Τοπικά

Μαγνησία: Πίνουμε 50 εκατομμύρια λίτρα εμφιαλωμένο νερό ετησίως

Μέσα στις τρεις περιοχές της χώρας με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλή κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού είναι η Μαγνησία, σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών διάθεσης του εν λόγω νερού. Μάλιστα η Μαγνησία φέρεται να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση μετά την Θεσσαλονίκη πανελλαδικά στην κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού…

Παρ’ ότι η Μαγνησία έχει δύο βουνά, το Πήλιο και την Όθρυ και παρ’ ότι δεν είναι και τόσο ξερική περιοχή, όπως π.χ. της Πελοποννήσου ή των νησιών, η Μαγνησία βρίσκεται στην πρώτη τριάδα της κατά κεφαλήν κατανάλωσης εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία των εταιρειών διάθεσης εμφιαλωμένου νερού, η Μαγνησία καταναλώνει το 50%, ίσως και το 60% του εμφιαλωμένου νερού, που καταναλώνει ολόκληρη η περιφέρεια Θεσσαλίας , ενώ καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πανελλαδικά μετά τη Θεσσαλονίκη, ενώ στην τρίτη θέση έρχεται η Κρήτη.
Όπως δηλώνει στη «Θ» ο κ. Κων. Κούτσας, γενικός διευθυντής της εταιρείας εμφιαλωμένων νερών «Σ. Μεντεκίδης», η Ελλάδα έχει ετήσια κατανάλωση νερού 1.300.000.000 φιάλες, μικρές, του μισού λίτρου, μεγάλες του ενάμισι λίτρου, αλλά και των υπολοίπων μεγεθών.

Η Μαγνησία υπολογίζεται πως έχει ετήσια κατανάλωση 50-60.000.000 φιάλες εμφιαλωμένου νερού σε όλα τα σημεία διανομής, σούπερ μάρκετ, εστιατόρια, περίπτερα, καφετέριες, νοικοκυριά κ.ο.κ.
Ο μέσος ετήσιος όγκος εμφιαλωμένου νερού που καταναλώνεται στη Μαγνησία υπολογίζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο σε 50.000.000 λίτρα.
«Η Μαγνησία μαζί με τις Σποράδες καταναλώνει το 60% περίπου του εμφιαλωμένου νερού, που καταναλώνει η περιφέρεια Θεσσαλίας», προσθέτει ο κ. Κούτσας.
Η κατανάλωση όπως είναι φυσικό, αυξάνει κατά τους θερινούς μήνες τόσο λόγω των κλιματικών συνθηκών, όσο και λόγω της έλευσης δεκάδων χιλιάδων τουριστών.
Η αγορά εμφιαλωμένου νερού παρουσιάζει πολύ σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης, δεδομένης της τάσης για συνεχή αύξηση της κατανάλωσης, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε νερό, που αρχίζει να αντιμετωπίζει μέρος του πλανήτη, λόγω δημογραφικών, αλλά κυρίως κλιματικών μεταβολών. Με βάση αυτά τα δεδομένα, δεν είναι τυχαίο αυτό που λέγεται, ότι στο μέλλον το νερό θα αξίζει το βάρος του σε… χρυσάφι, καθώς αποτελεί το πλέον απαραίτητο συστατικό για τον άνθρωπο.

Η αγορά

Στην Ελλάδα η αγορά εμφιαλωμένου νερού παρουσιάζει εδώ και χρόνια ανοδική πορεία. Η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, σε συνδυασμό με τον σύγχρονο τρόπο ζωής, ο οποίος επιβάλλει πολλές φορές την παραμονή εκτός οικίας για αρκετές ώρες στα μέλη των σύγχρονων νοικοκυριών, ευνοεί την κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού και μάλιστα με αυξανόμενη συχνότητα. Βασικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης αγοράς στη χώρα μας αποτελεί η εποχικότητα στην κατανάλωση.

Επισημαίνεται ακόμη ότι η πορεία του συγκεκριμένου κλάδου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν, ιδιαίτερα μεταξύ των μηνών Απριλίου και Οκτωβρίου κάθε έτους, κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιούνται οι υψηλότερες πωλήσεις εμφιαλωμένων νερών, καθώς και από την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης. Επιπλέον, η ανεπάρκεια ή οι αμφιβολίες για την ποιότητα του νερού του δικτύου ύδρευσης σε ορισμένες περιοχές, ευνοούν τη ζήτηση των εμφιαλωμένων νερών. Ωστόσο, η συνεχής άνοδος της τιμής του πετρελαίου δημιουργεί προβλήματα στις εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών, καθώς επηρεάζει τόσο τις τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για φιάλες συσκευασίας των εμφιαλωμένων νερών, όσο και το κόστος της μεταφοράς των προϊόντων τους σε όλη την Ελλάδα.

Από τις 67 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, μόνο μερικές είναι αυτές που καταφέρνουν να ηγούνται και να προσφέρουν στην εθνική μας οικονομία επενδύσεις, απασχόληση και εξαγωγές.
Ο κλάδος βέβαια τα προηγούμενα χρόνια πέρασε από ένα κύμα ανακατατάξεων.
Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι πολλά ελληνικά εμφιαλωμένα νερά έχουν τιμηθεί σε παγκόσμιους διαγωνισμούς και έχουν λάβει διεθνή βραβεία.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το