Τοπικά

Μαθητές έτοιμοι να… σαλπάρουν – 170 άτομα φοιτούν στο Ναυτικό Τομέα 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας “Θ”

Με όνειρα να φοιτήσουν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και στη συνέχεια να πιάσουν δουλειά σε κάποιο πλοίο είτε ως πλοίαρχοι είτε ως μηχανικοί, φοιτούν στο Ναυτικό Τομέα του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας 170 έφηβοι από το Βόλο, ενώ υπάρχουν και νέοι που αποφοίτησαν από το Λύκειο, αλλά επέστρεψαν στα θρανία για να έχουν μια καλύτερη προοπτική στην εύρεση εργασίας. Άλλωστε εκτός από τα πλοία ευκαιρίες υπάρχουν και στο Λιμενικό, αλλά και άλλους κλάδους που σχετίζονται με τη θάλασσα.
Η «Θ» βρέθηκε στα μέσα της εβδομάδας στο 2ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας και συζήτησε με καθηγητές και μαθητές.
Ο τομεάρχης του Ναυτικού Τομέα κ. Δημήτρης Παρίσης τόνισε πως οι πλοίαρχοι και μηχανικοί των Β’ και Γ’ τάξεων, καθώς και της ομάδας προσανατολισμού από την Α’ Τάξη Λυκείου του ναυτικού τομέα του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας ανέρχονται στα 170 άτομα. Κάθε χρόνο πετυχαίνουν πολλοί υποψήφιοι του τομέα μας στις πανελλαδικές εξετάσεις. Στις περυσινές εξετάσεις εισήχθη το 50% των υποψηφίων σε ΑΕΝ και σε ΤΕΙ Ναυπηγικής, Μηχανολογίας, ενώ και τα εργαστήριά μας είναι εξοπλισμένα. Παράλληλα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη βιωματική μάθηση, αλλά και στη δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία για τα μαθήματα των πανελλαδικών. Οι μαθητές έρχονται εδώ κατασταλαγμένοι και μαθήματα που διδάσκονται εδώ τα κάνουν και στις ΑΕΝ.
Ο Παναγιώτης Σωτηρίου, της Γ’ Τάξης στην ειδικότητα μηχανικός πλοίων, στοχεύει στην ενασχόληση με τα καράβια ως μηχανικός. Σε ηλικία 22 χρόνων κάνει διάφορα όνειρα, ενώ ήρθε στο Βόλο από τη Σκύρο, περιοχή που βγάζει αρκετούς μηχανικούς και πλοιάρχους.
«Θέλω να εισαχθώ σε ΑΕΝ. Υπάρχουν δυσκολίες, αλλά, όποιος προσπαθεί, πιστεύω ότι θα τα καταφέρει» ανέφερε.

Σ13 Φ1 (7)
Ο Πέτρος Λαγδός, στην ειδικότητα μηχανικών της Γ’ Τάξης, στοχεύει στην ΑΕΝ, γιατί του αρέσει πολύ αυτό το επάγγελμα, αν και αναγνωρίζει ότι είναι δύσκολο.
Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Καραλής, της Β’ Τάξης στην ειδικότητα των μηχανικών, υπογράμμισε πως «θέλω μετά την ΑΕΝ να βρω ένα καράβι και να αρχίσω να δουλεύω. Είναι και η οικονομική κρίση που μας ωθεί σε αυτό το επάγγελμα».
Ο 20χρονος μαθητής της ειδικότητας μηχανικών Μιχάλης Μιχαλάκης που έχει αποφοιτήσει από το ΓΕΛ και επανήλθε στο σχολείο, ανέφερε πως «από μικρός ήθελα να γίνω μηχανικός στα καράβια. Ήταν μια συνειδητοποιημένη επιλογή και διαβάζω για τις εξετάσεις».
Από την πλευρά του ο μαθητής της Γ’ Τάξης της ειδικότητας πλοιάρχων Παναγιώτης-Σωτήρης Μουστάκας, προερχόμενος από την Αγία Παρασκευή Τρικάλων, σημείωσε πως «το επάγγελμα είναι δύσκολο, έχει ευθύνες και μπορεί να βιώσεις επικίνδυνες καταστάσεις. Είμαστε όμως αποφασισμένοι για αυτό που κάνουμε και έχουμε μια ελπίδα».
Ο μαθητής Παναγιώτης Θεοδοσίου, από την ειδικότητα εμποροπλοιάρχων στοχεύει να φοιτήσει στην ΑΕΝ. «Μου αρέσει πολύ αυτό το επάγγελμα και πέρυσι ταξίδεψα για δύο μήνες ως ναύτης. Και να μην περάσω στην ΑΕΝ θα ψάξω να βρω καράβι για να δουλέψω».
Ο μαθητής Δημήτρης Γιανακούλας, είπε πως «ήρθα στο σχολείο ως ηλεκτρολόγος, αλλά στην πορεία επέλεξα το Ναυτικό Τομέα, ενώ σκέπτομαι να διεκδικήσω την εισαγωγή μου και στο Λιμενικό. Άλλωστε βγαίνουν προκηρύξεις από το Λιμενικό που αφορούν και τσους αποφοίτους ναυτικού τομέα.
Ο καθηγητής κ. Στέφανος Μπαντόλας υπογράμμισε πως τον περασμένο Φεβρουάριο το Λιμενικό ολοκλήρωσε ένα πρόγραμμα, μέσω του οποίου προκήρυξε 49 θέσεις, εκ των οποίων οι 36 αφορούν αποφοίτους του ναυτικού τομέα των ΕΠΑΛ. Άρα η διέξοδος δεν είναι μόνο τα πλοία, αλλά και το Λιμενικό και τα ΤΕΙ Ναυπηγικής.

