Άρθρα

κυκλο – φ – οριακα 

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Η «Μήδεια» απεχώρησε, αφού κατάφερε να γκρεμίσει θεόρατα πεύκα και να καταστρέψει τα ηλεκτρικά δίκτυα, όμως δεν κατάφερε να πάρει μαζί της την μπόχα των ημερών.
Και μας έκανε μεγάλη εντύπωση η ανάλυση τριών επιστημόνων του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στην Πεντέλη σχετικά με το βάρος του χιονιού ανά τετραγωνικό μέτρο για 20 εκατοστά χιονόστρωσης. Το αφράτο χιόνι, σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, είναι το πιο ελαφρύ, έχει 4 kg/m2. Το κανονικό χιόνι, σε ελαφρώς αρνητικές θερμοκρασίες, έχει περίπου τριπλάσιο βάρος, 12 kg/m2. Και το υγρό χιόνι, το οποίο παρατηρείται όταν οι θερμοκρασίες κοντά στο έδαφος κυμαίνονται κοντά στους μηδέν βαθμούς Κελσίου, είναι το βαρύτερο λόγω μεγαλύτερης περιεκτικότητας σε νερό και έχει περίπου επταπλάσιο βάρος, 30 kg/m2. Οι σχετικά υψηλές θερμοκρασίες στην περίοδο της «Μήδειας» είχαν ως αποτέλεσμα την μεγαλύτερη παρουσία νερού στις νιφάδες του χιονιού και επομένως σημαντικά μεγαλύτερο βάρος ανά μονάδα επιφανείας – κι έτσι δικαιολογείται γιατί αυτή τη φορά έγινε αυτός ο «χαμός» με τα σπασμένα δέντρα των Βορείων Προαστίων της Αθήνας.

Όμως η μπόχα των σεξουαλικής φύσεως σκανδάλων των ημερών έμεινε, και θα μας ακολουθεί, καθώς φαίνεται, για αρκετόν καιρό. Καλημέρα συμπολίτες.
Η ξεφτίλα με τα εμβολιαστικά κέντρα συνεχίζεται, χθες έμαθα τυχαία ότι μία γυναίκα μίσθωσε ταξί για να πάει στο Κέντρο Υγείας της μαγευτικής Ζαγοράς, να την περιμένει να κάνει το εμβόλιο και να την γυρίσει πίσω στον μαγευτικό Βόλο. Δεν έμαθα τι συμφωνία έκανε (αν έκανε), αλλά σίγουρα ήταν πολλά τα χρήματα που δαπάνησε αυτή η γυναίκα επειδή το Επιτελικό Κράτος των αξιοτίμων κυρίων Κικίλια-Κοντοζαμάνη και ο Δήμος του Ενός και Μοναδικού Άρχοντος δεν ενδιαφέρονται για τίποτε άλλο πέρα από την εικονική πραγματικότητα των επικοινωνιακών τους επιτελείων. Τρέλα, σου λέω. Και προσοχή μην «προσβάλεις» κανέναν και συμβεί καμία αποσταθεροποίηση στους Θεσμούς του Πολιτεύματος.
Τέλη Μαρτίου θα περιμένουμε την μετεγκατάσταση της ιχθυαγοράς στην Ιχθυόσκαλα, που είναι έτοιμη και αχρησιμοποίητη από το 2015. Το δήλωσε αυτοπροσώπως ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος, απαντώντας, εμμέσως πλην σαφώς, στις διαρκείς ερωτήσεις της στήλης μας, αποφεύγοντας, βέβαια, να δηλώσει το γιατί παραμένει τόσον καιρό αναξιοποίητο ένα τόσο ωραίο και χρήσιμο έργο, που ετούτος ο τόπος για χρόνια διεκδικούσε.

