Άρθρα

κυκλο – φ – οριακα … από τον Χαράλαμπο Σκυργιάννη

Χριστός Ανέστη συμπολίτες! Πάσχα το Άγιον με «χειρουργικούς» βομβαρδισμούς στην Συρία – ευτυχώς το Άγιο Φως ήταν εκτός βεληνεκούς – προκειμένου να καταστραφούν «οι δυνατότητες παραγωγής χημικών όπλων» κάτι λίγες ώρες πριν φτάσουν επί τόπου οι διεθνείς ελεγκτές, οι οποίοι ήδη κατέστησαν άχρηστοι, άλλωστε ήταν εξ αρχής, το ξέρουν όλοι άπαντες ότι δεν υπάρχουν χημικά όπλα στην Συρία – όπως δεν υπήρχαν και στο Ιράκ επί Σαντάμ Χουσεΐν.

Στο ίδιο έργο θεατές, αγαπητοί μου, μοιραίοι και άβουλοι, να παλεύουμε με όλες τις μικρές μας δυνάμεις να ανακουφίσουμε τον πόνο εκατομμυρίων ανθρώπων που εγκαταλείπουν τις πατρογονικές εστίες τους υπό την θανάσιμη απειλή παραφρόνων «χειρουργών» (ή μήπως σωστότερο θα ήταν, σ’ αυτή την περίπτωση, να ανεβεί ο τόνος στην παραλήγουσα, «χειρούργος», όπως «κακούργος», «ραδιούργος» κλπ.).
Προκηρύχθηκε από τον Δήμο Βόλου «Κυκλοφοριακή Μελέτη υλοποίησης της διαμόρφωσης των οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη ως οδών ήπιας κυκλοφορίας» και το ΤΕΕ Μαγνησίας καλά έκανε και ενημέρωσε όλους τους συναδέλφους Μηχανικούς σχετικά, μεταξύ των οποίων και εμένα. Κατόπιν αυτού απάντησα στο ΤΕΕ σεμνά και ταπεινά τα εξής: Συνάδελφοι, ενημερώστε, παρακαλώ, τους συναδέλφους, ενδιαφερόμενους και μη για την προκηρυχθείσα “μελέτη”, ότι: 1. Η οδός Καραμπατζάκη είναι χαρακτηρισμένη οδός Ήπιας Κυκλοφορίας από το καλοκαίρι του 1995, ήτοι εδώ και 23 χρόνια. Ο Δήμος Βόλου ΔΕΝ το γνωρίζει αυτό. 2. Βασική αρχή σχεδιασμού για τις οδούς και τις περιοχές Ήπιας Κυκλοφοριάς αποτελεί η ΜΗ ΔΙΑΜΠΕΡΟΤΗΤΑ της κυκλοφορίας. Ο Δήμος Βόλου ΔΕΝ το θέλει αυτό. 3. Είναι ευχής έργον να χαρακτηρισθεί, ύστερα από αποχαρακτηρισμό από Δευτερεύουσα Αρτηρία και ύστερα από πραγματική μελέτη, η οδός Ζάχου ως πραγματική οδός Ήπιας Κυκλοφορίας, παίρνοντας υπόψη και την παραπάνω βασική αρχή. Ο Δήμος Βόλου ΔΕΝ το θέλει αυτό. Κατόπιν αυτών, και επειδή τα λεφτά είναι πολλά, εύχομαι ειλικρινά σε όλους τους συναδέλφους μελετητές “Καλή Επιτυχία” σ’ αυτήν την άνευ αντικειμένου μελέτη.
Ταύτα εμήνυσα και αμαρτίαν ουκ έχω. Τελείωσε και κυκλοφορείται και ο δεύτερος κυκλικός κόμβος, από την Μεγάλη Πέμπτη, αν ορθώς θυμάμαι, και όλα καλά. Κάτι λίγο κακό γίνεται με την έξοδο στην οδό Σέκερη των υπεραστικών και των αστικών λεωφορείων από τους χώρους αφετηρίας τους αλλά είναι αναπόφευκτο. Και η οδός Σέκερη κανονικά, μονόδρομος κατά την είσοδο, από Λεωφόρο Αθηνών προς Κέντρο. Θυμήθηκα (τι το θέλω και θυμάμαι…) μια παλιότερη συζήτηση με τον νυν αρμόδιο μελετητή του κυκλικού κόμβου, κατά την οποία με «εγκαλούσε» γιατί δεν πρότεινα μια λωρίδα αντίθετης κίνησης επί της γέφυρας της οδού Σέκερη, από Ζάχου μέχρι Αλαμάνας, για να μπαίνουν «εύκολα» τα οχήματα των πανεπιστημιακών στο parking πίσω από το κτήριο της Χωροταξίας και να μην «αναγκάζονται» να κάνουν την (τεράστια…) περιπορεία από την Λεωφόρο Αθηνών. Ευτυχώς που τότε είχα το «θάρρος» να απαντήσω ότι αυτά δεν γίνονται σε σοβαρά αστικά οδικά δίκτυα, που τα μελετούν σοβαροί επιστήμονες…
Γράφοντας για λεωφορεία μου ξαναήρθε στον νου η παλιά απορία σχετικά με το εξωτερικό χρώμα αυτών των οχημάτων. Εγώ ήξερα ότι τα υπεραστικά λεωφορεία είναι πράσινα και τα αστικά μπλε. Τέλος. Ήξερα επίσης ότι τα ακριβή χρώματα, καθώς και οι δυνατοί συνδυασμοί με λευκό ή/και εκρού προβλέπονταν σε συγκεκριμένη νομοθεσία. Από μία χρονική στιγμή, κάπου πριν 5-6 χρόνια, και μετά άρχισα να βλέπω όλο και περισσότερα άσπρα υπεραστικά με μια χαριτωμένη «πινελιά» πράσινο και τελευταία χωρίς κι αυτήν. Το ανάλογο άρχισε να συμβαίνει στα αστικά, σήμερα είδα κι ένα κάτασπρο και …ησύχασα. Υπάρχει κάποιος να μου πει τι ακριβώς συμβαίνει; Ή είναι κι αυτό ένα θέμα «δημιουργικής ελευθερίας στην έκφραση» που τόσο πολύ διαφημίζεται στην παντέρμη μνημονιακή Ελλάδα μας;
Τέλος. Αποχαιρετισμός στον Αρχηγό Αντώνη Ζιούρα. Γεια σας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το