Τοπικά

Λαμπρινίδης: Ο Α. Μπέος συνεχίζει να ανακοινώνει έργα της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΦΕΡΩΝ

Με αφορμή τις ανακοινώσεις του Δημάρχου Βόλου Α. Μπέου, για “αποξήλωση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων”, ο τέως Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου, Φώτης Λαμπρινίδης, υπενθυμίζει με δήλωσή του οτι πρόκειται για εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη από το περασμένο καλοκαίρι, μετά την πρωτοβουλία της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής να προχωρήσει σε παρεμβάσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του δικτύου. Σε οτι αφορά τον σχεδιασμό του έργου, ο κ. Λαμπρινίδης προτρέπει τον κ. Μπέο να αναζητήσει τους υπεύθυνους στον κύκλο των στενών συνεργατών του.

Η δήλωση Λαμπρινίδη:

«Ο Δήμαρχος Βόλου κ.Μπέος, έξι σχεδόν μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της Δημοτικής Αρχής, συνεχίζει ακόμη να ανακοινώνει έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή.

Σειρά αυτή τη φορά είχε η “αποξήλωση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων”, που ανακοινώθηκε με το γνωστό πομπώδη τρόπο. Φυσικά “παρέλειψε”, κατά τη συνήθη τακτική του, να αναφέρει ότι πρόκειται για εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη από το περασμένο καλοκαίρι, αρχής γενομένης από τις οδούς Φερών και Γιαννιτσών (βλ. σχετική φωτογραφία από την επίσκεψη του τέως Δημάρχου, Π.Σκοτινιώτη, στο έργο της οδού Φερών).

Συγκεκριμένα, στην προσπάθειά της να αποδώσει στους χρήστες λειτουργικό και ασφαλές το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων που είχε κατασκευαστεί από τον τέως Δήμο Βόλου, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή υιοθέτησε σειρά παρεμβάσεων με βάση μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας, η οποία αποφασίστηκε να υλοποιείται σταδιακά, σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου.

Από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή δημοπρατήθηκαν δύο τμήματα της μελέτης, συνολικού προϋπολογισμού 100.000€. Το πρώτο έργο προβλέπει αναμόρφωση του δικτύου στην οδό Φερών και μεταφορά του ποδηλατόδρομου επί του πεζοδρομίου, αποξήλωση στην οδό Γιαννιτσών (έχουν ήδη υλοποιηθεί), καθώς και αποξήλωση στο τμήμα της οδού Μεταμορφώσεως, από την οδό Στρατηγού Μακρυγιάννη έως και Παλαμά (βρίσκεται σε εξέλιξη). Οι σχετικές εργασίες, ειδικότερα, περιλαμβάνουν αποξηλώσεις των νησίδων σκυροδέματος, καθώς και του παλαιού ασφαλτοτάπητα όπου απαιτείται, αποκαταστάσεις της επιφάνειας του δικτύου, νέες διαγραμμίσεις, σημάνσεις και τοποθέτηση μεταλλικών ανακλαστήρων “μάτια γάτας”. Επίσης προβλέπονται ανακατασκευές ρείθρων και αποκαταστάσεις οδοστρώματος.

Το δεύτερο έργο, περιλαμβάνει παρεμβάσεις στις οδούς Ρήγα Φεραίου, Μικρασιατών, Εθνικής Αντιστάσεως, Στρατηγού Μακρυγιάννη και Δημητρίου Πολιορκητού. Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν διαμόρφωση των διασταυρώσεων, δημιουργία εσοχών στα πεζοδρόμια για τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων, οριοθέτηση της κυκλοφορίας των οχημάτων με την κατά μήκος συνεχή διαγράμμιση, καθαίρεση παράνομων ραμπών και τοποθέτηση πλαστικών οριοδεικτών.

Εμείς προφανώς και διαφωνούμε με τον τρόπο που είχε κατασκευαστεί στο παρελθόν το δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Πάντως αν ο κ.Μπέος θέλει να αναζητήσει τους υπεύθυνους σχεδιασμού του έργου, δεν έχει παρά να τους αναζητήσει στον κύκλο των στενών συνεργατών του. Η δική μας αντίληψη, αντίθετα, αποτυπώνεται στον τρόπο που κατασκευάσαμε τον ποδηλατόδρομο στο παραλιακό μέτωπο έως τις Αλυκές. Ωστόσο, δεν συμφωνούμε με ισοπεδωτικές λογικές του τύπου να ξηλωθεί το “έκτρωμα”, γι’ αυτό και επιλέξαμε το δύσκολο δρόμο. Με τον τρόπο αυτό, θελήσαμε να αποτρέψουμε το να επιστραφεί στο αυτοκίνητο δημόσιος χώρος στο κέντρο της πόλης και τις συνοικίες, καθώς επίσης την όχληση και τη ρύπανση. Αντίθετα, με βάση και τη σταθερή θέση μας υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας,  θελήσαμε να διασφαλίσουμε την απόδοση του δημόσιου χώρου στην ήπια κυκλοφορία, σε όφελος των πεζών και των ποδηλατών.

Πιστεύουμε ότι η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να συνεχίσει με την ίδια αντίληψη, ολοκληρώνοντας τις αναγκαίες παρεμβάσεις, σύμφωνα πάντοτε με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου, όπως επίσης και ολοκληρώνοντας το δίκτυο ποδηλατοδρόμων με πόρους του νέου ΕΣΠΑ. Αυτό που προέχει, είναι η στήριξη της λειτουργίας του δικτύου από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους φίλους του ποδηλάτου και της ήπιας κυκλοφορίας.  Από την πλευρά τους οι τοπικές αρχές, Δήμος, Αστυνομία, χρειάζεται να αναλάβουν τις δικές τους ευθύνες. Μαζί με την αναγκαία βελτίωση του δικτύου, χρειάζεται η στήριξη και η συνέργια όλων για την ενσωμάτωση και τη θετική αποδοχή του δικτύου στην καθημερινή λειτουργία της πόλης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το