Τοπικά

Μαθητές με όραμα για το μέλλον της Ευρώπης σε κομβικά ζητήματα

Τις ευρωπαϊκές αξίες της πολιτικής δημοκρατίας και του κοινοβουλευτισμού αναδεικνύουν μαθητές του 4ου ΓΕΛ Βόλου, οι οποίοι στο πλαίσιο προγράμματος δραστηριοποιούνται ως πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Οι έφηβοι καταθέτουν τη δική τους οπτική για το μέλλον της Ευρώπης μέσα από κομβικά ζητήματα της καθημερινότητας, όπως είναι η εκπαίδευση, το περιβάλλον, τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο πολιτισμός.
Στο πλαίσιο αυτό το 4ο ΓΕΛ Βόλου θα διοργανώσει ενημερωτική δράση σχετικά με την Ημέρα της Ευρώπης που γιορτάζεται στις 9 Μαΐου. Κεντρικός στόχος αυτής της επετείου είναι η ανασκόπηση της συμμετοχής της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και o προβληματισμός σχετικά με το παρόν και το μέλλον της ιδέας της ενωμένης Ευρώπης. Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολεία – Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», θα κάνουν μια ανασκόπηση της εξέλιξης της Ευρωπαϊκής πολιτικής σε τέσσερις άξονες: παιδεία, περιβάλλον, πολιτισμός και ανθρώπινα δικαιώματα, και θα παρουσιάσουν τις σκέψεις και τις προσδοκίες τους από την ενωμένη Ευρώπη.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2016 με πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ) σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την τρέχουσα σχολική χρονιά το 4ο ΓΕΛ Βόλου συμμετέχει από τη Μαγνησία.

Η γνώση των νέων για τον ευρωπαϊκό κοινοβουλευτισμό
Σκοπός του προγράμματος είναι η αναβάθμιση της γνώσης των νέων γύρω από τον ευρωπαϊκό κοινοβουλευτισμό και τις αξίες της πολιτικής δημοκρατίας στην Ευρώπη, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν πιο ενεργά στη διαμόρφωση του δημοσίου βίου και στην εμπέδωση της πολιτικής δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κατά τη διάρκειά του, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν δράσεις σχετικές με τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη μετανάστευση, την ισότητα και την καταπολέμηση των διακρίσεων, την κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον και την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Συγκεκριμένα, πριν τα Χριστούγεννα σε συνεργασία με τον ξενώνα της Άρσις στη Μακρινίτσα, πραγματοποιήθηκε κοινή εκδήλωση στο «Αχίλλειο» με γνώμονα τον σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τη διαφορετικότητα. Με αφορμή τον εορτασμό για την ημέρα της γυναίκας διοργανώθηκε συζήτηση με σκοπό την ανάπτυξη επιχειρημάτων με ήπιο τρόπο και συμβιβασμό των απόψεων σε μια κοινή αφίσα. Τον Μάρτιο οι μαθητές παρουσίασαν ένα μουσικό δρώμενο στο Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας με κεντρικό θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σε όλες αυτές τις δράσεις έγινε προσπάθεια να αναπτυχθούν βασικές αξίες των Ευρωπαϊκού ιδεώδους, ο σεβασμός στη δημοκρατία και τους δημοκρατικούς θεσμούς, η ισότητα, η αλληλεγγύη και η απόρριψη κάθε μορφής βίας.

«Ένα κοινό εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη»
Η μαθήτρια Παναγιώτα Γάκη που ασχολήθηκε με τον τομέα της παιδείας καταθέτει τη δική της οπτική: «Ως μαθητές και μελλοντικοί φοιτητές, έχουμε λόγο πάνω στην εκπαίδευση που έχουμε, η οποία έχει πολλούς τομείς στους οποίους μπορεί να βελτιωθεί. Θέλουμε ένα κοινό εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη που να περιλαμβάνει τα καλύτερα στοιχεία των εκπαιδευτικών συστημάτων διαφόρων χωρών και θα είναι δίνει βαρύτητα στις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών».

