Τοπικά

Λιγότερα κρουαζιερόπλοια φέτος στο Βόλο “Θ”

krouazieroploio

Τριάντα οκτώ αφίξεις μέχρι τέλος του έτους

Μειωμένος εμφανίζεται προς το παρόν ο αριθμός των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου για το 2015, σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά, γεγονός που προκαλεί ήδη ανησυχίες για τις συνέπειες που θα έχει η συρρίκνωση αυτή στην τοπική οικονομία.

Μέχρι τέλος του έτους έχουν αναγγελθεί 38 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 52 συνολικά που καταγράφηκαν στο λιμάνι πέρυσι.

Χθες το πρωί κατέπλευσε στο λιμάνι το κρουαζιερόπλοιο «Costa Neoromantica», στην έκτη μέχρι σήμερα προσέγγισή του από την αρχή του χρόνου. Το με ιταλική σημαία κρουαζιερόπλοιο μετέφερε 1.200 Ευρωπαίους κυρίως τουρίστες, ενώ έχει 600 άτομα πλήρωμα. Προερχόταν από το Ναύπλιο και το απόγευμα απέπλευσε για Πειραιά.

Το «Costa Neoromantica» θα πραγματοποιήσει 11 ακόμη προσεγγίσεις στο λιμάνι του Βόλου μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους, αφού η πλοιοκτήτρια εταιρία «Costa» έχει επιλέξει την περιοχή ως χειμερινό προορισμό κρουαζιέρας. Ειδικότερα θα αφιχθεί στις 25 Μαρτίου, στις 6, 16 και 30  Απριλίου, στις 6, 18 και 30 Οκτωβρίου, στις 11 Νοεμβρίου και στις 10 Δεκεμβρίου. Όλοι οι κατάπλοι του θα είναι από το Ναύπλιο και οι απόπλοι του για Πειραιά.

Το «Costa Neoromantica» θα επιστρέψει στο Βόλο στις 3, 15 και 27 Ιανουαρίου 2016, στις 8 και 20 Φεβρουαρίου 2016, στις 3, 15 και 27 Μαρτίου 2016. Η «Costa Cruises» είναι ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ιταλίας και η πρώτη εταιρεία κρουαζιέρας στην Ευρώπη, που για 60 χρόνια προσφέρει διακοπές. Διαθέτει 16 κρουαζιερόπλοια.

Αναφορικά με τις υπόλοιπες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, αυτές υπολογίζονται συνολικά σε 27 μέχρι σήμερα, όπως έχουν αναγγελθεί στον Οργανισμό Λιμένα Βόλου από τα δύο ναυτιλιακά πρακτορεία «Iolcos» και «Παπαγεωργίου».

Η πρώτη άφιξη για τη νέα θερινή τουριστική περίοδο θα είναι στις 22 Μαρτίου με το κρουαζιερόπλοιο «Thomson Spirit», που θα καταπλεύσει από την Πάτμο. Θα ακολουθήσει το «Hamburg» την 1η Απριλίου από τη Θεσσαλονίκη.

Στις 12 Απριλίου έρχεται το «Europa» από τον Πειραιά και στις 14 Μαίου το «Aegean Odyssey» από την Θεσσαλονίκη. Στις 18 Μαίου καταπλέει το «Silver Wind» από Θεσσαλονίκη, στις 10 Ιουνίου το «Golden  Iris» από Πειραιά, στις 21 Ιουνίου το «Emerald Princess» από Πειραιά, στις του ίδιου μήνα το «Costa Neoclassica» από τον Πειραιά, στις 25 Ιουνίου το «Queen Victoria» από Κωνσταντινούπολη, ενώ στις 23 Ιουλίου αναμένονται δύο αφίξεις, του «Silver Spirit» από την Θεσσαλονίκη και του  «Ajamara Journey» από το Τσανάκαλε Τουρκίας.

Στις 28 Ιουλίου αναμένεται το «Club Med II» από την Ερεσσό, το οποίο θα έρθει άλλες δύο φορές στο Βόλο, στις 11 Αυγούστου από τη Λήμνο και την 1η Σεπτεμβρίου πάλι από την Ερεσσό, προκειμένου να συμμετάσχει σε ναυταθλητικές δραστηριότητες.

Στις 5 Αυγούστου θα καταπλεύσει το «Louis Aura» από την Θεσσαλονίκη, στις 9 του ίδιου μήνα το  «Aegean Odyssey»  από την Θεσσαλονίκη και στις 22 και 23 Αυγούστου τα «Silver Spirit» από την Θεσσαλονίκη και «Emerald Princess» από Πειραιά αντίστοιχα.

Στις 3 Σεπτεμβρίου θα καταπλεύσει το «Queen Victoria» από την Κωνσταντινούπολη, στις 8 του ίδιου μήνα το «Aegean Odyssey»  από την Θεσσαλονίκη, στις 28 Σεπτεμβρίου το «Riviera» από την Κωνσταντινούπολη και στις 29 του ίδιου μήνα το «Berlin» από την Ιτέα.

Επίσης στις 16 Σεπτεμβρίου θα καταπλεύσει το «Europa 2» από την Σκιάθο και στις 20 του μήνα το «Louis Aura» από τον Πειραιά.

Στις 3 Οκτωβρίου αναμένεται το «Minerva» από την Σκύρο, ενώ δύο αφίξεις έχουν αναγγελθεί για τις 4 Οκτωβρίου. Του «Voyager» από την Θεσσαλονίκη  και του «Europa 2» από τον Πειραιά. Στις 10 Οκτωβρίου αναμένεται το «Silver Spirit» από την Θεσσαλονίκη, στις 15 του ίδιου μήνα θα καταπλεύσει το «Silver Wind» και τέλος στις 17 Οκτωβρίου θα καταπλεύσει το «Island Sky». Στις 17 Νοεμβρίου αναμένεται το  «Hamburg»  από την Θεσσαλονίκη.

Καλή συγκυρία για το λιμάνι του Βόλου αποτελεί το ότι συνεχίζονται οι συγκρούσεις στη Συρία. Επίσης τα κρουαζιερόπλοια έχουν περιορίσει τις προσεγγίσεις στην Αίγυπτο και τη Λιβύη, λόγω της κυβερνητικής και πολιτικής αστάθειας και στις χώρες αυτές.

Κάθε άφιξη κρουαζιερόπλοιου αφήνει, σύμφωνα με υπολογισμούς, περίπου 10.000 ευρώ στα ταμεία του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ), έξοδα για ρυμουλκά, ανεφοδιασμό με νερό, αποκομιδή σκουπιδιών κ.αλ. Στους υπολογισμούς φυσικά δεν περιλαμβάνεται τι αφήνουν στην πόλη του Βόλου επιβάτες και πλήρωμα κάθε πλοίου.

Η περιοχή μας εξάλλου μπορεί να μεγιστοποιήσει τα οφέλη που έχει από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και, ιδιαιτέρως, του «home-porting», το οποίο δίνει 10 φορές περισσότερα έσοδα για την ελληνική οικονομία από ό,τι η απλή κρουαζιέρα.

Το 2013 στο λιμάνι του Βόλου έγιναν συνολικά 31 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, δηλαδή σημειώθηκε αύξηση κατά 50%, σε σχέση με το 2012, όταν είχαν καταπλεύσει 21 κρουαζιερόπλοια.

Χρυσές εποχές για την κρουαζιέρα στο λιμάνι του Βόλου ήταν το 2011, οπότε καταγράφηκαν 61 αφίξεις πλοίων με 72.796 επιβάτες και το 2002 με 72 αφίξεις και 75.633 επιβάτες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το