Τοπικά

«Μαραζώνει» το εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Βόλο

Ένα βήμα πριν τη σύνταξη βρίσκονται δεκάδες εργαζόμενοι στον ΟΣΕ του Βόλου, με συνέπεια τους επόμενους μήνες σε περίπτωση που δεν γίνουν προσλήψεις, ο Σταθμός να αντιμετωπίσει τεράστιο πρόβλημα στη λειτουργία του. Το ίδιο ισχύει και στο εργοστάσιο του ΟΣΕ, το μοναδικό με δημόσιο χαρακτήρα στην Ελλάδα, με τον μέσο όρο ηλικίας των 35 υπαλλήλων να είναι πάνω από τα 52 έτη, ενώ υπάρχει ένας μόνο ηλεκτρολόγος, ο οποίος σε έναν χρόνο πρόκειται επίσης να συνταξιοδοτηθεί.

Σύμφωνα με τον εργαζόμενο στο εργοστάσιο του ΟΣΕ και πρώην συνδικαλιστή Μπάμπη Παυλάκη, οι θέσεις που προβλέπονται βάσει του οργανογράμματος που έχουν καταρτίσει οι επικεφαλής του Οργανισμού, είναι 2.100, αντ’ αυτού, όμως, αυτή τη στιγμή εργάζονται μόλις 880 σε όλη την Ελλάδα.
Στον Σταθμό του Βόλου υπάρχουν 4 σταθμάρχες και ένας κλειδούχος, από τους οποίους οι τρεις πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν σε λίγους μήνες, γύρω στον Μάρτιο του 2022. Χωρίς προσλήψεις δεν θα καταστεί δυνατό να λειτουργήσει ο Σταθμός και θα έπρεπε να έχουν γίνει ήδη, καθώς σύμφωνα με τον κ. Παυλάκη για να εκπαιδευτεί ένας σταθμάρχης απαιτούνται οκτώ μήνες και έτσι από τη νέα χρονιά αναμένεται να δημιουργηθεί μεγάλο ζήτημα.
Πρόβλημα υφίσταται και με τον κλειδούχο, καθώς το ωράριό του αρχίζει στις 8 το πρωί και τελειώνει στις 4 το απόγευμα. Άλλος να τον αντικαταστήσει δεν υπάρχει στον Σταθμό του Βόλου και αν δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα από τις 4 και μετά θα πρέπει να τηλεφωνήσουν στον κλειδούχο για να πάει να δέσει το τρένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χρονική καθυστέρηση.

Κόσμος λόγω Νόμου Κατρούγκαλου
Σωτήρια για τη λειτουργία του εργοστασίου, όχι, όμως, για τους εργαζόμενους αποδείχθηκε η εφαρμογή του Νόμου Κατρούγκαλου, καθώς χωρίς αυτόν από τους 35 που δουλεύουν σε αυτό, θα απέμεναν μόλις 7 άτομα… «Το προσωπικό είναι γερασμένο και σε μια βαριά χειρωνακτική εργασία, όπως είναι η δουλειά στο εργοστάσιο, η απόδοση δεν θα είναι η ανάλογη με αυτή νεότερων σε ηλικία. Όταν μιλάμε για κάποιον 62χρονο σταθμάρχη, ο οποίος σε λίγους μήνες θα βγει στη σύνταξη, τι εκπαίδευση να κάνει για το κεντρικό δίκτυο στη Λάρισα και ποιο το νόημά της;» αναρωτιέται ο κ. Παυλάκης που προσθέτει πως πριν 20 χρόνια στον Βόλο υπήρχαν 50 συνολικά σταθμάρχες, ενώ στα μέσα της δεκαετίας του ’80 εργαζόταν συνολικά 250 άτομα στο εργοστάσιο. «Το ζήτημα δεν είναι να ερχόμαστε σε αντιπαράθεση, αλλά να υπάρχει τρένο και ο Βόλος να επικοινωνεί με άλλες πόλεις εύκολα και χωρίς προβλήματα. Ο Βολιώτης να μην πάει στη Λάρισα και να περιμένει για να πάρει την ανταπόκριση για Θεσσαλονίκη ή Αθήνα. Σε πέντε χρόνια αν δεν γίνουν προσλήψεις, θα πάψει να υφίσταται ο ΟΣΕ λόγω έλλειψης προσωπικού, αλλά και στους μηχανοδηγούς σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει Βολιώτης, αφού όλοι θα έχουν συνταξιοδοτηθεί».