«Να περιορίσουμε το ανθρακικό αποτύπωμα και την ρύπανση»
Ο μαθητής Γιώργος Καραΐσκος είχε εντονότερη εμπλοκή σε θέματα περιβάλλοντος και έχει να προτείνει στη διαβούλευση για το μέλλον της Ευρώπης τη δική του θέση: «Η φύση και το περιβάλλον γενικότερα είναι δύο στοιχεία που παίζουν σημαντικό ρόλο στη σωματική και ψυχική υγεία των ανθρώπων. Συνεπώς η προστασία τους πρέπει να είναι ένα κομβικής σημασίας ζήτημα για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ε.Ε έχει κάνει ήδη αρκετές ενέργειες πάνω στο ζήτημα αυτό, ωστόσο, με την ευρύτερη εξάπλωση των καθιερωμένων αυτών ενεργειών θα καταφέρουμε να περιορίσουμε το ανθρακικό αποτύπωμα και την ρύπανση που προέρχονται από τομείς – πυλώνες των κοινωνιών. Είναι επιθυμία μας να γίνει το επόμενο βήμα στην προστασία εθνικών δρυμών και πάρκων και της χλωρίδας και πανίδα σε ευρωπαϊκό επίπεδο».

Τα δικαιώματα των νέων εργαζομένων
Ο μαθητής Λευτέρης Λάμπρος καταθέτει τα συμπεράσματά του για τα δικαιώματα των νέων εργαζομένων: «Αναμφίβολα η εργασία αποτελεί αναπόδραστο κομμάτι στην καθημερινότητα όλων μας. Οραματίζομαι μια Ευρώπη δίκαιη χωρίς διακρίσεις, μια Ευρώπη που να σέβεται τον εργαζόμενο προσφέροντάς του τους τρεις βασικούς πυλώνες που θα του εξασφαλίσουν τον βιοπορισμό του, οι οποίοι είναι σαφώς η ασφάλεια, το εργατικό δίκαιο και η αντιμετώπιση των διακρίσεων. Αυτήν την χρονική περίοδο, όχι μόνο η χώρα μας αλλά και όλη η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη σε δυσμενείς συνθήκες και αναφέρομαι φυσικά στον πόλεμο Ουκρανίας – Ρωσίας, οι οποίες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως αντιστάθμισμα απέναντι στο δημοκρατικό καθεστώς που η ίδια η Ευρώπη εκφράζει. Ευελπιστώ λοιπόν στην άμεση και αποτελεσματική επίλυση των προβλημάτων αυτών, ώστε η Ευρώπη να μπορέσει να νομοθετήσει και να υλοποιήσει ακόμα περισσότερα σχέδια προς όφελος του κάθε εργαζόμενου».

Σημείο Πληροφοριών στο σχολείο
Για τον Μάιο και ώς την λήξη των μαθημάτων, στο σχολείο θα λειτουργεί ένα «Σημείο Πληροφοριών ΕΕ/ΕΚ» (Info Point), όπου θα παρέχονται πληροφορίες σχετικές με το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και το γραφείο του στην Ελλάδα, αλλά θα αποτελέσει και σημείο διάδοσης των συμπερασμάτων από την συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα.
Ο διευθυντής του σχολείου κ. Νίκος Ιωαννίδης τόνισε για το πρόγραμμα πως «Με άξονα τις δράσεις του Ευρωκοινοβουλίου, αλλά και τους ιδιαίτερους δεσμούς του σχολείου από προηγούμενες εκδηλώσεις, επισκέψεις και δράσεις προσπαθούμε να σφυρηλατήσουμε μια πάγια προσέγγιση της τόσο πολύτιμης για το μέλλον ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Θα θυμάμαι με συγκίνηση τα λόγια ενός γονέα που σε μια προηγούμενη εκδήλωσή μας στον χώρο, με ευχαρίστησε λέγοντας ότι προσφέραμε στην κόρη του μια εμπειρία ζωής».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το