Τοπικά

Μαραβέγιας: Η Ν.Δ. “χτίζει” ένα νέο ψηφιακό κράτος που χρειάζεται και αξίζει ο κάθε φορολογούμενος πολίτης

«Τα επιτεύγματα της Ν.Δ. στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης σηματοδοτούν μια νέα εποχή για το ελληνικό δημόσιο. Μια εποχή απλοποίησης των διαδικασιών, αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού και στροφής σε ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες. Ενός καινούργιου κράτους που χρειάζεται και αξίζει ο κάθε φορολογούμενος Έλληνας πολίτης». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Μαραβέγιας, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου, για το νομοσχέδιο που αφορά την Ψηφιακή Διακυβέρνηση και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες.

Ο κ. Μαραβέγιας αναφέρθηκε αρχικά στις μεταρρυθμίσεις που δρομολογήθηκαν την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, όπως η άυλη συνταγογράφηση και τα ψηφιακά παραπεμπτικά, κάνοντας λόγο για πρακτικά μέτρα διευκόλυνσης όχι μόνο των γιατρών και των φαρμακοποιών, αλλά κυρίως των εκατομμυρίων ασφαλισμένων και ασθενών.

«Χωρίς αμφιβολία επρόκειτο για αλλαγές στις οποίες η πανδημία έδρασε συγκυριακά σαν καταλύτης. Δεν έγιναν όμως τυχαία, ούτε προέκυψαν απλά από την πίεση των εκτάκτων συνθηκών», τόνισε ο βουλευτής και πρόσθεσε ότι οι συγκεκριμένες αλλαγές ήταν το αποτέλεσμα συστηματικής προετοιμασίας από τα συναρμόδια υπουργεία και καινοτόμου σχεδιασμού, ιδιαίτερα εκ μέρους του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο συνεχάρη δημόσια για το έργο και το όραμα της πολιτικής ηγεσίας του για τη Δημόσια Διοίκηση.

Συνεχίζοντας, ο κ. Μαραβέγιας τόνισε ότι οι εκσυγχρονιστικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν περιορίζονται μόνο στο χώρο της Υγείας. Για παράδειγμα, επιτεύχθηκε η απλοποίηση της γραφειοκρατίας με τις ηλεκτρονικές εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις, έγινε μια σημαντική αρχή στην κοινωνική ασφάλιση με την εισαγωγή της ψηφιακής σύνταξης που βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ πρόσφατα έγινε η ηλεκτρονική εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΕΦΚΑ από παλιά ταμεία Υγείας. Πρόκειται, όπως είπε, για πλήθος ψηφιακών εφαρμογών που βελτιώνουν καθημερινά την λειτουργία του δημόσιου τομέα, επ’ ωφελεία των ίδιων των δημόσιων υπαλλήλων, των εξυπηρετούμενων πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων που συναλλάσσονται με το κράτος.

Αναφερόμενος στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, υπογράμμισε ότι κινείται στην ίδια ακριβώς μεταρρυθμιστική κατεύθυνση με πλήθος πολιτικών και μέτρων προώθησης της ψηφιακής διακυβέρνησης που δείχνουν την πολιτική βούληση της Ν.Δ. για τομή με το κακό παρελθόν. Για μια ριζική αλλαγή παραδείγματος στη Δημόσια Διοίκηση.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στο δικαίωμα πρόσβασης στις πληροφορίες φορέων του δημόσιου τομέα, τονίζοντας ότι παρέχεται για πρώτη φορά η δυνατότητα και ηλεκτρονικής πρόσβασης στα έγγραφα του Δημοσίου. «Είναι ένα πολύ σημαντικό μέτρο υπέρ της διαφάνειας και της εξυπηρέτησης των διοικουμένων που έρχεται να συμπληρώσει μια άλλη -κομβικής σημασίας- πρωτοβουλία. Αυτή της εμπορικής αξιοποίησης των δεδομένων του δημόσιου τομέα», επισήμανε ο κ. Μαραβέγιας και τόνισε ότι «μόνο οφέλη θα προκύψουν από την αξιοποίηση των δημόσιων δεδομένων σε τομείς όπως το περιβάλλον, οι μεταφορές, η γεωργία και τόσοι άλλοι».

Μια άλλη σημαντική ρύθμιση, όπως είπε, είναι η εισαγωγή του Μητρώου Διαδικασιών του Δημοσίου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι δεν δικαιούται κανένας υπάλληλος πλέον να ζητήσει από τον πολίτη οποιοδήποτε δικαιολογητικό πέραν των αναφερομένων στην πιστοποιημένη διοικητική διαδικασία. Έτσι θα τελειώσει το φαινόμενο της διαφορετικής ερμηνείας, από υπηρεσία σε υπηρεσία κι από υπάλληλο σε υπάλληλο, για το ποια είναι τα απαιτούμενα βήματα για την ολοκλήρωση μιας υπόθεσης.

Η ομοιόμορφη αυτή προσέγγιση, σημείωσε ο κ. Μαραβέγιας, έρχεται σε συνέχεια της τυποποιημένης επικοινωνίας με το Δημόσιο που έφερε η διαδικτυακή πλατφόρμα myKEPlive.gov.gr και μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο, χωρίς να μετακινηθεί από το σπίτι του, να υποβάλει την ερώτηση ή το αίτημά του κλείνοντας ηλεκτρονικό ραντεβού με την υπηρεσία. Έτσι ο πολίτης απαλλάσσεται από την ταλαιπωρία, γλιτώνει τον συνωστισμό και τις ουρές, ειδικά αυτήν την περίοδο του δεύτερου κύματος της πανδημίας.

Ο βουλευτής αναφέρθηκε, τέλος, στην υπηρεσία ηλεκτρονικής παράδοσης συστημένων ειδοποιήσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι αφενός εξοικονομείται χρόνος και χαρτί, αφετέρου εξασφαλίζεται η ακεραιότητα των δεδομένων που ανταλλάσσονται, η ταυτοποίηση αποστολέα και αποδέκτη των δεδομένων, καθώς και η ακρίβεια του χρόνου αποστολής και λήψης τους.

«Οι ψηφιακές εφαρμογές που εισάγει το παρόν νομοσχέδιο δεν είναι απλά εργαλεία διευκόλυνσης των πολιτών και εξοικονόμησης πόρων του Δημοσίου. Είναι μέσα αλλαγής νοοτροπίας των εξυπηρετούμενων, αλλαγής οργάνωσης των υπηρεσιών και κυρίως αλλαγής κουλτούρας του ίδιου του Ελληνικού Δημόσιου που μπαίνει σε μια νέα εποχή», κατέληξε ο κ. Μαραβέγιας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το