Τοπικά

Μαθητές κάνουν χρήση ουσιών από 15 χρόνων

Ενημερωτικές και εκπαιδευτικές δράσεις σε καθηγητές και γονείς για την αντιμετώπιση του κινδύνου της διείσδυσης των ναρκωτικών στα σχολεία θα πραγματοποιηθούν στο επόμενο διάστημα στη Μαγνησία, όπως τονίστηκε σε χθεσινή σύσκεψη στο σχολικό συγκρότημα Μουρτζούκου. Τα ναρκωτικά αποτελούν μια συνεχή μάστιγα και σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΕΘΕΑ Πιλότος Βόλου η έναρξη της χρήσης ουσιών γίνεται από τον μαθητή στην ηλικία των δεκαπέντε ετών.
Σε έρευνα του ΚΕΘΕΑ Βόλου που έγινε σε δεκατέσσερα σχολεία της Μαγνησίας τον τελευταίο χρόνο, διαπιστώθηκε ότι σχεδόν στα μισά από αυτά τα σχολεία οι μαθητές ανέφεραν πως είναι γνώστες της χρήσης ουσιών μέσα στα σχολεία
Στη χθεσινή σύσκεψη στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο συγκρότημα Μουρτζούκου έδωσαν το «παρών» διευθυντές, υποδιευθυντές σχολείων, ο αστυνομικός διευθυντής Μαγνησίας κ. Βασίλης Καραΐσκος, καθώς και ο υπεύθυνος του ΚΕΘΕΑ Πιλότος Βόλου κ. Γιάννης Μίλτος.

Ο κ. Σαβελίδης τόνισε πως «τα σχολεία αποτελούν μια ισχυρότατη ασπίδα προστασίας των μαθητών από καθέναν ο οποίος στοχεύει στην άλωση της εφηβικής ψυχής τους. Αποτελούν πρότυπο προστατευμένου περιβάλλοντος δεδομένων των κοινωνικών συνθηκών των οποίων όλοι βιώνουμε. Βέβαια τα σχολεία χρειάζονται βοήθεια, ώστε να επιτελέσουν καλύτερα το έργο τους, χρειάζονται περισσότερη φύλαξη από προσωπικό αλλά και ενίσχυση από περισσότερους ειδικούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και άλλο εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε αυτοί να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές καθώς και τους γονείς στο έργο της προστασίας των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται επιμόρφωση, όχι για την αντιμετώπιση παιδαγωγικών προβλημάτων, αλλά για την καταπολέμηση πρωτόγνωρων κοινωνικών προβλημάτων που προκλήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Η κύρια, όμως ασπίδα προστασίας είναι η οικογένεια και ειδικότερα οι γονείς των μαθητών. Εκείνοι πρέπει να επιμορφωθούν, να ευαισθητοποιηθούν, να αφουγκράζονται το παιδί τους νυχθημερόν και αυτό το τονίζουμε, επειδή δεν είναι πάντα δίπλα στα παιδιά τους ούτε οι εκπαιδευτικοί ούτε οι σχολικοί φύλακες ούτε οι ειδικοί ψυχολόγοι των σχολείων και εκεί είναι η ζώνη την οποία αξιοποιούν οι κακόβουλοι».

Ο κ. Καραΐσκος ανέφερε πως «προτεραιότητά μας αποτελεί η προστασία της μαθητικής κοινότητας. Και προσπαθούμε καθημερινά με εποχούμενες περιπολίες και άλλες δράσεις να είμαστε κοντά στα σχολικά συγκροτήματα και να δίνουμε λύσεις σε αυτά που μας ζητούν οι καθηγητές. Το θέμα των ναρκωτικών πάντα υπήρχε. Εμείς προσπαθούμε να εντοπίζουμε αυτούς που διακινούν ουσίες και να τους οδηγούμε στη Δικαιοσύνη. Παράλληλα ενημερώνουμε τους μαθητές για τα προβλήματα των ναρκωτικών και άλλων ζητημάτων, όπως της χρήσης του διαδικτύου».
Ο ίδιος τόνισε πως «χρήση ναρκωτικών γίνεται κυρίως από εξωσχολικούς οι οποίοι για να μην εισέρχονται στα σχολεία αντιμετωπίζονται με συχνές περιπολίες. Το σημαντικό για εμάς είναι να έχουμε καλή συνεργασία με τους πολίτες, αλλά και ενημέρωση από τους πολίτες, για τέτοια περιστατικά, όπως τους καθηγητές».
Δύο μαθητές από σχολείο της πόλης τόνισαν ότι το πρόβλημα της χρήσης ναρκωτικών υπάρχει στα σχολεία και μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσα από ενημερωτικές εκπαιδευτικές δράσεις, ερευνητικές εργασίες και άλλα. Τα ναρκωτικά αποτελούν ένα σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα που πρέπει να εξαλειφθεί.

Έρευνα σε σχολεία
Ο πρόεδρος του ΚΕΘΕΑ Πιλότος Βόλου κ. Γιάννης Μίλτος επισήμανε πως «το σημαντικό είναι να υπάρξει μια συμμαχία μεταξύ των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών. Ασχολούμαι επαγγελματικά με το θέμα των ναρκωτικών μέσω του ΚΕΘΕΑ εδώ και 35 χρόνια και αυτό που διαπιστώνουμε είναι πως η ηλικία έναρξης της χρήσης ουσιών είναι τα δεκαπέντε χρόνια. Αυτό έχει παγιωθεί τα τελευταία χρόνια. Ή θα είναι μαθητής κάποιος που ξεκινά τη χρήση ή θα έχει μόλις διακόψει το σχολείο. Και το ΚΕΘΕΑ Πιλότος Βόλου υπάρχει στην πόλη για να παρέμβει τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και έγκαιρης θεραπείας σε αυτό τον ευαίσθητο πληθυσμό. Η τοπική κοινωνία κινητοποιήθηκε με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό και βρεθήκαμε στη σύσκεψη για να βρούμε την πιο κατάλληλη μέθοδο, ώστε να παρέμβουμε αποτελεσματικά στις σχολικές κοινότητες. Εμείς μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους καθηγητές, ώστε πέρα από το παιδαγωγικό τους καθήκον να μπορούν να αναπτύξουν μια σχέση ασφάλειας με τους μαθητές και να επικοινωνούν ελεύθερα. Από την πλευρά τους οι γονείς χρειάζεται να είναι σύμμαχοι σε όλη αυτή την προσπάθεια, ώστε από κοινού να μπορούμε να παρέμβουμε στην ευαίσθητη αυτή ηλικία. Και είναι πολλοί οι λόγοι που ο ένας μαθητής οδηγείται στις ουσίες. Σε έρευνα που έγινε σε δεκατέσσερα σχολεία της Μαγνησίας τον τελευταίο χρόνο, διαπιστώσαμε ότι σχεδόν στα μισά από αυτά τα σχολεία οι μαθητές ανέφεραν πως είναι γνώστες της χρήσης ουσιών μέσα στα σχολεία».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το