Κοπέλες στο Ναυτικό
Στο Ναυτικό Τομέα από το 2ο ΕΠΑΛ Νέας φοιτούν και κοπέλες που είναι αποφασισμένες.
Από την πλευρά της η Αθηνά Βακάλη, της Γ’ Τάξης στην ειδικότητα πλοιάρχων, μας είπε πως «μου αρέσει πολύ η θάλασσα και είναι κάτι που θέλω από την πρώτη στιγμή που φοιτώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θέλω να είμαι πλοίαρχος, αν και δεν συνηθίζεται για τις γυναίκες».
Η μαθήτρια Μαρία Βλάχου, από την ειδικότητα των πλοιάρχων, της αρέσει πολύ αυτό το επάγγελμα, ενώ κοιτά και τις σχολές του Πολεμικού Ναυτικού. «Ξέρω ότι για τις γυναίκες δεν ανοίγουν εύκολα οι πόρτες στο Ναυτικό. Αλλά πάνω απ’ όλα υπάρχει θέληση, γιατί αγαπάω τη θάλασσα».
Η Νεκταρία Βαΐτση, μαθήτρια της Β’ Τάξης στην ειδικότητα των πλοιάρχων αναγνωρίζει τις προοπτικές στο χώρο του Ναυτικού, αν και δεν αποκλείει να στραφεί και στις Στρατιωτικές Σχολές. Μάλιστα ενθουσιάστηκε ιδιαίτερα από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα για τους φάρους που υλοποιεί το σχολείο.
Από την πλευρά της η μαθήτρια κ. Αθανασία Τζαμτζή υπογράμμισε την αγάπη της για τη θάλασσα και πόσο ευχαριστημένη είναι που κάθισε ξανά στα θρανία.

Εκπαιδευτική επίσκεψη σε φάρους και καρνάγια
Ο Ναυτικός Τομέας στο πλαίσιο των δύο πολιτικών προγραμμάτων του α) «… όσο υπάρχουν φάροι το ταξίδι θα συνεχίζεται…» και β) «… καρνάγια του χτες του σήμερα και του αύριο…» πραγματοποίησε την Πέμπτη 3 Μαρτίου εκπαιδευτική επίσκεψη στο Τολό του Ναυπλίου, αλλά και στις Σπέτσες. Συμμετείχαν 46 μαθητές και 4 συνοδοί καθηγητές (Μπαντώλας Στέφανος, Παρίσης Δημήτριος, Ρήγας Αντώνιος και Παρασκευάς Ευάγγελος) του Ναυτικού Τομέα του ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας Βόλου.

