Τοπικά

Λαχανόκηπος και κήπος από τα χέρια των μαθητών “Θ”

Έναν όμορφο λαχανόκηπο με τοματιές, μελιτζάνες και άλλα κηπευτικά είδη, καθώς και έναν κήπο, στον οποίο έχουν φυτευτεί 20 διαφορετικά είδη φυτών, δημιούργησαν οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Βόλου στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιήθηκε στο σχολείο, ενώ είχαν συνεργασία και με Δημοτικό Σχολείο της Αθήνας στο πλαίσιο της σύνδεσης της πρωτοβάθμιας με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο κήπος διαμορφώθηκε σε μια πλευρά του διδακτηρίου, όπου υπήρχαν ξερά χόρτα και κόντευε να γίνει εστία ρύπανσης, ενώ παράλληλα διαμορφώθηκε και το εργαστήριο φυσικών επιστημών.
Στην όλη δράση συμμετείχαν και μαθητές σχεδόν από όλο το σχολείο, ενώ στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα δραστηριοποιήθηκαν 20 περίπου άτομα.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το φθινόπωρο και επικεντρώθηκε τόσο στον κήπο, όσο και στο λαχανόκηπο. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον και δημιούργησαν συνθήκες, ώστε ο εξωτερικός χώρος του σχολείου να είναι πιο ελκυστικός.
Υπεύθυνη του περιβαλλοντικού προγράμματος ήταν η καθηγήτρια Φυσικής κ. Νίκη Χατζηκυριάκου έχοντας για συνεργάτρια την αναπληρώτρια καθηγήτρια Φιλολογίας κ. Ελίντα Μαΐση.
Οι μαθητές που συμμετέχουν στην όλη δραστηριότητα, είναι οι εξής: Ιωάννα Σγαρδώνη, Ιωάννα Χαρδαλούπα, Μαρία Χατζηπλή, Νάνσυ Τσουκαλά, Γιώργος Ροδίτης, Νίκος Ζαχαρός, Κυριάκος Παπουτσής, Αθηνά Θεολόγη, Σπυριδούλα Θάνου, Αλεξάνδρα Τουρσούγκα, Πλωμαρίτη Στέλλα, Βαγγέλης Βαρσάμης, Χρήστος Σιάσιος, Ισμήνη Νόνη, Μαρία Ζυμάρη, Στεριάνα Βηλαρά, Ισμήνη Ταπραντζή, Χριστίνα – Αικατερίνη Δήμτσα.
Η κ. Χατζηκυριάκου τόνισε πως «οι παρεμβάσεις έγιναν σε τρία επίπεδα. Πρώτον, διαμορφώθηκε ένας κήπος με 20 διαφορετικά είδη φυτών, όπως τριανταφυλλιές, μαργαρίτες, ενώ τοποθετήσαμε και αυτόματο πότισμα. Επίσης είχαμε τη συνδρομή της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου. Δεύτερον, κατά τη διάρκεια της χρονιάς δημιουργήσαμε το λαχανόπηκο σε ένα χώρο του σχολείου και εκεί φυτεύτηκαν τοματιές, πιπεριές, μελιτζάνες, μαρουλάκια, αρωματικά φυτά. Η προσπάθεια θα συνεχιστεί και του χρόνου και στο πλαίσιο της δημιουργίας του αειφόρου σχολείου ενεργοποιήθηκαν οι μαθητές του περιβαλλοντικού προγράμματος, αλλά και μαθητές από όλο το σχολείο. Τρίτον, αναμορφώθηκε και το εργαστήριο φυσικών επιστημών.
Ο μαθητής της Α’ τάξης Γιώργος Ροδίτης τόνισε πως «μου αρέσει πολύ να βρίσκομαι σε ένα περιβάλλον που έχουμε δίπλα μας το πράσινο και μου θυμίζει κάτι διαφορετικό, πέρα από τους τέσσερις τοίχους του διδακτηρίου. Ήταν πολύ καλό που κάναμε αυτή την πρωτοβουλία».
Από την πλευρά του ο μαθητής Κυριάκος Παπουτσής ανέφερε «πως σχεδιάσαμε όλη την παρέμβαση για πολύ καιρό, κοπιάσαμε και χαρήκαμε που την ολοκληρώσαμε. Μάλιστα εξωραΐσαμε ένα χώρο, στη θέση του κήπου, που ήταν σε άσχημη κατάσταση, είχε κουνούπια, ποντίκια και μύριζε».
Από την πλευρά της η μαθήτρια της Γ’ τάξης Αθηνά Θεολόγη υπογράμμισε πως «τα λουλούδια δίνουν ζωή στο χώρο, τον ομορφαίνουν και κάνουν πιο καθαρό το περιβάλλον. Εμείς δημιουργήσαμε και το λαχανόκηπο, αλλά και τον κήπο. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως στο σχολείο περνάμε τη μισή μας μέρα».
Παίρνοντας το λόγο η μαθήτρια Σπυριδούλα Θάνου τόνισε πως στο λαχανόκηπο φυτεύτηκαν κηπευτικά, ενώ τοποθετήθηκε και κομποστοποιητής για να παράγεται χώμα».
Ο μαθητής της Γ’ τάξης Νίκος Ζαχαρός τόνισε πως «μέσα στο πρόγραμμα εντασσόταν και η αναβάθμιση του εργαστηρίου φυσικών επιστημών, όπου λαμβάνουμε τη γνώση για να προχωρούμε στη δράση».
Παίρνοντας το λόγο η μαθήτρια Νάνσυ Τσουκαλά σημείωσε πως «μετά τις παρεμβάσεις έχει αλλάξει η θέα του σχολείου και τα πάντα έγιναν πιο όμορφα, με τον εμπλουτισμό των χρωμάτων, από τα οποία αφαιρέθηκε το γκρίζο που υπήρχε πριν».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το