Ελλάδα

«Λεωφορείον ο… τρόμος» στη Θεσσαλονίκη – τι καταγγέλλουν οι πολίτες

newego_LARGE_t_1101_54163981

Με μελανά χρώματα περιγράφουν οι Θεσσαλονικείς την κατάσταση σε μερικές από τις κεντρικές γραμμές των λεωφορείων της συμπρωτεύουσας, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, καθώς κατήγγειλαν μεταξύ άλλων κάπνισμα των οδηγών, επικίνδυνη οδήγηση, τραυματισμούς, λιποθυμίες, παραβίαση ΚΟΚ κ.λπ.

Στην έρευνα, συμμετείχαν 8.784 καταναλωτές και πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 11/11/2014-20/11/2014, μέσω ερωτηματολογίου, που αναρτήθηκε, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ. και εκτυπώθηκε, για όσους δεν είχαν πρόσβαση, στο internet. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά και γραπτά (στα γραφεία του ΚΕ.Π.ΚΑ.) με την συντριπτική πλειοψηφία να έχει συμπληρωθεί ηλεκτρονικά.

Ενδεικτική της έκτασης του προβλήματος είναι η μαζική συμμετοχή των πολιτών, καθώς όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, «είναι η πρώτη φορά, στα 33 χρόνια λειτουργίας του ΚΕ.Π.ΚΑ., που μια έρευνά μας έχει τόσο μαζική συμμετοχή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (πάνω από 4.000 απαντήσεις, σε 3 ημέρες)».

Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να αλλάξει άμεσα πολιτική ο ΟΑΣΘ στη μείωση συχνότητας δρομολογίων (29%), την αύξηση του κομίστρου (26%), την υπερφόρτωση των λεωφορείων (21%) και την διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων (13%).

Σαράβαλα λεωφορεία-κονσέρβες με λιποθυμίες
Οι καταγγελίες ειδικά για την γραμμή που συνδέει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό με τα ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης είναι αποκαλυπτικές:

«Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια, Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται ‘κονσέρβες’. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη».

«Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητες και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζωα».

«Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από το σταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!»

«Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!»

«Για να χωρέσω έστω και στην πόρτα του 52 για να γυρίσω σπίτι μου έκανα 45 λεπτά λόγω υπερφόρτωσης-λόγω μειωμένων δρομολογίων»

«Κάθε πρωί και μεσημέρι, στην γραμμή 52 προς και από το Τει της Σίνδου επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν? Πότε θα συμβεί κανένα ατύχημα.»

Εκτός της γραμμής 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι.) στην οποία αναφερόταν το 10,5% των καταγγελιών, άλλες γραμμές στις οποίες εστίασαν οι πολίτες ήταν:

  • 14 (ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 7%
  • 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,7%
  • 12 (ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ) 6,2%
  • 10 (ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,1% και
  • 31 (ΒΟΥΛΓΑΡΗ – Κ.Τ.Ε.Λ.) 6%.

Χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι:

  • 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ
  • 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ
  • 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ
  • 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι.

Ως προς τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο ΟΑΣΘ:

  • 97% των επιβατών θεωρεί τη μείωση της συχνότητας δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 97% των επιβατών θεωρεί την υπερφόρτωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντίτιμου του εισιτηρίου, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 88% των επιβατών θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 87% των επιβατών θεωρεί σημαντικό πρόβλημα το γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν ρέστα.
  • 83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 79% των επιβατών θεωρεί την ελλιπή ενημέρωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 78% των επιβατών θεωρεί την κακή συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 76% των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 66% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη αναγγελίας, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • 58% των επιβατών θεωρεί την κακή κατάσταση των στάσεων, ως σημαντικό πρόβλημα.

Είδος πρώτης ανάγκης στην συμπρωτεύουσας

Οι αριθμοί των δημόσιων μεταφορών στη Θεσσαλονίκη δείχνουν ότι τα αστικά λεωφορεία παραμένουν είδος πρώτης ανάγκης στην πόλη, καθώς:

  • 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).
  • 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.
Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το