Τοπικά

Μαθητές γνώρισαν τον Ολυμπιονίκη Νίκο Σκιαθίτη και τη συγγραφέα Αγγελική Θάνου

Μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικτυακή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 12 Μαρτίου, με τη συμμετοχή μαθητών των 8oυ Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας και 3ου Δημοτικού Σχολείου Αισωνίας Σέσκλου. Καλεσμένοι ήταν ο Ολυμπιονίκης κωπηλασίας Νίκος Σκιαθίτης και η συγγραφέας Αγγελική Θάνου, με θέματα «Αθλητισμός και αξίες – δεξιότητες ζωής» και «Αθλητισμός και Φυσικό Περιβάλλον». Σκοπός ήταν οι μαθητές να μάθουν να θέτουν προσωπικούς στόχους, αλλά και να γνωρίσουν την ιστορία της λίμνης Κάρλας με αφορμή το βιβλίο «Η λίμνη Κάρλα φοράει τα καλά της».

Στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιείται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, πραγματοποιήθηκε κοινή εκδήλωση, μέσω της πλατφόρμας webex, του 8oυ Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αισωνίας Σέσκλου, με καλεσμένους τον Ολυμπιονίκη κωπηλασίας κ. Νίκο Σκιαθίτη και τη συγγραφέα κ. Αγγελική Θάνου. Τη διαδικτυακή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων κ. Κ. Μαλαμίτσα και ο υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων κ. Α. Αντωνίου.
Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης είχε θέμα τον Αθλητισμό και τις αξίες – δεξιότητες ζωής και στόχευε στην ανάδειξη της σημαντικότητας να μπορούν οι μαθητές/τριες να θέτουν προσωπικούς στόχους.
«Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον Ολυμπιονίκη κωπηλασίας Νίκο Σκιαθίτη και να ανακαλύψουν πόσο σημαντικό είναι να αφοσιώνονται στους στόχους τους, να μην εγκαταλείπουν ποτέ την προσπάθειά τους, αλλά να κάνουν πάντα στη ζωή τους το καλύτερο που μπορούν, να συνεργάζονται και να γίνονται πιο υπεύθυνοι» τόνισε η κ. Σταυρούλα Μέλλη, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής.
Ο Νίκος Σκιαθίτης δήλωσε ότι «ονειρεύεται περισσότεροι νέοι να ασχοληθούν με μια φυσική δραστηριότητα όπως η κωπηλασία, ώστε να ευχαριστηθούν τη στιγμή, το φυσικό περιβάλλον και τον αθλητισμό.

Η προσπάθεια που γίνεται από την κ. Ανδρεάδου και την κ. Μέλλη είναι πολύ σημαντική, γιατί ένα μετάλλιο και μια ολυμπιακή νίκη είναι μια πολύ συγκινητική και σημαντική στιγμή για έναν αθλητή, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία, είναι οι αξίες που προάγει ο αθλητισμός. Γι’ αυτό χρειάζεται να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες και τα βιώματά μας με τα μικρά παιδιά, ώστε να τα ενθαρρύνουμε και να τα ενισχύουμε, για να θέτουν στόχους και να κάνουν το καλύτερο και όχι να είναι οι καλύτεροι» σημείωσε ο Ολυμπιονίκης κωπηλασίας.
Το δεύτερο μέρος ήταν αφιερωμένο στον Αθλητισμό και το Φυσικό Περιβάλλον. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία, να γνωρίσουν την ιστορία της λίμνης Κάρλας και το βιβλίο «Η λίμνη Κάρλα φοράει τα καλά της» συνομιλώντας με τη συγγραφέα
του βιβλίου κ. Αγγελική Θάνου και παρακολουθώντας τον τρόπο ψηφιοποίησης του βιβλίου και απόδοσης του περιεχομένου σε ηλεκτρονική μορφή με τη δημιουργία
animations από τις εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής των σχολείων Ευαγγελία Ανδρεάδου και Σταυρούλα Μέλλη.
«Στόχος ήταν μαθητές/τριες να ανακαλύψουν την αξία του σεβασμού στο φυσικό περιβάλλον και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν στην προστασία και διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής τους» τόνισε η κ. Σταυρούλα Μέλλη για να προσθέσει: «Χαιρόμαστε πραγματικά γι’ αυτή δουλειά, γι’ αυτή τη συνεργασία και ανυπομονούμε να έρθει η στιγμή να μοιραστούμε με όλους το υλικό που ετοιμάσαμε. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την κ. Αγγελική Θάνου και τον κ. Νίκο Σκιαθίτη για τις εξαιρετικές τοποθετήσεις τους και για την προστιθέμενη αξία που δίνει η συνεργασία μαζί τους στο έργο που υλοποιούμε. Ευχαριστούμε πολύ τους αγαπημένους μας μαθητές/τριες για τη συμμετοχή τους και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων μας κ. Κ. Δώσσα και κ. Α. Κοκκάλα για την υποστήριξή τους».
Από την πλευρά της η συγγραφέας του βιβλίου κ. Αγγελική Θάνου σημείωσε πως «το να ζωντανεύεις ένα βιβλίο αξιοποιώντας την τεχνολογία μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι απλή υπόθεση. Απαιτεί ισχυρά κίνητρα, πείσμα, προσωπικό χρόνο, κόπωση, διαχείριση σχέσεων και κρίσεων. Οι εξαίρετες διδάσκουσες Φυσικής Αγωγής Ευαγγελία Ανδρεάδου και Σταυρούλα Μέλλη το τόλμησαν, υπερβαίνοντας εαυτόν».

Όσον αφορά στο βιβλίο της για παιδιά με τον τίτλο «Η λίμνη Κάρλα φοράει τα καλά της», όπως η ίδια λέει, χρόνια χωρίς αντίτυπα, ξαναζωντάνεψε. «Μέσα στο ανοιχτό πλαίσιο φιλαναγνωσίας τα παιδιά ήρθαν αβίαστα σε επαφή με ένα μεγάλο κομμάτι της συλλογικής γνώσης γύρω από τη λίμνη της περιοχής μας και του περιβάλλοντος στο οποίο αυτή ανήκει, μέσα από μια καθαρά διεπιστημονική προσέγγιση».

Η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ. Ευαγγελία Ανδρεάδου τόνισε πως «η παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση αποτελεί ισχυρό κίνητρο για εμπλοκή των μαθητών σε ευχάριστες παιγνιώδεις δραστηριότητες, οι οποίες μέσα από προσεκτικό σχεδιασμό μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα την κατάκτηση γνώσεων, καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και υιοθέτηση αξιών».
Σύμφωνα με την ίδια, οι τεχνικές μάθησης μέσω παιχνιδοποίησης και animation έχουν αναδειχθεί ως πολλά υποσχόμενος τομέας της εκπαίδευσης.
Η κ. Ευαγγελία Ανδρεάδου δήλωσε πως «επιπρόσθετα, η χρήση του animation, πέρα από την ενίσχυση των κινήτρων, μπορεί να οδηγήσει και στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για τη μάθηση, να διατηρήσει αμείωτη την προσοχή του μαθητή και να υποστηρίξει γνωστικές διαδικασίες. Χρησιμοποιώντας αυτό το εργαλείο, είμαστε σε θέση να δείξουμε ρητά τη σχέση μεταξύ αντικειμένων ή ιδεών, να προσομοιώσουμε τις συνέπειες μιας δράσης, να περιγράψουμε διαδοχικά βήματα μιας συγκεκριμένης διαδικασίας, να εξηγήσουμε μια δύσκολη έννοια και να κάνουμε την αφηρημένη έννοια πιο κατανοητή».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το