Άρθρα

κυκλο – φ – οριακα

γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Καλημέρα, πολίτες αυτής της καταπληκτικής χώρας, ηγέτιδας δύναμης στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση και με πολύ βελτιωμένη την παγκόσμια γεωπολιτική της θέση μετά και την 6η κατά σειράν αποστολή όπλων στην Ουκρανία. Κι επειδή το έφερε η κουβέντα, ένας καλός φίλος και σταθερός αναγνώστης των κυκλο-φ-οριακων με πληροφόρησε ότι ο κωμικός άρχων της χώρας αυτής, που στην Ελληνική Βουλή δεν αναφέρθηκε καθόλου στην Κύπρο και στην Κυπριακή Βουλή τα μάζεψε άρον-άρον κι έφυγε όταν τον έκραξε η πρόεδρος κυρία Αννίτα Δημητρίου (σ’ εμάς ο κ. Τασούλας δεν ετόλμησε…), αυτός λοιπόν ο κύριος έχει μία τεράστια βίλα στην Κύπρο, γειτονιά με την κυρία Σακίρα. Έτσι απλώς, μια πληροφορία, η άχρηστη πληροφορία της ημέρας.
Βρισκόμαστε, αδέρφια, στα μέσα μιας ακόμη Μεγάλης Εβδομάδας. Αυτή τη φορά με τους Ναούς ανοιχτούς και «συστάσεις» για μάσκες και αποστάσεις εντός τους. Κι από την άλλη εβδομάδα τέρμα οι περιορισμοί. Τέρμα. Και «ραντεβού τον Σεπτέμβρη», όπως έγραφαν κάποτε οι χειμερινοί κινηματογράφοι. Σήμερα, 18.04.2022 είχαμε πάλι 63 νεκρούς συνανθρώπους, αλλά κανέναν δεν φαίνεται να απασχολεί αυτό, πρωτίστως όχι την αρμόδια «επιτροπή (κυβερνητικών…) εμπειρογνωμόνων». Και στη Σαγκάη γίνεται κάτι αλλούτερο, εμάς μας τρομάζουν όχι τόσο οι «σκηνές βίας», για τις οποίες θρηνούν οι δικές μας τηλεπερσόνες (άνδρες και γυναίκες ομοθυμαδόν…), όσο το γιατί, το τι είναι αυτό που αναγκάζει τους σοφούς Κινέζους να παίρνουν πάλι μέτρα όπως στην Γιουχάν τώρα, μετά από δύο χρόνια και σε μια πόλη 27 εκατομμυρίων ψυχών – φοβάμαι ότι κάτι τρέχει πάλι με τις μεταλλάξεις αυτού του διαβολοϊού. Κι εμείς σφυράμε κλέφτικα.
Εμείς σφυράμε και τα αυτοκίνητά μας κουδουνάνε σαν μπαγκατέλες, οπουδήποτε κινηθούν μέσα στην πόλη. Από σκάμματος εις σκάμμα και από θαύματος εις θαύμα. Γεγονός αναμφισβήτητο είναι ότι γίνεται έργο. Έργο πλήρους αντικατάστασης του δικτύου ύδρευσης από τη ΔΕΥΑΜΒ, έργο που συμπληρώνει το (αν δεν κάνω λάθος) προ 15ετίας αντίστοιχο έργο της εταιρείας ΕΡΓΗΛ από την οδό Ρήγα Φεραίου και πάνω, εταιρεία με την οποία οι δικαστικές εκκρεμότητες υπάρχουν ακόμα. Ολοψύχως ευχόμεθα το τωρινό έργο να μην μπλεχτεί σε τέτοιες περιπέτειες. Δύο παρατηρήσεις: α) Η ΔΕΥΑΜΒ καλά θα έκανε να έβγαινε στον Τύπο (Τύπος είναι τα πάντα όλα την σήμερον ημέραν…), ακόμα και κάθε μέρα, και να εξηγούσε τι είναι αυτό που φτιάχνει και πώς προχωρεί – όχι ο πρόεδρος, η επιχείρηση, αυτή ενεργεί, αυτή επιβλέπει, αυτή διεκπεραιώνει το έργο και β) τη γενική ασφαλτόστρωση της οδού Πολυμέρη ποιος την πληρώνει; Η ΔΕΥΑΜΒ, ο Δήμος ή η Περιφέρεια, καθότι η οδός είναι τμήμα της Εθνικής Οδού αρ. 34, Βόλος – Νεοχώριον – Τσαγκαράδα – Χορευτόν και ανήκει εις το τριτεύον Εθνικόν Οδικόν Δίκτυον (τόσο ψιλά γράμματα, που ούτε καν η Τροχαία δεν μπορεί να τα διαβάσει…) και λέω, μήπως και πληρώνει Kostas Agorastos.
