Τοπικά

Μαθητές δημιούργησαν ηλεκτρονικό μπαστούνι που ανιχνεύει εμπόδια

Ασύρματο και έξυπνο δίκτυο για τη διαχείριση μιας οικιακής ηλεκτρικής εγκατάστασης, αλλά και ένα ηλεκτρονικό λευκό μπαστούνι αποτελούν δύο πολύ ενδιαφέρουσες δημιουργίες του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας σε συνεργασία με το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Βόλου.
Πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης « Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ» (ΜΝΑΕ), μέσω του προγράμματος Νόησις του Ιδρύματος « Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο τεχνολογίας», το 2ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Βόλου, κατέθεσε σε ένα σχέδιο με τίτλο «Αόρατα σήματα» με δύο «υποδράσεις», τις οποίες υλοποίησε με επιτυχία τη φετινή σχολική χρονιά, παρά της πανδημίας, συνθήκες που επικράτησαν.

«Ασύρματο και έξυπνο δίκτυο»
Όπως αναφέρεται από τους αρμόδιους, το πρώτο έργο έχει τίτλο «Ασύρματο και έξυπνο δίκτυο» και αφορά στη μελέτη, άλλα και στην εφαρμογή, ενός ασύρματου δικτύου για τη διαχείριση μίας οικιακής ηλεκτρικής εγκατάστασης που βασίζεται στο πρότυπο Ζ-Wave που ενοποιεί αυτές τις συσκευές και τις εντάσσει σε ένα ενσωματωμένο ασύρματο δίκτυο, το οποίο δεν απαιτεί πολύπλοκο προγραμματισμό, ούτε πολλές καλωδιώσεις. Η τελική κατασκευή προσομοιώνει σε ένα πάνελ, ένα μικρό σπίτι, οι ηλεκτρικές συσκευές του οποίου είναι ενταγμένες σε ένα ενιαίο ασύρματο δίκτυο και ελέγχονται με απλές εντολές μέσω μιας εφαρμογής του κινητού τηλεφώνου. Έτσι, μπορεί κάποιος από απόσταση να ενεργοποιήσει λαμπτήρες, να ανοίξει ή να ξεκλειδώσει πόρτες, κλπ. Η πρόταση ενθουσίασε τους μαθητές, αφού είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με ένα αυθεντικό, σύγχρονο και με πολλές δυνατότητες τεχνολογικό αντικείμενο. Οι μαθητές συνεργάστηκαν αρμονικά σε ομάδες στο εργαστήριο, αλλά και εξ αποστάσεως λόγω των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας που επικράτησαν για μεγάλο για μεγάλο διάστημα.

Ανιχνεύει εμπόδια
Το δεύτερο έργο έχει τίτλο « Κινούμαι Αυτόνομα με το ηλεκτρονικό Λευκό Μπαστούνι». Η κατασκευή των μαθητών είναι ένα μπαστούνι σαν αυτό που χρησιμοποιούν τα άτομα με προβλήματα όρασης, το οποίο μπορεί να ανιχνεύει εμπόδια και να ειδοποιεί τον κάτοχο του για αυτά με ήχο και δόνηση. Το «έξυπνο» αυτό εργαλείο μπορεί να βοηθήσει ένα άτομο με δυσκολίες στην όραση να κινηθεί αυτόνομα και με ασφάλεια στον δρόμο, αφού φυσικά εξοικειωθεί με τη χρήση του.
Η επιλογή του συγκεκριμένου έργου είχε σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών του ΕΠΑ.Λ. στην προσπάθεια των ατόμων με προβλήματα όρασης για μια πιο άνετη και ασφαλή καθημερινότητα. Το έργο κατάφερε να αναδείξει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτούν οι μαθητές στο ΕΠΑ.Λ. μέσα από μια ολοκληρωμένη διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει καινοτόμες ιδέες και προτάσεις στοχευμένη έρευνα, εφαρμογή πολλών συγχρόνων τεχνικών, καθώς και τη χρήση μια μεγάλης ποικιλίας υλικών, εργαλείων και συσκευών. Χρησιμοποιήθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα ανοικτού κώδικα και σχεδιασμού Arduino. Ανάλογα με τις εντολές οι πλακέτες Arduino μπορούν να διαβάζουν εισόδους ( όπως κουμπιά, αισθητήρες, μηνύματα κλπ). Πάνω στο μπαστούνι υπάρχουν στερεωμένοι δύο ειδικοί αισθητήρες υπερήχων που ανιχνεύουν το εμπόδιο και υπολογίζουν την απόσταση του από αυτούς.
Σε όλα τα στάδια της κατασκευής οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα μεταξύ τους, αλλά και με τους καθηγητές του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής & Αυτοματισμού.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το