Τοπικά

Μαθητές από τη Μέση Ανατολή στη Νέα Ιωνία – 23 προσφυγόπουλα παρακολουθούν μαθήματα στο 2ο Δημοτικό

Τα πρώτα τους βήματα στη γνώση και την εκπαίδευση πραγματοποιούν 23 προσφυγόπουλα συριακής, ιρακινής, κουρδικής ακόμη και κουβετιανής καταγωγής που παρακολουθούν μαθήματα στα τμήματα ΔΥΕΠ τα οποία λειτουργούν από φέτος στο 2ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας.
Σε μια περιοχή, όπως η Νέα Ιωνία, που γνωρίζει πολύ καλά από την προσφυγιά, τα παιδιά που ήρθαν με τις οικογένειές τους από την κόλαση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία και των άλλων κοινωνικών και πολιτικών αναταράξεων στην ευρύτερη Μέση Ανατολή, προσπαθούν να γνωρίσουν ένα νέο κόσμο, αυτόν του σχολείου, των γραμμάτων και τη κοινωνικής όσμωσης σε έναν εκπαιδευτικό χώρο.
Άλλωστε, όπως επισήμανε πολύ χαρακτηριστικά, ο διευθυντής του 2ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας κ. Στέφανος Πίος «αρκετά από αυτά τα παιδιά ήταν εκτός σχολικού πλαισίου, δηλαδή στις χώρες τους πριν έρθουν στην Ελλάδα δεν είχαν πάει ποτέ σχολείο. Επομένως δεν είναι μόνο η πρώτη φορά που οι μαθητές αυτοί φοιτούν σε ελληνικό σχολείο, αλλά είναι και η πρώτη φορά που γενικά παρακολουθούν μαθήματα σε σχολείο».

Ο αρχικός προγραμματισμός ήταν να λειτουργήσει ένα τμήμα ΔΥΕΠ, αλλά λόγω του ενδιαφέροντος από τους 23 μαθητές, αποφασίστηκε να λειτουργήσουν δύο τμήματα. Τα μαθήματα διεξάγονται από τις 2 το μεσημέρι μέχρι τις 6 το απόγευμα. Διδάσκουν δύο δάσκαλοι, ενώ υπάρχουν και καθηγητές ειδικοτήτων, όπως αγγλικών, φυσικής αγωγής, πληροφορικής.
Με δεδομένο ότι τα παιδιά αυτά δεν γνώριζαν καθόλου ελληνικά, όταν ήρθαν για πρώτη φορά στο σχολείο, η διδασκαλία γίνεται είτε στα αγγλικά είτε ακόμη και στη νοηματική. Άλλωστε μεταφραστής δεν υπάρχει στην τάξη. Πάντως με την πρόοδο των μαθημάτων οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν και στα ελληνικά, καθώς οι μαθητές αρχίζουν και αντιλαμβάνονται τι λένε.
«Τα παιδιά θέλουν και προσπαθούν να μάθουν» δήλωσε ο διευθυντής του σχολείου κ. Στέφανος Πίος και συμπλήρωσε πως «προήλθαν από περιοχές με πόλεμο και προσπαθούν να νιώσουν αυτή τη νέα όμορφη κατάσταση, όπως είναι η σχολική γνώση. Αν λάβουμε υπόψη ότι πολλοί γονείς των παιδιών είναι ανώτερης μόρφωσης, ακόμη και με μεταπτυχιακά, η γνώση για αυτές τις οικογένειες είναι κάτι το επιθυμητό».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως όλα τα παιδιά διαμένουν με τις οικογένειές τους στις εγκαταστάσεις του πρώην Μόζα. Ένα ποσοστό 50-60% προέρχεται από τη Συρία, ενώ το υπόλοιπο έχει κουρδική καταγωγή από το Ιράκ και τη Συρία, ενώ υπάρχουν και κάποια από το Κουβέιτ.

Για τη διδασκαλία των μαθητών χρησιμοποιούνται βιβλία με έγκριση του υπουργείου Παιδείας και είναι ειδικά για την Τάξη υποδοχής και τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Μάλιστα η παραλαβή των βιβλίων έγινε πολύ γρήγορα. Επίσης για τα άλλα μαθήματα χρησιμοποιούνται τα βιβλία του κανονικού πρωινού διδακτικού ωραρίου.
«Από τις πρώτες εβδομάδες έχουμε φτάσει σε ένα καλό επίπεδο για να μπορούν οι μαθητές να αντιλαμβάνονται τους εκπαιδευτικούς, όταν μιλούν στα ελληνικά» πρόσθεσε ο διευθυντής.
Η επικοινωνία με τους γονείς των παιδιών είναι συστηματική. Τουλάχιστον τρεις φορές έχει επισκεφθεί ο κ. Πίος μαζί με άλλους εκπαιδευτικούς τις εγκαταστάσεις του πρώην Μόζα, όπου συνομίλησε με τη συνδρομή μεταφραστών με τους γονείς για τους ενημερώσει για τη μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το