Χωρίς οργανικές θέσεις
Στο νέο οργανόγραμμα του ΟΣΕ, όπως αναφέρει ο κ. Παυλάκης, ο Σταθμός του Βόλου δεν περιλαμβάνει την Επιθεώρηση, δηλαδή σταθμάρχες και κλειδούχους. Οπότε όταν συνταξιοδοτηθούν οι υπάρχοντες, δεν προβλέπονται οργανικές θέσεις για νέους και έτσι οι θέσεις θα μείνουν ακάλυπτες, με μοναδική λύση την προσωρινή μετακίνηση από τη Λάρισα, όπου θα έρχονται για τη βάρδια στον Βόλο και θα φεύγουν μετά. Κάτι που οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου του τοπικού Σταθμού. Μάλιστα και το Δίκτυο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας σε σχετική του αναφορά μιλά για κατάργηση όλων των υπηρεσιών (Τμήμα Συντήρησης Γραμμής και Κτιρίων) και της Επιθεώρησης, στο πλαίσιο του νέου Οργανογράμματος του ΟΣΕ.

Έλλειψη χειριστών
Μέγγενη για τη λειτουργία του εργοστασίου αποτελεί η έλλειψη προσωπικού. Ο ρόλος του εργοστασίου είναι να συντηρεί και να διορθώνει τα μηχανήματα γραμμής, με τους 35 εργαζόμενους να κάνουν αυτή τη δουλειά, αλλά και να φτιάχνουν κάποια παλιά βαγόνια που μεταφέρουν χαλίκια για τη γραμμή. «Το άλλο μισό εργοστάσιο πουλήθηκε στους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εκεί εργάζονται 6-7 τεχνίτες και όταν συνταξιοδοτηθούν οι σταθμάρχες ίσως να αντιμετωπίσουν και αυτοί πρόβλημα, αφού η εταιρεία θα μπορεί να προχωρήσει σε μείωση προσωπικού, λόγω έλλειψης φόρτου εργασίας».
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Παυλάκης, εξαιτίας της απουσίας προσωπικού παρατηρείται το φαινόμενο τα μηχανήματα να συντηρούνται, αλλά να μη μετακινούνται, γιατί δεν υπάρχουν οι ειδικευμένοι χειριστές να το πράξουν αυτό, παραμένοντας σχεδόν σε αχρηστία μηχανήματα που κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ… «Απαιτείται προσωπικό σε όλους τους κλάδους. Χειριστές, σταθμάρχες, κλειδούχους, ηλεκτρολόγους, τεχνίτες και πολλές άλλες ειδικότητες», σημειώνει ο ίδιος. Επισημαίνεται πως από την ερχόμενη άνοιξη η κατάσταση στο εργοστάσιο θα γίνει ακόμα χειρότερη, γιατί πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν έξι εργαζόμενοι, απομένοντας μετά με μόλις 29 άτομα προσωπικό.

Share
Ετικέτες: εργοστάσιο ΟΣΕ

Πρόσφατα άρθρα

ΑΠΟΒ: Συνέλευση στις 14 Ιουνίου

Τα μέλη της Ακαδημίας Ποδοσφαίρου Βόλου (Α.ΠΟ.Β.) καλούνται στη Γενική Συνέλευση του συλλόγου, που θα…

12 Ιουνίου 2024

Νωρίτερα οι συντάξεις λόγω Αγίου Πνεύματος

Νωρίτερα θα καταβληθούν στους δικαιούχους οι συντάξεις Ιουλίου λόγω της αργίας του Αγίου Πνεύματος. Πιο…

12 Ιουνίου 2024

Μυστήριο με τον θάνατο 20χρονου ναυαγοσώστη – Πέντε άτομα στο μικροσκόπιο των αρχών

Συναγερμός έχει σημάνει στις αστυνομικές αρχές της Κρήτης για τον θάνατο ενός νεαρού ναυαγοσώστη 20…

12 Ιουνίου 2024

ΣΠΠΜ: Οι ομάδες να προσλάβουν διπλωματούχους προπονητές

Από τον Σύνδεσμό Προπονητών Ποδοσφαίρου Μαγνησίας (ΣΠΠΜ) εκδόθηκε ανακοίνωση σχετικά με την υποχρέωση των ομάδων…

12 Ιουνίου 2024

Στον παλμό του ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου

Ο προγραμματισμός στις ομάδες της ΕΠΣ Θεσσαλίας για τη νέα σεζόν συνεχίζεται. Οι εξελίξεις σε…

12 Ιουνίου 2024

Δολοφονία 11χρονης στην Ηλεία: Ο 37χρονος είχε σχεδιάσει την επίθεση στη Βασιλική

Ανατριχίλα προκαλεί η περιγραφή του 37χρονου για το πώς έφτασε στη δολοφονία της 11χρονης Βασιλικής…

12 Ιουνίου 2024