Τοπικά

Λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις 3 υποψήφιες περιγράφουν την εμπειρία της τηλεκπαίδευσης και τους στόχους τους

Η υπομονή, η αισιοδοξία, η ψυχική ισορροπία και η προσπάθεια για ασφάλεια είναι οι νέες στάσεις και τα συναισθήματα που καλούνται να έχουν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, προκειμένου να μείνουν προσηλωμένοι στον στόχο τους, να συνεχίσουν να διαβάζουν και να προσπαθούν για να εισαχθούν στις σχολές που επιθυμούν.

Ένας μεγάλος αγώνας για τους φετινούς υποψήφιους που πέρα από το γνωστό άγχος της όλης κοπιαστικής προσπάθειας, έχουν να αντιμετωπίσουν και την πανδημία με τις απρόβλεπτες εξελίξεις της.
Η γενιά των φετινών υποψήφιων είναι αντιμέτωπη με τις περισσότερες δυσκολίες, αν σκεφθεί κανείς πως από τους έξι μέχρι τώρα μήνες μαθημάτων, οι 3,5 ήταν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή και οι 2,5 μέσα στις αίθουσες.
Ωστόσο εδώ και μια εβδομάδα οι τελειόφοιτοι επέστρεψαν ξανά στα θρανία με το χαμόγελο να μην κρύβεται, έστω και αν είναι καλυμμένο από τη μάσκα.
Η «Θ» συνομίλησε με τις υποψήφιες του 8ου ΓΕΛ Βόλου που μετέφεραν τις εμπειρίες τους από την τηλεκπαίδευση, αλλά και τις ελπίδες τους για τον φετινό τους στόχο.

Οι μαθητές κουράστηκαν από την τηλεκπαίδευση
Η Ελίνα Σαρσέντου αναφέρθηκε στην εμπειρία της τηλεκπαίδευσης λέγοντας πως «παρουσιάστηκαν δυσκολίες, όπως με τη σύνδεση, με την αμεσότητα που απαιτείται σε ορισμένα μαθήματα, αλλά από την άλλη υπήρχε τουλάχιστον μια εκπαιδευτική διαδικασία που κύλησε».
Η ίδια υπογράμμισε και την κούραση των μαθητών που ήταν αναγκασμένοι να μένουν τόσες πολλές ώρες καθημερινά πίσω από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για τις ανάγκες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
«Μας έλειψε η επικοινωνία με τους συμμαθητές μας, η διεύρυνση των παραστάσεων, το αίσθημα ότι θα ξυπνήσεις το πρωί, θα ετοιμαστείς και θα βγεις έξω για να πας στο σχολείο και να ακολουθήσεις το καθημερινό σου πρόγραμμα. Επίσης μας έλειψε η ποιότητα της διά ζώσης διδασκαλίας και η αλληλεπίδραση που υπάρχει. Εξάλλου μόνος σου μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, αγχώνεσαι περισσότερο» τόνισε.
Η Ελίνα στοχεύει να εισαχθεί σε τμήμα Ψυχολογίας. «Μου αρέσει η ψυχολογία, ασχολούμαι με τα ζητήματα της ψυχικής υγείας που τόσο έχουμε ανάγκη αυτή την περίοδο και νομίζω ότι μου ταιριάζει. Παράλληλα μετά τις δυσκολίες που προκάλεσε η οικονομική και τώρα η υγειονομική κρίση, εκτιμώ ότι θα υπάρχουν ευκαιρίες για εργασία» ανέφερε.

Τόνωση ηθικού και ψυχολογίας
Παίρνοντας τον λόγο η Μαριλέττα Βούλγαρη επισήμανε πως «χάρηκα πολύ που επέστρεψα στα θρανία και ήρθα σε επαφή με συμμαθητές και καθηγητές. Μετά από μήνες αδράνειας και παθητικότητας μπροστά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, αυτή η επιστροφή αναπτερώνει το ηθικό και την ψυχολογία μας και είναι κάτι που χρειαζόμασταν όλοι. Απομένουν δύο μήνες μέχρι τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων και οι υποψήφιοι έχουν ανάγκη την ψυχολογική τόνωση, αλλά και την ενεργοποίηση, καθώς για αρκετούς μήνες ήταν υποχρεωμένοι να κάθονται μπροστά σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, χωρίς να κινούνται και να έρχονται σε επαφή με τον κόσμο. Και πιστεύω πως οτιδήποτε μπορούμε να αποκομίσουμε από τη διά ζώσης διδασκαλία, έστω και αυτό το δίμηνο που απομένει, θα μας ωφελήσει πολύ».
Οι φετινοί υποψήφιοι εκτιμούν ότι είναι άτυχοι, καθώς πέρα από το καθιερωμένο άγχος και τον μεγάλο αγώνα για την εισαγωγή στις πανελλαδικές, βιώνουν και μια πανδημία με επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων. «Τουλάχιστον δεν ξέρουμε, αν όντως είμαστε η πιο άτυχη γενιά, καθώς δεν ξέρουμε τι θα συμβεί στο μέλλον» ανέφερε η Μαριλέττα και πρόσθεσε πως «είναι μια δύσκολη χρονιά, αλλά ευελπιστούμε όλοι να πετύχουμε τους στόχους μας μένοντας ασφαλείς και προσέχοντας τους εαυτούς μας και τους γύρω μας. Άλλωστε οι έφηβοι πάντα έχουν όνειρα και τα διεκδικούν».
Το ενδιαφέρον της για σπουδές στρέφεται είτε στις διεθνείς και ευρωπαϊκές σπουδές είτε σε σχολές που σχετίζονται με τον πολιτισμό.
«Γενικότερα με ενδιαφέρει να ασχολούμαι με τους ανθρώπους, να επικοινωνώ, να μελετώ τους πολιτισμούς άλλων κοινωνιών, καθώς ήδη ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία» κατέληξε.

Να μείνουμε αισιόδοξοι πιστεύοντας στις δυνατότητές μας
Από την πλευρά της η Χρύσα Σκρίμπα ανέφερε πως στόχος της είναι να εισαχθεί στο Ιστορικό, καθώς της αρέσει πολύ η ιστορία, η έρευνα, πώς τα ιστορικά γεγονότα μπορούν να συνδεθούν με τη σύγχρονη εποχή.
«Με την πανδημία ζούμε μια ιστορική εποχή και σε λίγα χρόνια, όλα αυτά που βιώνουμε, θα αναφέρονται στα σχολικά βιβλία. Μετά από αυτή την εμπειρία η κοινωνία μας θα περάσει σε μια άλλη εποχή. Και μία από αυτές τις διαστάσεις θα είναι η μεγαλύτερη ενεργοποίηση των πολιτών για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων» τόνισε η μαθήτρια.
Ερωτηθείσα με ποια εφόδια θα έπρεπε να είναι ενισχυμένος ο υποψήφιος για να αντέξει όλη αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση, απάντησε πως «χρειάζεται σίγουρα υπομονή, ψυχική ισορροπία για να μείνει προσηλωμένος στη μελέτη, αλλά και αισιοδοξία, παρότι οι καταστάσεις δεν το ευνοούν. Επίσης πρέπει να πιστεύει στον εαυτό του, στις δυνατότητές του για να πετύχει. Οι επόμενοι δύο μήνες είναι πολύ κρίσιμοι και οι υποψήφιοι θα πρέπει να μείνουν συγκεντρωμένοι στους στόχους τους» υπογράμμισε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το