Σε σχετική ανακοίνωση μεταξύ άλλων αναφέρονται:

«Πρώτη στάση ο Πειραιάς και συγκεκριμένα η Υπηρεσία Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού και το Μουσείο των Φάρων. Εκεί ο ανθυπασπιστής Ιωάννης Βαρβατές μας μετέφερε με την παρουσία του στους πρώτους φάρους που ξεκίνησαν να λειτουργούν με πετρέλαιο, τη δύσκολη και υπεύθυνη εργασία των φαροφυλάκων να έχουν τους φάρους πάντοτε σε λειτουργία, αλλά και την προσπάθεια αυτών των ανθρώπων που είχαν επωμιστεί τη συντήρησή τους. Η μεγαλύτερη έκπληξη και χαρά όλων μας ήταν όταν μας πήγανε στην αυλή του μουσείου όπου υπάρχει ένας παλιός φάρος και ο ξεναγός μας έδειξε πώς «κουρδίζανε» το φάρο με τα βαρίδια για να περιστρέφεται ο μηχανισμός. Εκεί μας περίμενε και ο υποδιοικητής της υπηρεσίας φάρων αντιπλοίαρχος κ. Μαραγκός Θεόδωρος. Σαν ελάχιστο δείγμα ευχαρίστησης ο Ναυτικός Τομέας έδωσε το θυρεό του και αφού ευχαριστήσαμε όλο το προσωπικό της υπηρεσίας για τη φιλοξενία του φύγαμε για μια στάση στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος στη Ζέα.

Την επόμενη μέρα αναχώρηση για την Κόστα και από κει με θαλάσσια ταξί σε δέκα λεπτά φτάσαμε στις Σπέτσες και στο παλιό λιμάνι. Στην περιοχή βρίσκεται ο φάρος των Σπετσών από τους παλαιότερους της Ελλάδος. Ο κελευστής κ. Σταμάτης Μπατζάβαλης μας είπε την ιστορία του φάρου και μας ξενάγησε στους χώρους του φάρου.

Λίγο πιο κάτω στην ακροθαλασσιά βρίσκονται στη σειρά όλα τα ιστορικά καρνάγια των Σπετσών. Σήμερα υπάρχουν επτά καρνάγια. Μια ιστορία ξεκινά το 1727 περίπου. Συναντήσαμε εκεί έναν από αυτούς τον Ιωάννη Κλείσα. Εκεί από μαρτυρίες ναυπηγήθηκε ο μισός σχεδόν στόλος των πλοίων της επανάστασης. Ο προπάππους του Ιωάννης Κλείσας με καταγωγή τη Μονεμβασιά ξεκινά την ιστορία του ναυπηγείου. Σ’ αυτό το καρνάγιο ναυπηγήθηκε ο «Αγαμέμνονας», το πλοίο της Μπουμπουλίνας που πήρε μέρος στην Ελληνική Επανάσταση του 1821, με μήκος 48 πήχες και αρματωμένο με δεκαοκτώ κανόνια. Το όνομά του δόθηκε προς τιμή του βασιλέα των Μυκηνών Αγαμέμνονα.

Οι μαθητές απηύθυναν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις και ο Μαστρογιάννης τους εξήγησε πώς ξεκινήσανε από παλιά με την τέχνη του «μονόχναρου» (πιο πρακτικό), αλλά και τη «σάλα» (πιο ναυπηγικό) να κατασκευάζονται τα πλοία μέχρι και 25 μετρά δείχνοντας τα βασικά εργαλεία τους, όπως το σκεπάρνι του καραβομαραγκού, πριόνια, ματσόλες (ξύλινα σφυριά για το καλαφάτισμα), χειροτρύπανο. Άναψε το καμίνι και άρχισε να λιώνει μολύβι για να δώσει αργότερα, χύνοντας σε καλούπια, το σχήμα που ήθελε, τις «χελώνες».

Στη συνέχεια πήγαμε λίγο πιο πέρα στο καρνάγιο του Μπέλεση – Κουρμπέλη όπου γίνονται επισκευές σε ένα τρεχαντήρι εννέα μέτρων τριάντα ετών. Κουβέρτα, στραβόξυλα, τα πλεχτά, η κουπαστή αλλάζονται για να μπορεί να διασχίσει ξανά τα καταγάλανα νερά του Αργοσαρωνικού.

Επισκεφθήκαμε το αρχοντικό της Μπουμπουλίνας, το όποιο από το 1991 από τον ιδιοκτήτη και απόγονο της ηρωίδας, Φίλιππο Δερμετζή – Μπούμπουλη μετατράπηκε σε μουσείο. Είδαμε συλλογές παλιών όπλων, επιστολές και αρχεία, παλιά βιβλία, κ.ά. Ο Ναυτικός Τομέας απένειμε ως ελάχιστο δείγμα τιμής το θυρεό του».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το