Άρθρα

κυκλο – φ – οριακα 

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Καλημέρα συμπολίτες και απανταχού αναγνώστες! Πάλι ολίγον καθυστερημένη η στήλη, πλήθος οι απορίες σας περί της συνεχείας της. Όμως, ευτυχώς, τίποτε κακό δεν συμβαίνει, τσεκαρισμένα πράγματα, απλώς προέκυψαν, όπως λέει κάπου και ο Διονύσης Σαββόπουλος «…αντίξοες συνθήκες, κακοί υπολογισμοί, γεγονότα και καταστάσεις». Είχαμε και την πολύ επιτυχημένη Συνάντηση των 50 χρόνων από την αποφοίτησή μας από το 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Βόλου, την Κυριακή θα διαβάσετε πλήρες ρεπορτάζ μετά φωτογραφιών. Αλλά τα γεγονότα όντως τρέχουν.

Σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμώ ότι ζούμε την μεγάλη μπλόφα των Ηνωμένων Πολιτειών, οι οποίες παίρνοντας μαζί το βρετανικό σκυλάκι και τα παντελώς αδιάφορα αυστραλιανά καγκουρό (AUKUS=Australia, United Kingdom, United States) προσπαθούν να «αλλάξουν την ατζέντα», να στρέψουν αλλού την προσοχή του κόσμου, και κυρίως του εσωτερικού τους κόσμου, ώστε να ξεχάσει το τεράστιο φιάσκο της 20ετίας στο Αφγανιστάν. Από την άλλη μεριά, πάλι σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτή η αύξηση τιμών μου φαίνεται επίσης πολύ ύποπτη και, στην ουσία της, αδικαιολόγητη. Νομίζω ότι πρόκειται για μία σαφέστατη επίθεση στις τραπεζικές καταθέσεις των απανταχού πολιτών (ημών των Ελλήνων συμπεριλαμβανομένων, βεβαίως-βεβαίως), που αυξήθηκαν λόγω μη ή μειωμένης κατανάλωσης στα «λοκντάουν» της πανδημίας. Και είπαν τα παγκόσμια καρτάλια «εδώ έχει ψωμί, βουρ στον πατσά» – τα υπόλοιπα «επιχειρήματα», συμπολίτες, μου ακούγονται τελείως ψεύτικα…

Σε εθνικό επίπεδο περάσαμε άλλον έναν κυβερνητικό ανασχηματισμό, αυτή τη φορά με την παγκόσμια πρωτοτυπία να κάνουμε Υπουργό της Ελλάδας έναν πολίτη μιας άλλης χώρας – ήρθε, πολιτογραφήθηκε, εγκαταστάθηκε, ανέλαβε; Δεν το αντελήφθην. Περάσαμε επίσης άλλη μία Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, την 85η (κι αυτό είναι σημαντικό, δεν έχουν πολλοί θεσμοί τέτοια διάρκεια) με τυποποιημένες εξαγγελίες και στημένες συνεντεύξεις.
Προχθές Τετάρτη ήταν η 22α Σεπτεμβρίου, η Πανευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο, η κατάληξη της Πανευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας. Υπάρχει κανείς που θυμάται σ’ αυτή την πόλη; Όχι μόνο την Ημέρα, γενικώς ρωτάω, αν έχει μείνει κανείς αλώβητος από την πλύση εγκεφάλου που υφιστάμεθα από την ηγεσία του Μονακό τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει κανείς στον Δήμο Βόλου; Λογικά ναι!, υπάρχει, δεν έχουν βγει όλοι-όλες στη σύνταξη.
Όμως, για να μην είμαστε άδικοι, ο Δήμος Βόλου ξεκίνησε στις 21 Σεπτεμβρίου 2021, ημέρα Τρίτη, να κρεμάει τους μπλε χριστουγεννιάτικους ουρανούς πάνω από τους δρόμους. Αυτό κι αν είναι έργο! Λαμπάκια αξίας 200.000 €, αν δεν απατώμαι, για να υποδεχτεί η πόλη τα αστέρια του πάλκου, που αν οι πληροφορίες μου είναι σωστές, θα χαλάσουν κόσμο. Δώστε στον λαό θεάματα και άρτον. Και λέγοντας άρτον πάει ο νους μας στον Βενέτη…

Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2021 εγκαινιάστηκε ως όφειλε, μετά από αρκετές παρατάσεις, το parking της οδού Φιλελλήνων. Με τις γνωστές κορώνες περί του παρελθόντος (στις οποίες, ως γνωστόν, κανείς εκ των παρελθόντων δεν αποτολμά απάντηση, και, κυρίως, ο κύριος υπεύθυνος τότε Αντιδήμαρχος, που κατάφερε να μην υπάρχει δεύτερη εταιρεία στα πρακτικά του διαγωνισμού του 2005, κι έτσι έμπλεξε σε περιπέτειες το parking όταν ο αρχικός ανάδοχος δήλωσε αδυναμία πληρωμών και δεν υπήρχε επόμενος να τον αντικαταστήσει…) και με διάφορες ενδιαφέρουσες «λεπτομέρειες» για την λειτουργία του.

Πρώτον, καταργήθηκε η χαμηλή διαχωριστική νησίδα στην οδό Φιλελλήνων κι έτσι οι αριστερές στροφές εισόδου από Ιάσονος προς Πολυμέρη και εξόδου από το parking προς Πολυμέρη διεξάγονται ελεύθερα. Θυμάμαι ότι αυτό ακριβώς το ζήτημα των προσβάσεων προς/από το parking τον Ιούνιο του 2006 συζητήθηκε τρεις (3) φορές στην Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων (τώρα ονομάζεται Βιώσιμης Κινητικότητας) και τελικά ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με τομή της νησίδας για την είσοδο και απαγόρευση αριστερής στροφής για την έξοδο και τρεις τελείως αρνητικές στην τομή ψήφους, μεταξύ των οποίων και η δική μου. Όλες οι κινήσεις προς/από το parking θα γίνονταν δεξιόστροφα, μέσω της λωρίδας καθόδου της οδού Φιλελλήνων (προς Ιάσονος) και χωρίς καμία διατάραξη της λωρίδας ανόδου (προς Πολυμέρη). Τώρα δε βαριέσαι, τζάμπα ο κόπος, τότε, όλα αβέρτα κι ό,τι γίνει.

Δεύτερον, καταργήθηκε, καθώς έμαθα, το μεγαλόπνοο σχέδιο της καφετέριας στην οροφή του κτηρίου και «παραχωρήθηκαν στην πόλη» (αυτή ήταν η διατύπωση, μου είπαν) «ακόμη 40 θέσεις στάθμευσης». Η αλήθεια πρέπει μάλλον να βρίσκεται στην πολεοδομική νομοθεσία και στην αδυναμία (παρ’ όλη την, γενικώς, παντοδυναμία…) να παραβιαστεί. Πάντως το γεγονός είναι ότι ούτε εξωτερικό ασανσέρ υπάρχει. Φίλος με ρώτησε αν υπάρχει ασανσέρ προσώπων για τους πολλούς ορόφους και απάντησα ότι αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζω, δεν επισκέφθηκα ακόμη τον χώρο, θα το κάνω και θα τα πούμε. Άλλος φίλος μού είπε ότι ο διάδρομος κίνησης, μεταξύ των σταθμευμένων αυτοκινήτων, είναι στενός, κι αυτό θα το δούμε.

Τρίτον, αποφασίστηκε να διατεθεί από το ταμείο του Δήμου Βόλου (λεφτά υπάρχουν…) ποσόν 25.000 ευρώ στα μέσα μαζικής επικοινωνίας για διαφήμιση του parking – αν είναι δυνατόν!
Είναι και καναδυό άλλα θεματάκια, έχει ο Θεός, θα τα ξαναπούμε. Γεια σας.
Στην φωτογραφία το σήμα της Πανευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 2021 στον Δήμο Λαρισαίων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το