ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Άχρηστες οι ευκαιρίες

Παραπολιτικά

Κοντός ψαλμός…

Παραπολιτικά

Ακριβότερο το δίπλωμα

Παραπολιτικά

«Η μαρίνα του Βόλου»

Άρθρα

«Υποψηφιότητες και επιλογές»

Άρθρα

Άρθρα

κυκλο – φ – οριακα

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Μεγάλη Σαρακοστή, νηστεία και προσευχή, Χαιρετισμοί και στο βάθος Πάσχα το Άγιον. Μετά το τελευταίο «ανέκδοτο» στη γιορτή προς τιμήν των γυναικών των ΚΑΠΗ (τρομάρα τους, γιορτή θέλανε, χειροκρότησαν κιόλας…), καθημερινά αναρωτιέμαι τι άλλο μπορεί να ακούσω μέχρι να φτάσει η ώρα να μην ακούω, πλέον, τίποτε, παρά μόνο, ίσως – αδιάφορους για μένα – ποδοσφαιρικούς αφορισμούς. Για μία ακόμη φορά καλώ σε συσπείρωση, εγώ ο τελευταίος πολίτης αυτής της πολύπλαγκτης πόλης. Σε συνεργασία, σε Δημοκρατική Συνεργασία. Καλώ.
Δημήτρη Καραμπερόπουλου το ανάγνωσμα, μέρος 2ο. Για όσους,-ες δεν διάβασαν τα προηγούμενα κυκλο-φ-οριακα, ο κ. Καραμπερόπουλος, είναι πρώτα ενεργός Πολίτης, ύστερα μέλος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και εργάζεται στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου μας ως Ειδικό Εργαστηριακό Προσωπικό (ΕΤΕΠ). Διατυπώνει, λοιπόν, τις απόψεις του επί του θέματος «Κυκλικοί Κόμβοι» κι εγώ σας τις μεταφέρω:

«Και κάτι ακόμα! Κυκλικοί κόμβοι. Εκσυγχρονισμός σου λέει. Ευρώπη! Για να καταλάβω πάλι. Ποιους εξυπηρετούν; Απαντώ: Τα αυτοκίνητα πάλι (και αυτά όχι πάντα). Ο νέος οδηγός δυσκολεύεται, όπως και ο ηλικιωμένος. Μπαίνεις στον κόμβο και πρέπει να κοιτάς δεξιά-αριστερά να δεις από πού θα σου έρθει κάποιος. Και σε τελική ανάλυση γιατί πρέπει να σταματώ και να κοιτώ πότε δεν έρχεται κάποιος για να περάσω; Αυτό συνέβαινε πριν 50 χρόνια που δεν υπήρχε πολλή κίνηση και δεν υπήρχαν φανάρια. Για αυτό τον λόγο ανακαλύφθηκαν! Για την ασφάλειά μας. Άναβε πράσινο και έφευγες ευθεία στη λωρίδα σου. Στη Σέκερη μπροστά από τα ΚΤΕΛ, πριν είχαμε 3 λωρίδες κυκλοφορίας (1 αριστερά προς Αθηνών και 2 ευθεία προς κέντρο) και τώρα δύο στενές λωρίδες που από τα λεωφορεία γίνονται μόνο μία! Κύρια είσοδος του Βόλου με μία λωρίδα. Τέλεια, μια τρύπα στο νερό.
Το ποδήλατο βέβαια δεν το συζητάω. Εάν θελήσει να διανύσει περισσότερο του μισού ημικυκλίου μάλλον θα πρέπει να κάνει το σταυρό του πρώτα.

Όσον αφορά στους πεζούς η κατάσταση είναι δραματική, διότι πλέον δεν έχουν φανάρι. Φανταστείτε τι έχει να γίνει στον νέο μεγάλο κυκλικό κόμβο του Δημαρχείου. Να δω πως θα περνούν απέναντι οι πεζοί και τα ΑμεΑ μετά την ολοκλήρωσή του. Σημειωτέον: Τώρα με το φανάρι η διαδικασία είναι σαφής και ασφαλής για όλους, στο κόκκινο περιμένουν, στο πράσινο περνούν απέναντι. Μετά τον «εκσυγχρονισμό» δεν θα έχουν φανάρι και θα απαιτείται καλή παρατηρητικότητα και μάλλον λίγο τροχάδην! Βέβαια, μαμάδες, παιδιά, ηλικιωμένοι, ΑμεΑ… απλά δεν θα περνάνε! Για τους φίλους μας με προβλήματα όρασης δεν θα υπάρχει δυνατότητα ηχητικού σήματος διότι όπως είπαμε δεν υπάρχουν φανάρια στους κυκλικούς κόμβους. Ας μείνουν στα σπίτια τους λοιπόν! Βιώσιμη κινητικότητα σου λέει… Μεταξωτές κορδέλες, που λες κι εσύ Μπάμπη, λέω κι εγώ! Όλα για το αυτοκίνητο (και για το θεαθήναι βέβαια) στο όνομα του εκσυγχρονισμού και της βιώσιμης κινητικότητας. Γελάω! Πόσο κουτόχορτο άραγε μπορεί να χωρέσει αυτό το έρμο, βολιώτικο κεφάλι μας; Ευχαριστώ και συγνώμη εάν κούρασα. Ανάσανα λίγο…».
Ανάσανε ο Χριστιανός, τα είπε και «ξέδωσε». Αλλά ποιος ακούει; Οι άλλες, και πολλοί άλλοι, είμαι βέβαιος, χειροκροτούν ακούγοντας μια άθλια βρισιά – δοξάστε μας, μάς πήρε και το Ράδιο Αρβύλα στο στόμα του, ακόμη ένα πανελλήνιο ρεζίλι…

Ενδιαφέρον, επίσης, έχουν και οι απόψεις του συμπολίτη Αρχιτέκτονα Μηχανικού κ. Σωτήρη Γιαμάκου επί του κυκλικού κόμβου στο Δημαρχείο, όπως δημοσιεύτηκαν στο φατσοβιβλίο, θα τις δούμε την επόμενη φορά.
Ευτυχώς, το έχω ξαναπεί, υπάρχουν ακόμη ζωντανοί άνθρωποι στον Βόλο. Στον Βόλο, που είναι ακόμη ζωντανός.
Να είστε καλά, να μην το βάζετε κάτω και πάντοτε να πετάτε τον χαρταετό ψηλά, όσο πιο ψηλά γίνεται. Γεια σας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το