Τοπικά

Λ. Γαϊτάνης: “Εφικτή η κατάργηση του σταθμού διοδίων στο Μοσχοχώρι”

IMG_0545

Εφικτή θεωρεί την κατάργηση των διοδίων του Μοσχοχωρίου ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου Λάζαρος Γαϊτάνης. Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου επισήμανε ότι αυτό μπορεί να γίνει σταδιακά και χαιρέτησε την εξαγγελία του αρμόδιου υπουργού Γ. Σταθάκη για αναθέωρη των συμβάσεων με τις εργολαβικές εταιρείες, τη μείωση των τιμών των διοδίων και τη χρήση ηλεκτρονικής κάρτας για πληρωμή διοδίων ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε οδηγός στην εθνική οδό.

Η σημερινή συνέντευξη Τύπου δόθηκε με αφορμή την αυριανή ημερίδα που διοργανώνει ο Δικηγορικός Σύλλογος Βόλου και ο Δήμος Ρήγα Φεραίου, υπό την αιγίδα του ΤΕΕ Μαγνησίας, με θέμα “Σταθμοί διοδίων. Κοινωνικά προβλήματα – νομικά ζητήματα”. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ στις 7:30 μ.μ. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν: Ο δήμαρχος Ρήγα Φεραίου Δημ. Νασίκας με θέμα “Επιπτώσεις των σταθμών διοδίων στην τοπική κοινωνία”, ο επικ. Καθηγητής Διοικ. Δικαίου Χρήστος Δετσαρίδης με θέμα “Συμβάσεις παραχώρησης για κατασκευή αυτοκινητόδρομων. Νομικά ζητήματα” και ο δικηγόρος Βόλου Άγγελος Αγγελίδης με θέμα “Διόδια και ποινικές διώξεις”. Στην ημερίδα παρέμβαση θα κάνει και ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός αλλά και βουλευτές του νομού και κινήσεις πολιτών.

Ο κ. Γαϊτάνης απηύθυνε κάλεσμα συμμετοχής στην αυριανή ημερίδα και ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το 2007, δόθηκαν για πρώτη φορά τα διόδια σε εργολαβικές εταιρίες, οι οποίες μέχρι να ολοκληρώσουν τα έργα στην εθνική οδό (2012) δεν ήταν υποχρεωμένες να αποδίδουν κάποιο αντίτιμο στο ελληνικό δημόσιο. Από την ενέργεια αυτή το δημόσιο έχανε από 80 έως 100 εκ. Ευρώ το χρόνο, την ίδια ώρα που οι εργολαβικές εταιρείες κέρδιζαν από την αύξηση των τιμών των διοδίων, με μεγάλους χαμένους βέβαια τους οδηγούς. “Σταδιακά μειώθηκε η αγοραστική δύναμη των οδηγών με την κρίση, τα έργα σταμάτησαν, κανείς δεν αντέδρασε, αλλά “δεν μπορούμε να παραμένουμε αδιάφοροι όταν χάνουν τη ζωή τους τρεις νέοι άνθρωποι” στην παλιά εθνική οδό Βόλου-Λάρισας”, τόνισε ο κ. Γαϊτάνης και πρόσθεσε οτι αυτό συμβαίνει επειδή όλοι πλέον χρησιμοποιούν τους παράδρομους οι οποίοι δεν διαθέτουν τις προδιαγραφές για τόσο μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Στο μεταξύ, το δημόσιο πλήρωσε 1,7 δις και εδωσε και 500 εκ. ευρώ στις εταιρείες για να ξεκινήσουν εκ νέου τα έργα. Την ίδια στιγμή τα διόδια είναι πανάκριβα. Για να κάνει κάποιος τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα πρέπει να καταβάλλει 30 ευρώ και 70 λεπτά στους 12 σταθμούς διοδίων που παρεμβάλλονται, ενώ τα διόδια Μοσχοχωρίου είναι τα ακριβότερα όλων. “Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό; Επειδή μέσω αυτών συνδέονται οι δύο μεγαλύτερες πόλεις της Κεντρικής Ελλάδας;” Τέλος ο κ. Γαϊτάνης υπενθύμισε ότι τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και οι ΑΝΕΛ, που τώρα συγκυβερνούν, προεκλογικά είχαν ζητήσει να καταργηθούν όλα τα διόδια στο Νομό Λάρισας, τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στον οδικό άξονα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το