Άρθρα

κυκλο – φ – οριακα 

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Πάει κι ο καλός μήνας Αύγουστος, οσονούπω μας αφήνει και παραχωρεί τη θέση του στον περίφημο μήνα Σεπτέμβριο (έβδομο στη σειρά στο ρωμαϊκό ημερολόγιο, που ξεκινούσε τον Μάρτιο, εξ ου και το Σεπτεμ- από το λατινικό septem), τον μήνα όπου όλα ΘΑ γίνουν. Από το κλασικό «Ραντεβού τον Σεπτέμβρη» των χειμερινών κινηματογράφων, που παραχωρούσαν για το καλοκαίρι τη θέση τους στους θερινούς, μέχρι, βεβαίως, τα Σχολεία και τα πρωτοβρόχια, τη δίαιτα και τις ιατρικές εξετάσεις μετά τα καλοκαιρινά τσίπουρα, την προετοιμασία του καυστήρα ή/και την προμήθεια των ξύλων ή των πέλετ, την προετοιμασία της χειμερινής γκαρνταρόμπας, την οργάνωση των σχεδιασμών για το άδηλο μέλλον και λοιπά πολλά.
Ένας περίεργος μήνας είναι ο Σεπτέμβρης, που ποτέ δεν εκπληρώνει τους σχεδιασμούς και τα όνειρά μας…

Πάντως τα Σχολεία θα ξεκινήσουν, πότε ακριβώς θα μάθουμε εν καιρώ. Και μάσκες θα υπάρξουν και παγουράκια και 70.000 ηλεκτρονικοί υπολογιστές, καλού κακού – το νούμερο ακούγεται εξωπραγματικό για τα ελληνικά δεδομένα, όπως και τα 3 εκατ. καινούργια θρανία, πλαστικά, με ρόδες για τη ρύθμιση των αποστάσεων, παρακαλώ, που έχει παραγγείλει το ιταλικό κράτος. Πραγματικά απίστευτα πράγματα συμβαίνουν, συμπολίτες. Και υπάρχουν κάποιοι βιομηχανικοί-βιοτεχνικοί κλάδοι που επωφελούνται θεαματικά από αυτή την αναταραχή. Π.χ. πολύ απλά, όσοι παράγουν, επεξεργάζονται, εγκαθιστούν διαχωριστικά πλεξιγκλάς, βεβαίως όσοι παράγουν και εμπορεύονται μάσκες και αντισηπτικά, αλλά για σκεφτείτε και τη βιομηχανία που θα κατασκευάσει έτσι ξαφνικά 3 εκατομμύρια θρανία!
Φίλοι αναγνώστες των προηγούμενων κυκλο-φ-οριακων είδαν τον χάρτη της «Οδομηχανικής» και μου ζήτησαν λίγες παραπάνω λεπτομέρειες επί του θέματος «Αρτηρία Παράκαμψης» Βόλου. Παραθέτω ένα σχετικό απόσπασμα από το πόνημα Ομάδας Εργασίας του ΤΕΕ Μαγνησίας με τίτλο «Ιστορία των Μεταφορών της Μαγνησίας», που ολοκληρώθηκε σε 363 σελίδες Α4, και περιλαμβάνει την ιστορική εξέλιξη όλων των Μέσων και των Δικτύων Μεταφοράς:
«Το 1993, ύστερα από πρόταση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Μαγνησίας, το έργο εντάχθηκε στο ΠΕΠ Θεσσαλίας (2ο Κ.Π.Σ.) με ενδεικτικό προϋπολογισμό 2 δισ. δρχ. Τον Οκτώβριο 1995 ανατέθηκε από την ΓΓΔΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ στο μελετητικό γραφείο «ΟΔΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.» η μελέτη με τίτλο «Παράκαμψη και είσοδος πόλεως Βόλου (από Ε.Ο. Βόλου-Μικροθηβών)». Η προμελέτη του έργου αφορούσε το σύνολο της οδού, μήκους 19,8 χιλιομέτρων με αρχή μελέτης Νέες Παγασές και τέλος μελέτης Κοινότητα Αγριάς με τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:
Τυπική διατομή οδού: δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μ. εκάστη και ΛΕΑ (λωρίδα έκτακτης ανάγκης) πλάτους 2,5 μ. Διαχωριστική νησίδα με κυμαινόμενο πλάτος από 2,0 έως 4,0 μ. Παράπλευροι δρόμοι όπου απαιτείται.

