται δηλαδή μια προσομοίωση. Η μπάρα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε πάρκιν, δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους, με κάποιες αλλαγές ακόμη και σε διόδια. Οι χρήσεις είναι άπειρες».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το