Άρθρα

κυκλο – φ – οριακα

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Πάει κι ο Μάρτης… Το ένα τέταρτο του ’19 φεύγει, οι προεκλογικές διαδικασίες για τις 26 Μαΐου έρχονται, το πρώτο εκλογικό μαγαζί άνοιξε στην οδό Ιάσονος (τα έργα, τα έργα αναζητώ…), τμήματα των συνδυασμών «Βόλος Ανατροπή – Δημιουργία» με επικεφαλής τον Απόστολο Παπαδούλη, «Βόλος – Έξυπνη Πόλη» με επικεφαλής την Νάνσυ Καπούλα και «Λαϊκή Συσπείρωση» με επικεφαλής τον Απόστολο Ριζόπουλο έχουν ανακοινωθεί, απόψε στου Τσαλαπάτα σειρά έχει ο συνδυασμός «Μαζί για τον Βόλο» με επικεφαλής τον Ιάσονα Αποστολάκη.
«Νέες προοπτικές από τις συνδυασμένες μεταφορές» ήταν ο αρμόδιος τίτλος την Δευτέρα 18.03.2019, μετά την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών, του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε. (εταιρεία που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (εταιρεία που λειτουργεί και εκμεταλλεύεται τις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων) και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την εκπόνηση μελέτης αναφορικά με συνδυασμένες μεταφορές στην Μαγνησία. Άξιον και δίκαιον, το θέμα έχει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συζητηθεί κατ’ επανάληψη σ’ αυτή την πόλη, ένα λιμάνι είναι εξ ορισμού ένας κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, ένα τελεφερίκ είναι επίσης ο άριστος τρόπος για να επισκέπτεται κανείς του Βουνό των Κενταύρων (μελετήθηκε διεξοδικά, και με δική μας συμμετοχή, το 2001, δεν προχώρησε η κατασκευή, οι καιροί έχουν αλλάξει…), μία μαρίνα σκαφών αναψυχής χρήσιμη είναι. Αλλά το πιο χρήσιμο, κατά την δική μας γνώμη, είναι η σιδηροδρομική σύνδεση με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και την βιομηχανική περιοχή του Αλμυρού, αυτό ναι!, μπορεί να δώσει νέες προοπτικές στην ανάπτυξη της Μαγνησίας. Όσο για το περιβόητο, πλέον, Εμπορευματικό Κέντρο, πάνω στο οποίο στήνονται πολιτικές καριέρες, ανέκαθεν και τώρα προεκλογικά, εμείς σας έχουμε δώσει στο παρελθόν όλα τα σχετικά στοιχεία περί αυτών των υποδομών. Η καθαρά προσωπική μου άποψη, χωρίς φόβο και πάθος, είναι ότι πρόκειται για βαριές και ρυπογόνες εγκαταστάσεις που έχουν μόνο νόημα αν εμπεριέχουν σοβαρές λειτουργίες αποθήκευσης, ανασυσκευασίας και αναδιανομής αγροτικών, εν προκειμένω, προϊόντων, με σοβαρούς αποδέκτες.
Γενικά είναι πολύ ενδιαφέρον το να ξανα-μελετηθούν οι Μεταφορές στην Μαγνησία. Κι αυτή τη φορά να υλοποιηθούν κάποια πράγματα. Να γίνουν κάποια έργα, βρε αδερφέ, που να αφορούν άμεσα ή έμμεσα τον Βόλο. Έργα πραγματικά, όχι εργάκια λαϊκής κατανάλωσης…
Μεγάλο συλλαλητήριο στις 16 Μαρτίου κατά της καύσης σκουπιδιών από την ΑΓΕΤ και κατά της κατασκευής εργοστασίου παραγωγής σκουπιδιών προς καύση από τον Δήμο Βόλου. Όπου γι’ αυτό το δεύτερο υπήρξε αρνητική γνωμοδότηση από το αρμόδιο Υπουργείο και το τι άκουσε από τον αρμόδιο Δήμαρχό μας δεν (περι)γράφεται. Για ακόμη μία φορά μας έγραψε η Ιστορία, έχουμε συνηθίσει πια. Πάντως το συλλαλητήριο ήταν πολύ μαζικό και δυναμικό και μπράβο σε διοργανωτές και συμμετέχοντες, μια παραπάνω προσοχή χρειάζεται, στο επόμενο, με τους ομιλητές, διότι τούτη τη φορά ένα μικρό καπελάκι μάς το φορέσανε, όσο να πεις… (οι γνωρίζοντες αντιλαμβάνονται).
Μεγάλο θέμα και με την «Μακεδονία ξακουστή, του Αλεξάνδρου η χώρα», με την ευκαιρία της επετείου της Επανάστασης του 1821, στην οποία Επανάσταση, λέει, η Μακεδονία ως τέτοια δεν είχε ουσιαστική συμμετοχή, διότι, λέει, υπήρχαν εκεί πολύ ισχυρές τουρκικές δυνάμεις που κατέπνιγαν κάθε εξέγερση. Βεβαίως και πρέπει να τραγουδιέται και να παίζεται το εμβατήριο διότι όντως η Μακεδονία, η χώρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι και ξακουστή και ελληνική και όλα όσα ανέκαθεν ήταν, δεν έχει τίποτε απολύτως αλλάξει. Και είναι μεγάλη και επικίνδυνη βλακεία να μην το τραγουδάμε «εμείς», διότι τότε «οι άλλοι» το παίρνουν για δικό τους και γίνονται όσα γίνονται. Μεγάλη και επικίνδυνη βλακεία το να αφήνουμε να καπηλεύονται, οι ανιστόρητοι, την Ιστορία μας.
Να είστε καλά, venceremos!! Γεια σας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το