Κόμβοι: 2 ανισόπεδοι (Α/Κ) (Διμήνι και Ε.Ο 6 Βόλου-Βελεστίνου), στην οριστική μελέτη προστέθηκε και ο Α/Κ του Πανθεσσαλικού Σταδίου και 20 (19 στην οριστική μελέτη) ισόπεδοι (Ι/Κ) στις θέσεις που φαίνονται στον χάρτη».
Η Εργασία αυτή ανατέθηκε με την απόφαση 630/18.01.2010 της Δ.Ε. του ΤΕΕ Μαγνησίας (πρόεδρος Σωκράτης Αναγνώστου) στους Μηχανικούς Χαράλαμπο Σκυργιάννη, Ελένη Σταματίου, Κατερίνα Ντόντη, Βασίλη Μαυρατζά και Αποστόλη Καγιάννη, με πρόβλεψη αμοιβής, σύμφωνα με τα καθιερωμένα του ΤΕΕ. Η συλλογή των στοιχείων ήταν μακρά και επίπονη, η παράδοση της Εργασίας έγινε καθυστερημένα το 2014 και η κυρία πρόεδρος Νάνσυ Καπούλα αρνήθηκε να καταβάλει την συμβατική αμοιβή στην Ομάδα, επικαλούμενη εκπρόθεσμη παράδοση – ιστορία είναι, άλλαξε άραγε η ιστορία λόγω της καθυστέρησης; Το νόμιμον και το ηθικόν, που έλεγε κάποιος, κάπου, κάποτε…
Πάμε να δούμε λίγο τα εκκρεμή οδικά εργοτάξια στον Βόλο. Τα οποία δεν καταλαβαίνω γιατί εκκρεμούν. Η οδός Τοπάλη είναι έτοιμη από την αρχή του καλοκαιριού και ακόμη δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία. Η οδός Ογλ στο τμήμα 28ης Οκτωβρίου-Γαλλίας δεν «κινείται» καθόλου. Και όπως λέγαμε παραπάνω κάποτε θα ανοίξουν τα παρακείμενα σχολεία! Παρεμπιπτόντως, η απόφαση για μετατροπή της οδού Ογλ σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας από Ιάσονος μέχρι Ανθ. Γαζή ανάγεται στο 2007 με δήμαρχο Αλέκο Βούλγαρη και την αφεντιά μου πρόεδρο της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων (απόφαση ΔΣ Βόλου 282/2007, πρόταση δική μου) επαναλαμβάνεται στην απόφαση 227/2009 (πάλι πρόταση δική μου) και επαναλαμβάνεται στην απόφαση 617/2011 με δήμαρχο τον Πάνο Σκοτινιώτη και αντιδήμαρχο Πολεοδομίας και Διαφάνειας τον Νίκο Μόσχο. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την οδό Μαυροκορδάτου, που επίσης καθυστερεί.
Τρέχει κάτι με τις εργολαβίες; Γιατί με την εργολαβία στην οδό Καραμπατζάκη είμαι βέβαιος, πλέον, ότι «κάτι τρέχει». Από τα μέσα Μαΐου, τρεισήμιση μήνες σαν τη χελώνα πάει το (καταστροφικό, ούτως ή άλλως) έργο. Αφήστε που καθόλου σίγουρος δεν είμαι για το ποιος εργολάβος εκτελεί αυτό το σούπερ-έργο…
Σας αγαπώ, να είστε καλά. Γεια σας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το