Τοπικά

Μαγνησία: Συλλαμβάνονται τρεις οδηγοί καθημερινά να οδηγούν χωρίς δίπλωμα

Περίπου τρεις περιπτώσεις παράβασης για στέρηση άδειας ικανότητας οδηγήσεως δικύκλου κάθε ημέρα το 2016 καταγράφουν τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας. Η αύξηση ξεπερνά το 521% για παραβάσεις χωρίς δίπλωμα πέρσι σε σχέση με το 2013, που σημαίνει σχεδόν πενταπλασιασμό των περιπτώσεων. Η αιτία, σύμφωνα με εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών, είναι κυρίως η οικονομική κρίση, με την έλλειψη των απαραίτητων χρημάτων για το δίπλωμα οδήγησης.

Τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας, Τμήμα Τροχαίας, είναι ανησυχητικά για τα άτομα, που συλλαμβάνονται χωρίς δίπλωμα οδήγησης δικύκλου. Η αύξηση έχει ξεπεράσει το 521% το 2016 σε σχέση με το 2013, δηλαδή υπήρξε πενταπλασιασμός των περιπτώσεων.
Τα ίδια στοιχεία μιλούν για τρεις περιπτώσεις περίπου κάθε ημέρα πέρσι για στέρηση άδειας ικανότητας οδηγήσεως δικύκλου, αφού το 2016 οι παραβάσεις ανέρχονταν στις 1.199.
Όπως προκύπτει από το ηλεκτρονικό αρχείο στατιστικής επετηρίδας της Υπηρεσίας Τροχαίας Βόλου, που τηρείται από 1/1/2013, έχουν βεβαιωθεί συνολικά σε οδηγούς δικύκλων παραβάσεις για στέρηση άδειας ικανότητας οδηγήσεως κατά έτος:
– Το 2013 193 παραβάσεις.
– Το 2014 744 παραβάσεις.
– Το 2015 1.069 παραβάσεις.
– Το 2016 1.199 παραβάσεις.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια 3.205 περιπτώσεις χωρίς δίπλωμα οδηγήσεως δικύκλου έχουν καταγραφεί από την Τροχαία, όπου από τις 193 παραβάσεις το 2013 έφτασαν το 2016 να είναι 1.199…
Το 2014 σε σχέση με το 2013 υπήρξε αύξηση 285% περίπου, το 2015 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος η αύξηση ήταν της τάξης του 44% περίπου, ενώ το 2016 σε σχέση με το 2015 η αύξηση ήταν μικρότερη, 12% περίπου.
Το ανησυχητικό στοιχείο είναι ότι από το 2013 έως την περσινή χρονιά, οι παραβάσεις στέρησης άδειας ικανότητας οδηγήσεως δικύκλου αυξήθηκαν κατά 1.006 (από 193 έφτασαν στις 1.199 παραβάσεις).
Σύμφωνα με ειδικούς, αυτό από μόνο του δείχνει την έλλειψη χρημάτων και την αδυναμία πολλών να μην μπορούν να τα διαθέσουν, για να πάρουν το δίπλωμα δικύκλου.
Από την άλλη υπάρχει η άποψη, ότι στον Βόλο ορισμένοι εκμεταλλεύονται την έλλειψη των τροχονομικών ελέγχων, λόγω της μεγάλης μείωσης του προσωπικού της Τροχαίας Βόλου. Όπως και την έλλειψη παιδείας σε κυκλοφοριακά θέματα, τα οποία θεωρούνται, κακώς, από πολλούς δευτερεύουσας σημασίας.

