Τοπικά

Λιγότερα προσφυγόπουλα θα φοιτήσουν στα σχολεία της Μαγνησίας

Στο 15% ανέρχεται η μείωση των προσφυγόπαιδων που αναμένεται να φοιτήσουν την ερχόμενη σχολική χρονιά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του νομού Μαγνησίας και να μυηθούν στην ελληνική εκπαίδευση.
Ο αριθμός τους εξαρτάται συνήθως από τις ροές των μεταναστών στην περιοχή μας, αλλά και τη διάθεση των οικογενειών να παραμείνουν στη Μαγνησία και ευρύτερα στην Ελλάδα, αφού αρχικός τους στόχος είναι να μετακινηθούν προς τη βόρεια και δυτική Ευρώπη, όπου βρίσκονται συγγενείς και να ζήσουν εκεί.
Πολλοί μετανάστες βλέποντας τις εικόνες ευημερίας από τη Δύση, έχουν το όνειρο να ταξιδέψουν προς εκείνα τα μέρη. Όμως πολλές φορές παραμένουν για αρκετό χρονικό διάστημα στην Ελλάδα. Στη Μαγνησία υπάρχουν οι υποδομές διαμονής, ενώ έχουν αναπτυχθεί και εκπαιδευτικές διαδικασίες, ώστε τα παιδιά και οι έφηβοι να μην παραμένουν άπραγοι γνωστικά, όσο καιρό βρίσκονται στην Ελλάδα.

Έτσι υπάρχουν και σχολικές χρονιές, όπου τα προσφυγόπουλα που φοίτησαν στις δύο τοπικές βαθμίδες εκπαίδευσης άγγιξαν τα 200.
Μάλιστα υπήρξε χρονιά που οι προσφυγόπαιδες φοιτούσαν και σε έξι διαφορετικές σχολικές μονάδες.
Και οι χώρες προέλευσής τους ποικίλλουν. Κυρίως, όμως προέρχονται από Συρία, αλλά και Πακιστάν, Αφγανιστάν.
Αναφερόμενος στην ερχόμενη σχολική χρονιά και τον προγραμματισμό που γίνεται, ο διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Χαράλαμπος Σταχτέας ανέφερε πως καταγράφεται μια μείωση στους πρόσφυγες μαθητές κατά 15% που αναμένεται να φοιτήσουν στα σχολεία του νομού, καθώς μειώθηκε ο πληθυσμός αυτών των ηλικιών στις αντίστοιχες δομές διαμονής τους. Αρκετοί νέοι μεταβαίνουν σε άλλες χώρες για να βρουν τους δικούς τους ανθρώπους που είναι και ο αρχικός τους στόχος. Βέβαια από την άλλη δεν ξέρουμε, αν σε μερικές εβδομάδες θα έχουμε αύξηση, καθώς όλα εξαρτώνται από τις ροές μεταναστών προς την Ελλάδα».

Η έλλειψη γνώσης της ελληνικής γλώσσας
Ερωτηθείς για τις επιδόσεις των προσφυγόπαιδων, ο κ. Σταχτέας υπογράμμισε το γεγονός πως «οι προσφυγόπαιδες δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα. Είναι έφηβοι που μπορεί να μην ενδιαφέρονται να μάθουν τα ελληνικά, αφού από τη μια στιγμή στην άλλη μπορεί να φύγουν για άλλη χώρα. Έτσι πολύ λίγοι είναι αυτοί που καταφέρνουν να προαχθούν στις επόμενες τάξεις. Οι προσφυγόπαιδες θέλουν να φοιτήσουν, υπάρχει η διάθεση, αλλά το πρόβλημα είναι το αποτέλεσμα. Πάντως η πολιτεία προνόησε και έχει δημιουργήσει εκπαιδευτικές υποδομές για την εκπαίδευση αυτών των εφήβων που μπορούν να γίνουν και φορείς πολιτισμού. Επίσης μέσα από την εκπαίδευση, μπορεί να αντιμετωπιστεί και η παραβατικότητα».
Από την πλευρά του ο διευθυντής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργος Πολύζος επισήμανε πως τη σχολική χρονιά που ολοκληρώθηκε περίπου 40 προσφυγόπουλα φοίτησαν στην ελληνική εκπαίδευση. Οι 20 μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα σε δύο τμήματα του 5ου Δημοτικού Βόλου και άλλα 20 νήπια και προνήπια σε εκπαιδευτική δομή ΔΥΕΠ που λειτουργούσε εντός των εγκαταστάσεων του πρώην Μόζα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το