Και στις 18 Μαρτίου λήγει η παράταση της προθεσμίας που έχει δοθεί από τον Δήμο, λόγω κορωνοϊού, για την ολοκλήρωση του δημοτικού parking Φιλελλήνων-Δημητριάδος. Κοντός ψαλμός, δηλαδή. Και να υποθέσουμε εμείς ότι μέχρι τότε θα έχουν διευθετηθεί και όλες οι υπόλοιπες εκκρεμότητες με την καφετέρια, το εξωτερικό ασανσέρ, την πυράντοχη βαφή, την κυκλοφοριακή λειτουργία εισόδου-εξόδου κ.λπ., ό,τι απαιτείται τέλος πάντων.
Όμως επειδή η στήλη δεν συνηθίζει μόνο να γκρινιάζει, καλά λόγια οφείλω στην Τεχνική Υπηρεσία, που εκτελεί τα έργα των δρόμων ήπιας κυκλοφορίας – μια διαφωνία μόνο, για τα «minimal» (;) διαχωριστικά (;) κυλινδρικά γκρι παλούκια. Καλά λόγια επίσης για την σωστή αντικατάσταση των τσιμεντένιων κυβολίθων με πέτρινους ή/και γρανιτένιους στα τμήματα όπου διέρχονται αυτοκίνητα. Με αρχή το 2002 η στήλη έχει τέσσερις φορές μέχρι τώρα (29.11.2002, 10.03.2006, 09.11.2011, 25.04.2012) επισημάνει ότι οι τσιμεντένιοι κυβόλιθοι δεν αντέχουν στις πιέσεις των διερχόμενων οχημάτων και πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε επιφάνειες για πεζούς.

Στις 18.02.2021, από το Γραφείο της φίλης Υφυπουργού κας Ζέττας Μακρή εκδόθηκε ανακοίνωση μετά φωτογραφίας και γενικό τίτλο: Πλακιωτάκης και Κατσαφάδος σε Ζέττα Μακρή: «Ναι, στην αναβάθμιση του αλιευτικού λιμανιού του Αγ. Ιωάννη» και μέσα στο κείμενο διαβάζω: «Συγκεκριμένα, το 2008, το έργο «Ολοκλήρωση λιμένος Αγ. Ιωάννη Πηλίου Ν. Μαγνησίας» έλαβε έγκριση περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) με την με αρ. πρωτ.: οικ. 106243/135022/07/15-07-2008 Κοινή Απόφαση του τότε Υπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Από τότε μέχρι και σήμερα, παρόλο, που υφίσταται ΑΕΠΟ και δεν έχουν αλλοιωθεί τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του λιμένος, όπως αυτά είχαν αναλυθεί στην, επισυναπτόμενη στην ΑΕΠΟ, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, κανένα έργο δεν έχει εκτελεσθεί». Δηλαδή αυτό που βλέπω εγώ να εκτελείται στο Λιμάνι του Αη Γιάννη από πέρυσι, και το έχω δημοσιεύσει και στην στήλη μετά φωτογραφίας, και γι’ αυτή την φωτογραφία ψιλο-τσακώθηκα με τον επιστάτη του έργου, και έχω κι άλλες καμιά 20ριά στη διάθεση παντός ενδιαφερομένου, είναι «κανένα έργο»; Δεν είναι δυνατόν, κάποιο λάθος υπάρχει στην ανακοίνωση, φίλη μου Ζέττα.
Α! και επειδή με ρώτησαν πολλοί αναγνώστες: το κωδωνοστάσιο του Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης ολοκληρώθηκε μετά βεβαιότητος μεταξύ 10.02.1967 και 01.11.1969, ακριβέστερη ημερομηνία δεν έχω.

Καλωσορίζω τα ΜΑΤ στο Πανεπιστήμιο, πιστεύω ότι θα κάνουν ένα (και μοναδικό) καλό. Θα ξαναδώσουν ζωή στο Φοιτητικό Κίνημα.
Ένα τελευταίο «αντίο» στον Συνάδελφο Μηχανικό και Διευθυντή μου Απόστολο Τσούκα. Γεια σας.
Στην φωτογραφία ο Ιδρυτής του Προσκοπισμού Λόρδος Μπέιντεν Πάουελ, γεν. 22 Φεβρουαρίου 1872.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το