Τοπικά

Μαθητές έγραψαν βιβλίο για την Κάρλα

Η αστείρευτη φαντασία των παιδιών αποτέλεσε τον καλύτερο οδηγό στο συγγραφικό «ταξίδι» που επιχείρησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ1 τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας Βόλου, υπό τις οδηγίες του δασκάλου τους και υποδιευθυντή κ. Γεράσιμου Τσιμπλούλη. Το διήγημά τους με τίτλο «Κάρλα… η λίμνη που γεννήθηκε δύο φορές», συμπεριλήφθηκε στο συλλογικό έργο με θέμα το περιβάλλον που θα κυκλοφορήσει από τις Εκδόσεις «Διάπλαση» τον προσεχή Ιούνιο.

Οι ανθρώπινες παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον και η ανάγκη για την προστασία του, αποτελούν την κεντρική ιδέα του βιβλίου, που θα παρουσιαστεί στο βιβλιοπωλείο «Ιανός» στην Αθήνα. Ο κ. Τσιμπλούλης μίλησε για τη δράση που υλοποιείται από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «Νέα Παιδεία»: «Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα «Μικρά μολύβια» προέκυψε χάρη στην επαφή μας με τον φιλόλογο και συγγραφέα κ. Διονύση Λεϊμονή, ο οποίος είναι και υπεύθυνος δημιουργικής γραφής ενηλίκων. Στην έκδοση συμπεριλήφθηκαν επτά αυτοτελή διηγήματα από μαθητές οκτώ δημοτικών σχολείων της χώρας. Εκτός από το δικό μας που αναφέρεται στη λίμνη Κάρλα, συμμετέχουν επίσης το 16ο και το 30ό δημοτικά σχολεία από τον Βόλο που συνεργάστηκαν με κοινό θέμα την υπεραλιεία. Ξεκινήσαμε τον περασμένο Οκτώβριο και ολοκληρώσαμε το συγγραφικό κομμάτι λίγο πριν από το Πάσχα. Απομένει μία επίσκεψη στη λίμνη μετά το άνοιγμα των σχολείων από τις διακοπές του Πάσχα, γιατί μέσα στις υποχρεώσεις μας είναι και η δημιουργία βίντεο που θα παρουσιαστεί στον «Ιανό». Θεωρήσαμε καλό να γίνουν τα γυρίσματα με φόντο την Κάρλα. Νωρίτερα στις 27 Απριλίου, η δουλειά μας θα παρουσιαστεί στο 3ο φεστιβάλ παιδικού και εφηβικού βιβλίου που θα γίνει στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Ιωνίας, ενώ με την καθοδήγηση του καθηγητή Πληροφορικής κ. Νίκου Σολδάτου η ιστορία θα παρουσιαστεί και με τη μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου».

Τα βήματα που ακολούθησαν οι μαθητές περιελάμβαναν μεταξύ άλλων την ανάγνωση του βιβλίου της Αγγελικής Θάνου «Η λίμνη Κάρλα φοράει τα καλά της», ασκήσεις δημιουργικής γραφής στην τάξη υπό την επίβλεψη του Διονύση Λεϊμονή, αλλά και χρήση φωτογραφικού υλικού για την Κάρλα που λειτουργούσε ως ερέθισμα στη συγγραφή της ιστορίας. Το οικοσύστημα της Κάρλας δεν ήταν άγνωστο, πάντως, στα παιδιά, με τον κ. Τσιμπλούλη να λέει: «Τα παιδιά είχαν ασχοληθεί με τη λίμνη Κάρλα μαζί με τη δασκάλα που δίδαξε πέρυσι. Έτσι το θέμα δεν τους ήταν άγνωστο και χωρίς να χάσουν χρόνο κατέληξαν εύκολα στους πρωταγωνιστές του διηγήματος».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το