Τοπικά

Μαθητές μυούνται στη βιομηχανική κληρονομιά – Ίδρυση δικτύου από Δημοτικά Σχολεία Μαγνησίας και Λάρισας

Στην ίδρυση νέου Περιφερειακού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων με θέμα «Βιομηχανική Κληρονομιά και Θεσσαλικά Τοπικά Προϊόντα» προχωρούν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και Λάρισας με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων από τους μαθητές των Δημοτικών.
Η διάρκεια του Δικτύου θα είναι τριετής (2017- 2020). Η ένταξη μιας σχολικής ομάδας στο δίκτυο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διετής, ενώ θα πρέπει να υλοποιεί πρόγραμμα με θέμα που εντάσσεται στην ευρύτερη θεματολογία του δικτύου.

Οι υπεύθυνοι των Τμημάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων έχουν απευθύνει ήδη πρόσκληση στα σχολεία για να συμμετάσχουν στη δραστηριότητα αυτή.
Ο υπεύθυνος του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Αντώνης Αντωνίου ανέφερε πως «στην εποχή της γενικευμένης κρίσης και των καταιγιστικών αλλαγών σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο η διαφύλαξη του φυσικού και του πολιτιστικού πλούτου που κληρονομήσαμε και οφείλουμε να διατηρήσουμε στο ακέραιο για τις μελλοντικές γενιές αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας. Αναγνωρίζουμε την ανάγκη πως για να είναι κάποιος ενεργός πολίτης χρειάζεται να είναι ενημερωμένος, καταρτισμένος, χρειάζεται να ξέρει πού και πώς να συμμετέχει. Σκοπό έχουμε αφενός να κινητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί και στη συνέχεια οι μαθητές τους να αναλάβουν πρωτοβουλίες ώστε να διαμορφώσουν αντιλήψεις και πρακτικές, οι οποίες θα προωθήσουν το όραμα της αειφόρου κοινωνίας κι από την άλλη να γνωρίσουν, να εκτιμήσουν και να προβάλλουν τον τόπο τους σεβόμενοι παράλληλα την πολιτισμική ποικιλότητα της κοινωνίας γύρω τους. Η θεματική του Δικτύου είναι οργανωμένη στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη, καθώς ταυτίζεται με τους τέσσερις πυλώνες της αειφορίας: Πολιτισμό, περιβάλλον, οικονομία και κοινωνία».

Πλούσια κληρονομιά

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «ο Βόλος και η Λάρισα υπήρξαν σημαντικές βιομηχανικές πόλεις και έχουν να παρουσιάσουν μοναδικά μνημεία βιομηχανικής κληρονομιάς που, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που έχουν γίνει και γίνονται κατά καιρούς, δεν έχουν αναδειχθεί στον βαθμό που πραγματικά τους αξίζει. Με τη συνεργασία των δυο Δ/νσεων πρόκειται να αναδειχτεί, να καταγραφεί και να μελετηθεί ο ιδιαίτερος χαρακτήρας της βιομηχανικής κληρονομιάς των δυο πόλεων, να δοθεί έμφαση στους άξονες που περιστρέφονται γύρω από τα βιομηχανικά προϊόντα τους, την ιστορία, την ιδιαιτερότητα και την αποτύπωση του αυτόνομου και μοναδικού τους χαρακτήρα. Με τη γόνιμη συνεργασία των δυο Δ/νσεων και πόλεων θα δημιουργηθεί μια αποθήκη υλικού, θα δοθεί έμφαση στην πολιτισμική ταυτότητά τους και θα μελετηθούν, αφού καταγραφούν, τα τοπικά προϊόντα των νομών, οι ανάγκες των κοινωνιών, οι εργασιακές τους συνήθειες, η αρχιτεκτονική ταυτότητα των εργοστασίων τους και με βάση αυτά θα καταγραφούν οι ανάγκες και προσανατολισμοί της σημερινής βιομηχανικής παραγωγής, καθώς και η ανάγκη στήριξής της που σηματοδοτεί τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας.

Θεματικές ενότητες

Με αφετηρία τον πολιτισμό και την τοπική ιστορία, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσεγγίσουν τις παρακάτω ενότητες: 1) Επίδραση της ανθρώπινης δραστηριότητας στο φυσικό περιβάλλον, 2) Ανθρωπογενές περιβάλλον – Διατροφικές συνήθειες, 3) Λαογραφία, 4) Αξιοποίηση φυσικού πλούτου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το