Η κρίση η κύρια αιτία

Ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης, εκπαιδευτής υποψήφιων οδηγών, τόνισε ότι η οικονομική κρίση και η αδυναμία είναι η κύρια αιτία του φαινομένου, που έχει οξυνθεί τα τελευταία χρόνια.
«Σε μεγάλο βαθμό η κρίση έχει επηρεάσει, στο να μην μπορούν πολλοί, να διαθέσουν τα απαραίτητα χρήματα, για να πάρουν την άδεια ικανότητας οδηγήσεως δικύκλου. Υπάρχουν περιπτώσεις, που ενώ κάποιοι έχουν τελειώσει τη θεωρία και τα μαθήματα οδήγησης (πρακτική), στο τέλος δεν έχουν τα χρήματα, για να προχωρήσουν τη διαδικασία και να δώσουν τις εξετάσεις, για να πάρουν το δίπλωμα», ανέφερε ο ίδιος.
Ο κ. Πολατίδης επισήμανε ότι υπάρχουν και περιπτώσεις, όπου κάποιοι πρώτα αγοράζουν δίκυκλο και μετά μπαίνουν στη διαδικασία, για το δίπλωμα οδήγησης.
Όσον αφορά στην κίνηση, ο ίδιος τόνισε πως είναι ανοδική χρόνο με τον χρόνο, αφού έκανε μια μεγάλη κοιλιά, που άγγιξε σε πτώση το 50%, σε σχέση με τα χρόνια προ οικονομικής κρίσης.
«Οι τιμές για δίπλωμα οδήγησης έχουν πέσει πολύ, ενώ για την άδεια ικανότητας οδηγήσεως δικύκλου κυμαίνονται από 280 ευρώ περίπου έως 400 ευρώ, ανάλογα με την περίπτωση, αν υπάρχει δηλαδή ήδη δίπλωμα αυτοκινήτου ή όχι», τόνισε ο ίδιος.

Ο Ιορδάνης Πολατίδης

Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Μπάρδας, εκπαιδευτής υποψήφιων οδηγών, επισήμανε ότι υπάρχουν αιτίες για την αύξηση των παραβάσεων στέρησης διπλώματος δικύκλου.
«Καταρχάς η οικονομική κρίση έχει παίξει τον μεγαλύτερο ρόλο. Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Η ιδιοσυγκρασία του Έλληνα είναι ένας ακόμη λόγος. Ο φόβος είναι μία ακόμη αιτία. Η έλλειψη αίσθησης του φόβου παίζει τον ρόλο της, μιας και οι τροχονομικοί έλεγχοι έχουν ελαχιστοποιηθεί», ανέφερε ο ίδιος.
Ανοδική ήταν η κίνηση το 2016 στη σχολή οδηγών, που διατηρεί ο κ. Μπάρδας σε σχέση με το 2015, ενώ για τις τιμές επισήμανε ότι έχουν μειωθεί από το παρελθόν.
Για να πάρει κάποιος δίπλωμα οδήγησης δικύκλου, χωρίς να έχει για αυτοκίνητο, πρέπει να ξοδέψει περίπου 450 ευρώ, ενώ αν υπάρχει ήδη δίπλωμα αυτοκινήτου, τότε το κόστος είναι περίπου στα 350 ευρώ. Σε περίπτωση επέκτασης άδειας ικανότητας οδηγήσεως από μία κατηγορία δικύκλου σε άλλη, τότε η τιμή είναι περίπου στα 240 ευρώ.

«Τσουχτερά» πρόστιμα

Οι κατηγορίες διπλώματος δικύκλου με τις τελευταίες αλλαγές είναι πλέον τέσσερις. Η πρώτη αφορά δίκυκλα μέχρι 50 κυβικά εκατοστά, η δεύτερη από 50 κ.εκ. έως 125 κυβικά εκατοστά, η τρίτη από 125 κ.εκ. έως 400 κ.εκ. και η τέταρτη από 400 κυβικά εκατοστά και άνω.
Εν τω μεταξύ επανέρχεται η παλαιά διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στο άρθρο 94, που προβλέπει ότι αυτός που καταλαμβάνεται να οδηγεί χωρίς δίπλωμα, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης από έναν έως δώδεκα μήνες και με διοικητικό πρόστιμο διακοσίων ευρώ, λόγω της σοβαρότητας της παράβασης και για λόγους διασφάλισης της οδικής ασφάλειας. Επίσης σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις προβλέπεται και η αφαίρεση για 30 ημέρες της κατεχόμενης άδειας οδήγησης. Με τις παραπάνω ποινές τιμωρούνται και όσοι καταλαμβάνονται, να οδηγούν μοτοποδήλατο, στερούμενοι της σχετικής άδειας οδήγησης.
Σύμφωνα με ειδικούς, αν το πρόστιμο πληρωθεί εντός δέκα εργάσιμων ημερών, αυτό μειώνεται στο μισό, δηλαδή στα 100 ευρώ. Όποιος «πιαστεί» χωρίς δίπλωμα οδήγησης δικύκλου, αν «βγάλει» άδεια ικανότητας οδηγήσεως, μέχρι να γίνει το δικαστήριο, τότε αθωώνεται.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το