Τοπικά

Mαθήματα ζωής από τον π. Φιλόθεο Φάρο για μαθητές του 4ου ΓΕΛ Βόλου

Τη χαρά να συναντηθούν με μια από τις σημαντικότερες πνευματικές προσωπικότητες, τον π. Φιλόθεο Φάρο, είχαν οι μαθητές της Γ’ Τάξης του ΓΕΛ Βόλου στο πλαίσιο πολυήμερης εκδρομής που πραγματοποίησαν στην Αθήνα.
Τον προγραμματισμό της συνάντησης έκανε ο υποδιευθυντής του σχολείου και Θεολόγος καθηγητής κ. Σπύρος Βλάχος.
Η συνάντηση διήρκησε πάνω από δύο ώρες και ήταν ένα μάθημα ζωής, αφού ο Φιλόθεος Φάρος αφουγκράστηκε τους μαθητές, έδωσε απαντήσεις και με κριτικό πάντα ύφος ανέλυσε όλα τα προβλήματα και τις δυσκολίες που τους απασχολούν.
Οι μαθητές εκκλησιάστηκαν στον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά στην Πλάκα όπου παρίσταται ο ιερέας και συγγραφέας Φιλόθεος Φάρος.

Εμπειρίες ως ψυχοθεραπευτής
Ο κ. Ιωαννίδης τόνισε πως «ένα μεγάλο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στις εμπειρίες που μετέφερε ο πατέρας Φάρος από την ενασχόλησή του ως ψυχοθεραπευτής, αλλά και στα δικά του τραυματικά βιώματα πριν την ενηλικίωσή του. Τόνισε ότι η απουσία ερωτικού συναισθήματος ανάμεσα στα ζευγάρια μεταδίδει την αρνητική καταστροφική ενόρμηση στα παιδιά, η οποία ταυτόχρονα με την πλημμελή γονεϊκή αγωγή αποτελεί αιτία της σύγχρονης κακοδαιμονίας στην κοινωνία».
Εκτίμησε ότι προς αυτή την κατεύθυνση είναι αναφαίρετο το δικαίωμα των νέων να πειραματιστούν στις σχέσεις με το άλλο φύλο, περιορίζοντας και αποβάλλοντας σταδιακά την αίσθηση ναρκισσισμού και τη χρησιμοποίηση του άλλου ατόμου που αποβαίνει καταστροφική.
Σχολίασε την ανικανότητα των νέων να αντεπεξέλθουν σε συνθήκες κρίσης ως αστοχία της αγωγής που λαμβάνουν, αφού οι γονείς τούς προετοιμάζουν για ένα ιδεατό περιβάλλον χωρίς τη συνειδητοποίηση των δυσκολιών που ενυπάρχουν στον σύγχρονο κόσμο».

Ενθουσιασμένοι οι μαθητές
Στη «Θ» μίλησαν τρεις μαθήτριες της Γ’ Τάξης Λυκείου που κατέγραψαν τα συναισθήματά τους για τη συνάντηση με τον π. Φιλόθεο Φάρο.
Η Ιωάννα Μπαζάκα μας είπε πως «ο π. Φιλόθεος Φάρος μάς μίλησε για τη διαχείριση του άγχους, των διαπροσωπικών σχέσεων και κάναμε ένα πολύ καλό διάλογο. Ο χρόνος πέρασε πολύ γρήγορα μιλώντας μαζί του και όλοι ενθουσιαστήκαμε».
Από την πλευρά της η Ελεάννα Δρόσου επισήμανε πως «οι μαθητές απηύθυναν πολλές ερωτήσεις, ενδεικτικό της οικειότητας που ένιωσαν με τον ιερέα. Επίσης, μας έκαναν εντύπωση οι αναφορές του στις διαπροσωπικές σχέσεις και ότι όταν έχεις έναν άνθρωπο να μοιράζεσαι τις δυσκολίες, τα προβλήματα, μπορείς να βλέπεις και τη ζωή πιο όμορφα. Είναι ένας πολύ μορφωμένος ιερέας».
Η μαθήτρια Αγγελική Κωστάκη είχε αναλάβει τη βιντεοσκόπηση της συνάντησης, ενώ τραβούσε και φωτογραφίες. «Μπήκα λίγο διαφορετικά σε όλο αυτό κλίμα και στα πρόσωπα των μαθητών διέκρινα αφοσίωση στα λεγόμενα του ιερέα. Ήταν πολύ τρυφερό να έρθεις σε επικοινωνία με κάποιον που δεν γνωρίζεις και μέσα από τον διάλογο να νιώσεις όμορφα» είπε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το