Α! είπα Τροχαία. Πού βρίσκονται, ρε παιδιά, αυτά τα παλικάρια; Ειλικρινά και με αγάπη ρωτάω. Γίνεται χαμός στην πόλη, κάθε ρακένδυτος κακομοίρης με ένα κίτρινο γιλέκο (gilet jaune, στοιχείον γαλλικόν) μια κόκκινη σημαία (bandiera rossa, στοιχείον ιταλικόν) κι ένα γουόκι-τόκι (στοιχείον τεχνολογικόν) αναλαμβάνει τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και μάλιστα σε οδούς αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου και δεν εμφανίζεται καν για τα μάτια του κόσμου μία Τροχαία, μία αρμοδία αστυνομική δύναμις, ας ήταν ακόμη και οι γνωστοί (και μη εξαιρετέοι) δίες, έστω να επιβλέπουν. Το λέω με κάθε σεβασμό, άλλωστε η στήλη έχει καταγράψει μακρόχρονη συνεργασία με καμιά ίσως και 10αριά διευθυντές και Μονάδες Τροχαίας: Έχω να δω Τροχαία στον Βόλο μάλλον από τις παραμονές των Χριστουγέννων, και τότε για κάποιες λίγες ώρες. Τόση πολλή δουλειά «εκτός οδού» υπάρχει; Ή όλη η δουλειά, πλέον, είναι τα καραούλια με τα ραντάρ.
Βλέπω μανιωδώς τις ελληνικές ταινίες του ’50 και του ’60 και αναπολώ, δεν κάνω πλάκα, τον τροχονόμο – σύμβολο στο βάθρο του, στη μέση της διασταύρωσης, με τα χριστουγεννιάτικα δώρα γύρω-γύρω (είχαμε και στον Βόλο τέτοιες καταστάσεις, αν θυμάστε), τον Τάσο Γιαννόπουλο με το αστραφτερό κράνος να δέχεται κατάφατσα τη μούτζα της Βουγιουκλάκη και να συνοδεύει τον αλλήθωρο Γύλο – Βασίλη Αυλωνίτη ενώπιον του Πταισματοδίκη Διονύση Παπαγιαννόπουλου. Αρχή! Όχι παίζουμε!…
Για τις αποφάσεις του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) που συγκλόνισαν τη βολιώτικη ανθρωπότητα νομίζω ότι είστε όλοι άπαντες ενημερωμένοι. Τελευταία μας αναφορά περιμένοντας τον Άρχοντα να κατεβάσει με το ελικόπτερο τους κυκλικούς κόμβους στο παλιό Νεκροταφείο: Σε κάποιους που μας ρώτησαν, πριν την απόφαση, προτείναμε ως λύση τη μικρή μείωση της διαμέτρου της κυκλικής πλατείας μπροστά στην πύλη του Νεκροταφείου, με ταυτόχρονη αύξηση του περιμετρικού πλακόστρωτου, όπου μπορούν να πατούν οι τροχοί των μεγάλων οχημάτων. Από όσα γνωρίζω η πρόταση μεταφέρθηκε στον Ένα και Μοναδικό Συγκοινωνιολόγο Καθηγητή, ο οποίος την απέρριψε μετά βδελυγμίας. Καλώς, τι να είπωμεν; Όσον αφορά τα κτίρια Κ. Καρτάλη/Ιάσονος/Αργοναυτών ψάχνοντας βρήκαμε αυτό που φοβόμασταν, ότι με συγκεκριμένες παρεμβάσεις, κυρίως από την πλευρά του «ενδιαφερόμενου» Νοσοκομείου, δύο ή τρεις φορές που το θέμα έφτασε στο ΚΣΝΜ τα περασμένα χρόνια απορρίφθηκε. Άρα πρόκειται για μία σαφή νίκη, εν έτει 2022. Μένει το από δω και μπρος, η συνέχεια, η καλή ιδέα «για τους πολίτες», που λέει και ξαναλέει ο Άρχων – υπηρέτης του κοινού συμφέροντος…
Μέρες που είναι, ας σταματήσουμε εδώ, χρόνος υπάρχει. Εύχομαι από καρδιάς Καλή Ανάσταση στις καρδιές όλων ανεξαιρέτως. Εύχομαι να ευχαριστηθούμε όλοι ένα Ωραίο Ελληνικό Πάσχα.
Εμείς του 58ου Συστήματος Ναυτοπροσκόπων θα περιφέρουμε τον Επιτάφιο του Αγίου Κωνσταντίνου, όπως κάνουμε συνεχώς από το 1956. Γεια σας.


Στην φωτογραφία η περιφορά του 2021, 30 Απριλίου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το